مهر نوشت:

رییس شورای شهر تهران با انتقاد از ساخت و ساز بی رویه برج‌های بلندمرتبه در منطقه ۲۲ گفت: ساخت برج‌های بلند و کاهش باغ‌ها در این منطقه با اهداف اصلی طرح منافات دارد.

 

احمد مسجد جامعی در بخشی از برنامه جمعه این هفته به دریاچه چیتگر رفت و ضمن بازدید از فضای سبز و امکانات ایجاد شده در حاشیه دریاچه گفت: اهداف اصلی طراحان این دریاچه حفظ فضای سبز و تلطیف کردن هوای تهران بوده. این دریاچه در مسیر کانال‌های جریان عبور باد قرار دارد و در تلطیف هوای تهران نقش مهمی ایفا می‌کند.

وی در این بازدید، اظهار داشت: طراحی و اجرای این پروژه و امکانات در نظر گرفته شده برای تفریح و ورزش‌های آبی قابل تقدیر است.

رییس شورای شهر تهران افزود: این منطقه بخشی از لتمال کن و همچنین روستای چیتگر قرار داشته که در دهه ۴۰  پارک چیتگر در آن احداث می‌شود. بعدها گودالی در این محل شکل می‌گیرد که آب رودخانه کن در آن جمع می شده است. از همان موقع به فکر ایجاد دریاچه می‌افتند. این پارک و گودال، در مسیر ورودی غرب به شرق تهران حکم فیلتر هوای تهران را داشته است.

وی با انتقاد از ساخت و ساز بی رویه برج‌های بلندمرتبه در این منطقه گفت: ساخت برج های بلند و کاهش باغ‌ها در این منطقه با اهداف اصلی طرح منافات دارد. از این رو باید ساز و کاری اندیشید که از ارتفاع برج‌ها کاسته شود و مسیر جریان هوای تهران مسدود نشود.

 

تیراندازی رئیس شورای شهر

رئیس شورای اسلامی شهر تهران، در بخشی از برنامه تهرانگردی، به مجموعه ورزشی آزادی رفت و از قسمت‌های مختلف این مجموعه دیدن کرد.

مسجد جامعی، ابتدا به همراه توفیق کابلی، رئیس مجموعه ورزشی آزادی، به استخر سرپوشیده رفت و از نزدیک مسابقات نابینایان و کم بینایان را مشاهده کرد و پس از گپ و گفتی صمیمانه با ورزشکاران، مربیان و داوران این رشته، مدال‌های این مسابقات را بر گردن قهرمانان رشته های مختلف آویخت.

سایت اهداف پروازی، مقصد بعدی رئیس شورای شهر تهران بود. در این دیدار، احمدرضا هامونی حقیقت، دبیر فدراسیون تیراندازی و جمعی از ملی پوشان نیز حضور داشتند.

مسجد جامعی پس از اطلاع از تاریخچه این ورزش گفت: بر اساس گفته‌های مسئولان، یک میلیون و سیصد هزار قبضه اسلحه شکاری در دست مردم است. توسعه ورزش تیراندازی به اهداف پروازی، علاقه مندان به شکار را به این ورزش معطوف خواهد کرد تا کمتر به شکار گونه‌های حیات وحش بروند و به محیط زیست آسیب برسانند.

وی پس از گفتگو با ورزشکاران و مربیان به جوخه رفت و پس از آموزشی کوتاه، تفنگ به دست شد و جالب اینکه اولین تیر نشانه را به هدف متحرک پروازی زد و تعجب قهرمانان را برانگیخت.

دبیر فدراسیون در توضیحاتی گفت: ما در اینجا ظرفیت پذیرش ۷۰۰ نفر را داریم و اکنون فقط بخشی از این ظرفیت استفاده می‌شود. وی ادامه داد: پیش از این فشنگ‌ها و نشانه‌های پرتابی خارج از کشور تولید می‌شد اما در حال حاضر در ایران تولید می‌شود و اهداف پروازی نیز از جنس مواد برگشت‌پذیر است و آسیبی به محیط زیست نمی‌زند.

رئیس شورای شهر تهران همچنین در ورزشگاه یکصد هزار نفری آزادی حاضرر شد و توضیحات مسئولان درباره طرح مسقف کردن این ورزشگاه را شنید و پس از آن به دریاچه آزادی و محل فدراسیون قایقرانی رفت و با مسئولان این ورزش و تعدادی از بازیکنان تیم‌های کانوپولو دیدار کرد.

از نکات این دیدار، توجه رئیس شورای شهر به دو اثر هنری بود. تابلو نقاشی با موضوع قایقرانی در ورودی فدراسیون و مجسمه ورزشکار قایقران در محوطه بیرونی فدراسیون که این آثار را دو نفر از هنرمندان قایقران خلق کرده بودند. به پیشنهاد رئیس شورا قرار شد شناسنامه هر دو اثر و نام پدیدآورنده آن‌ها در کنارشان نصب شود.

رئیس شورای شهر همچنین از پروژه نیمه‌کاره بزرگترین استادیوم مسقف ویژه بانوان با ظرفیت ۴۰ هزار نفر دیدن کرد. این پروژه سه سال است که متوقف شده و پیشرفت قابل ملاحظه‌ای نداشته است.

وی درباره روند تکمیل این پروژه اظهار داشت: در صورتی که بودجه تامین شود، این ورزشگاه، ظرف سه سال تکمیل و مورد بهره برداری قرار خواهد گرفت و ظرفیت ارزشمندی برای ورزش‌های گروهی در فضای سالنی، به ویژه برای بانوان، به وجود خواهد آورد.

وی در ادامه تصریح کرد: امکانات مجموعه ورزشی آزادی، متعلق به ۴۰ سال پیش است و ما باید با همکاری نهادهای مختلف این مجموعه ارزشمند را حفظ کنیم.

مسجدجامعی همچنین گفت: فضای سبز وسیع مجموعه آزادی در ادامه فضای سبز منطقه ۲۲ در تلطیف و تسویه هوای تهران موثر است اما من طراوت و نشاط لازم را در این فضای سبز نمی‌بینم و به نظرم دلیل آن کمبود آب در این مجموعه است. تبدیل سیستم سنتی آبیاری به سیستم‌های نوین آبیاری قطره‌ای می‌تواند بهره برداری از منابع آب برای احیا و نگهداری فضای سبز را بهبود بخشد.

رئیس شورا قول داد بحث فضای سبز مجموعه آزادی را از طریق مدیریت شهری پیگیری کند.

مسجد جامعی به فدراسیون والیبال رفت و با محمدرضا داورزنی، رئیس و سایر اعضای این فدراسیون دیدار و گفتگو کرد.

 

سخت‌ترین کار دنیا، تربیت نیروی انسانی است

رئیس شورای اسلامی شهر تهران و گروه تهرانگردی، با حضور در مجموعه ورزشی آزادی میهمان رئیس فدراسیون والیبال بودند، و از تلاش ملی پوشان والیبال قدردانی کردند.

مسجد جامعی در این دیدار با قدردانی از ملی‌پوشان شایسته کشورمان، گفت: سخت‌ترین کار دنیا، تربیت نیروی انسانی است. کسی که در این زمینه قدم بردارد، در همه زمینه‌ها می‌تواند موفق باشد که فدراسیون والیبال این کار را انجام داده است.

وی با اشاره به تاثیر پیروزی‌های پی در پی تیم ملی کشورمان، اظهار داشت: این پیروزی‌ها نه تنها در سطح جامعه موجب شادی و غرور ملی می‌شود، بلکه در مناسبات جهانی نیز نام ایران بر سر زبان‌ها می‌افتد و ورزش ایران جایگاه ویژه‌ای می‌یابد.

 

گشایش بیمارستان بین المللی مغز و اعصاب دکتر سمیعی

مسجد جامعی، رئیس شورای اسلامی شهر تهران، در بخشی از برنامه تهرانگردی، با حضور در محل احداث پروژه بیمارستان تخصصی مغز و اعصاب پروفسور سمیعی، از روند پیشرفت این پروژه مطلع شد.

وی پس از این بازدید گفت: عملیات احداث بیمارستان بین المللی مغز و اعصاب با تولیت موسسه خیریه متوسلین امام رضا (ع) و با حمایت پرفسور سمیعی از اردیبهشت ماه سال ۸۲ در زمینی به مساحت ۸۰ هزار متر مربع، در منطقه ۲۲ شهرداری تهران آغاز شده است.

رئیس شورای شهر تهران افزود: برای ادامه ساخت این بیمارستان اعتباری معادل ۱۰۰ میلیارد تومان از محل کمک‌های خیرین پیش بینی شده است و بر اساس زمانبندی قرار است تا ۱۸ ماه آینده، آماده بهره‌برداری شود و برای مراسم افتتاحیه میزبان بیش از ۲ هزار مهمان متخصص خارجی باشد.

مسجد جامعی اظهار داشت: این بیمارستان با هدف توانمندسازی نیروی انسانی کشور و نیز فراهم نمودن مکانی با استانداردهای علمی جهانی برای دانشمندان جهان اسلام در حوزه علوم پزشکی در حال احداث است.

وی با اشاره به مهم بودن این پروژه تاکید کرد: مساحت این مجموعه پزشکی ۸۰ هزارمتر مربع است که ۴ برابر نمونه آلمانی آن در شهر هانوفر است؛ در واقع این بیمارستان یک مجموعه پژوهشی، آموزشی و پزشکی است که در نوع خود در جهان بی نظیر است.

رئیس شورای شهر تهران در ادامه خاطرنشان کرد: وجه تمایز این بیمارستان علاوه بر تجهیزات روز دنیا و بهره‌گیری از آخرین متدهای علمی در جهان، طراحی ساختمان آن به شکل جمجمه انسان است.

مسجد جامعی به برخی از قسمت‌های این بیمارستان اشاره و تصریح کرد: موزه پروفسور سمیعی در ۶ طبقه و ۱۴ اتاق عمل کاملا مجهز، از جمله بخش‌هایی است که در این مجموعه در نظر گرفته شده است.

وی خاطر نشان کرد: امید است با برنامه‌ریزی‌های انجام شده، این بیمارستان هر چه سریع‌تر آماده بهره‌برداری شود تا شهروندان و هموطنان‌مان بتوانند از امکانات آن بهره مند شوند.

رئیس شورای شهر همچنین با اشاره به افتتاح بیمارستان تخصصی تریتا تا چند ماه آینده در همین منطقه و طرح ساخت بیمارستان تخصصی چشم پزشکی گفت: پیش بینی می‌شود منطقه ۲۲ تهران با این ظرفیت‌ها به قطب درمان و آموزش پزشکی تبدیل شود و علاوه بر بیماران داخلی میزبان بیماران خارجی نیز باشد.


فعالیت‌های قرآنی با مشارکت عموم مردم معنا پیدا می‌کند

رییس شورای شهر تهران در آستانه ماه مبارک رمضان با حضور در منزل یکی از قاریان بین المللی بر ضرورت مشارکت مردم در فعالیت‌های قرآنی تاکید کرد.

احمد مسجدجامعی و گروه تهرانگردان در ابتدای برنامه تهرانگردی این هفته خود به منطقه ۲۲ رفتند و در آستانه ماه مبارک رمضان، صبحانه را میهمان استاد احمد ابوالقاسمی، از قاریان برجسته کشور، بودند.

در این دیدار که در منزل استاد ابوالقاسمی واقع در شهرک گلستان انجام شد تعدادی از قاریان و دست اندرکاران فعالیت‌های قرآنی کشور حضور داشتند و آیاتی از قرآن کریم را تلاوت کردند.

در این دیدار شهردار منطقه ۲۲، آقای مهندس مولایی و همچنین حجت‌الاسلام والمسلمین نیک‌نژاد، رئیس سازمان تبلیغات اسلامی استان تهران حضور داشتند. به پیشنهاد استاد ابوالقاسمی و تایید رئیس شورای شهر مقرر شد مرکز بین‌المللی آموزش صوت و لحن قرآن کریم در همین منطقه بنیان نهاده شود و ظرف یکسال به بهره برداری برسد. شهرداری منطقه نیز مکان لازم را در اختیار این مرکز قرار دهد.

مسجد جامعی در این دیدار گفت: ذات فعالیت‌های قرآنی از زمان های دور، با اهتمام مردم و کاملا خودجوش بوده و در برخی خانه‌ها، مساجد و حسینیه‌های تهران انجام می‌شده است.

رئیس شورای شهر تهران افزود: در تهران بیش از ۵۰۰ کانون ثبت شده فعالیت‌های قرآنی داریم که رقم قابل توجهی است و البته تعداد کانون‌های ثبت نشده و محافل خانگی خیلی بیش از این‌هاست.

مسجد جامعی با اشاره به تقویت فضاهای جلسات خانگی و محلی اظهار داشت: برای ماه مبارک رمضان امسال، در ۱۰۰ کانون فرهنگی هنری مساجد، برنامه‌های شبی با قرآن و شب شعر حسنی پیش‌بینی شده است؛ همچنین محافل انس با قرآن با حضور قاریان بین المللی در ۸۴ بقعه و امامزاده در تهران برگزار می‌شود.

وی تاکید کرد: کارگاه‌های قرآنی نیز در مساجد امام حسین (ع)، امام هادی(ع)، شهرک ولیعصر، حسینیه کربلایی‌های چهارراه گلوبندک و شهرری برپا خواهد شد.

رئیس شورای شهر تهران خاطرنشان کرد: در ۳۷۴ محله تهران ۵۴ کرسی تلاوت با حضور قاریان بین‌المللی اجرا می‌شود. همچنین با الگو قرار دادن نمایشگاه بین المللی قرآن، در ۲۲ پارک تهران، نمایشگاهی از فعالیت‌های قرآنی از زمان افطار تا سحر، در خدمت شهروندان است.

رئیس شورای شهر در پایان این دیدار، تابلوی نفیسی به خط غبار که تمامی سوره‌های قرآن را در خود دارد به استاد ابوالقاسمی اهدا کرد.

 

45503

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 362548

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 3 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 7
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • آريا IR ۱۲:۰۰ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۷
    1 4
    پرچم غرب تهران هميشه بالاست. ورزشگاه آزادي ، پارك چيتگر ، درياچه ، تيراژه ، ميلاد نور ، هايپر ، كن ، فرحزاد ، فرودگاه مهرآباد و ...
  • بی نام IR ۱۲:۰۸ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۷
    4 0
    منافع 12 ميليون فداي چند نفر برج ساز
  • بی نام A1 ۱۲:۱۶ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۷
    1 0
    منطقه بیست و دو حیاط خلوت شهرداری تهران است۰۰۰۰ فکری به حالش بکنید
  • سعید A1 ۱۲:۱۹ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۷
    2 1
    نکنه میخواید هوای الوده رو با کرج تبادل کنید ؟
  • بی نام IR ۱۲:۳۳ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۷
    1 0
    خب مردم چیکار کنن ؟ شورا دست بکار شه
  • بی نام A1 ۱۹:۲۸ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۷
    3 0
    الان که ساختند تمام شد یادتان افتاد؟ سازمان محیط زیست و شهرداری چیکار میکردن موقع تقسیم اراضی و مجوز دادن ؟وطرح جامع شهری تهران چی شد؟ بیچاره مردم که یک نفس سالم نمیتونن بکشند
  • بی نام A1 ۱۹:۴۱ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۷
    3 0
    بارها گفتم و شما هم میدونید سال 1341 این طرح دریاچه با مساحتی حدود 3 برابر در نظر گرفته میشه ک آقای قالیباف 1/3 این مساحت رو به دریاچه و مال بقی رو به ساخت برجهایی میکنه که فقط باعث افزایش جمعیت و تراکم تهران میشه و تهران رو از غرب به کرج بردن والبته علت اصلی ساخت این دریاجه تلطیف هوای تهران بوده جون باد تهران از جنوب غرب و غرب هست