ایسنا نوشت:

اسحاق جهانگیری معاون اول رییس‌جمهور در دستورالعملی به وزرای جهادکشاورزی، راه و شهرسازی و صنعت، معدن و تجارت، خواستار مقابله و برخورد جدی این وزارتخانه‌ها با پدیده زمین‌خواری شد.

متن این دستور العمل به شرح زیر است:

«باسمه تعالی

جناب آقای مهندس حجتی وزیر محترم جهادکشاورزی

جناب آقای دکتر آخوندی وزیر محترم راه و شهرسازی

جناب آقای مهندس نعمت زاده وزیر محترم صنعت معدن و تجارت

با سلام

لازم است نسبت به موارد ذیل به منظور مقابله و برخورد با پدیده زمین خواری اقدام جدی صورت پذیرد.

۱- با توجه به اهمیت صیانت از منابع طبیعی (اراضی ملی و طبیعی)، ضمن در نظر گرفتن ضرورت تحقق برنامه های دستگاه های مختلف به منظور انجام طرح های مهم که در قالب قراردادها و رعایت چارچوب موازین قانونی زمین به منظور انجام طرح های مهمی واگذار نموده اند، ضروری است هر دستگاه گروهی را مامور نموده تا کلیه قراردادهای اراضی ملی و دولتی واگذار شده، مورد رسیدگی قرار گیرد و پرونده اراضی طرح هایی که شروع نشده و یا نیمه تمام رها شده است را بررسی و تعیین تکلیف نمایند و گزارش خود را حداکثر ظرف مدت ۳ ماه از این تاریخ همراه با راهکارهای قانونی پیشنهادی برای بازپس گیری موارد مذکور ارائه دهند.

۲- طبق گزارش های واصله تغییر کاربری اراضی کشاورزی به قصد ویلاسازی در مناطق مختلف خصوصا شمال کشور به طور گسترده و غیرقانونی در حال انجام است. ضروری است با هماهنگی استانداران محترم نسبت به جلوگیری از اینگونه تغییرات، اقدام و راهکار مناسب و قانونی برای تامین نیاز مردم اتخاذ شود.

۳- اراضی زیادی به منظور انجام عملیات اکتشاف مواد معدنی به اشخاص حقیقی و حقوقی واگذار گردیده است که بر اساس قوانین مربوطه دارای تاریخ انقضا است و پس از آن برابر قانون معادن و آیین نامه مربوطه بایستی به مزایده گذارده شود و چنانچه متقاضی وجود نداشته باشد از نقشه معدنی استان حذف و آزاد اعلام گردد. لطفا ترتیبی دهید که امکان استفاده و بهره برداری از آنها برای عموم فراهم شود.


23231

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 362674

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 11 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 6
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۰۸:۲۸ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۸
    21 1
    روحاني متچكريم
  • بی نام IR ۰۸:۲۹ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۸
    18 1
    طرح خوبيه،چون منافع 75 ميليون نفر داشت فداي منافع چند صد بساز بفروش مي شد
  • بی نام A1 ۰۸:۳۶ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۸
    14 1
    شهرداری های شمال کشور خودشان سند میدهند پس خودشان تغییر اراضی را انجام میدهند۰۰۰۰
  • بی نام IR ۰۸:۴۴ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۸
    1 10
    سلام این کم شدن ساعات کاری در ماه مبارک رمضان یک دستور اسلامی و دینی است و نباید از موضع سیاسی با آن برخورد کنند. در عین حالی که این طرح بهره وری را در سازمانهای دولتی بالا می برد. بنده خودم در سالهای قبل از دقیقه شروع کار تا دقیقه پایان وقت ، کار می کردم. این سالها ماه مبارک رمضان در زمانی قرار گرفته که بلندترین روزها و گرمترین ایام است و شبها بسیار کوتاه و فرصت استراحت برای کارکنان فراهم نیست. لذا کارکنان واقعا به این کم شدن ساعات کار نیاز دارند. عدم توجه دولتمردان به این نیاز معنوی و رفاهی مردم نشانگر بی توجهی آنان به مردم و بی توجهی به مسائل دینی و شرعی آنان است. ما از حق خودمان نمی گذریم و خدا هم نخواهد گذشت. والسلام علی من التبع الهدی
    • بی نام IR ۱۱:۱۲ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۸
      2 0
      ببخشيد آيا اين كه شما 6 ساعت كار كني و پول 8 ساعت را بگيري حلاله،تازه اون پول از بيت المال تامين ميشه،تازه شما چه فرقي با اون كارگر،كشاورز،راننده،كارمند بخش خصوصي و بقيه داري؟
  • بی نام A1 ۰۳:۳۵ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۹
    2 0
    بي نام سلام : ديگه كم كاري بس يكم خودت و رفقات به سمت كار و تلاش حركت كنيد