عصر ایران نوشت:

ژنرال مارتین دمپسی رییس ستاد مشترک ارتش آمریکا در یک مصاحبه رادیویی هماهنگی عملیات نظامی آمریکا با ایران را در عراق بعید ندانست.
دمپسی در مصاحبه با رادیو ملی آمریکا (NPR) در این باره گفت:" من نمی گویم که همکاری در برخی زمینه ها در عراق بین ما و ایران غیر ممکن است.
دمپسی با اشاره به اینکه ایالات متحده آمریکا پیش از هر گونه اقدام نظامی علیه داعش در عراق به اطلاعات کافی درباره این گروه نیاز دارد، گفت: یکی از چیزهایی که ما به آن نیاز داریم اطلاع از نحوه کمک رسانی ایران به نیروهای امنیتی عراق است.
دمپسی با اشاره به اینکه آمریکا می تواند رهبران و مهره های کلیدی گروه داعش را در عملیات هایی ترور کند، افزود:" آمریکا باید اطلاعات دقیقی از صحنه عملیات (زمین) داشته باشد تا بتواند علیه داعش عملیات های هوایی انجام دهد.
دمپسی با اشاره به اینکه آمریکا به طور دقیق تحرکات و اقدامات ایران را در عراق زیر نظر دارد گفت :واشنگتن زمینه هایی را که ممکن است نیاز به همکاری و هماهنگی با ایران داشته باشد بررسی می کند.
وی با این حال تاکید کرد : اهداف ایران در عراق الزاما همان اهدافی نیست که آمریکا به دنبال آن است و ما این نکته را به خوبی می دانیم.
اظهارات دمپسی درباره همکاری احتمالی با ایران در زمینه عراق در حالی است که جاش ارنست سخنگوی کاخ سفید کمتر از دو هفته پیش در مصاحبه ای هر گونه همکاری با ایران در زمینه بحران عراق را رد کرده بود، با این حال روز گذشته ماری هارف سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در اظهاراتی از نقش سازنده ایران در حل بحران کنونی عراق استقبال کرد.
جمهوریخواهان و مخالفان دولت اوباما در آمریکا نسبت به همکاری واشنگتن با تهران در زمینه بحران عراق هشدار داده اند و اسراییل اصل این همکاری احتمالی را خطزناک تر از فعالیت ائتلاف گروه بعثی - تکفیری داعش در عراق دانسته است.

52308

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 362546

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 14 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 6
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • ایمان EU ۱۲:۰۶ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۷
    3 0
    امریکا که به این خوبی تجزیه و تحلیل میکند و امکانات لازم را دارد چرا برای نابودی ترورسیت ها که آنها را برای خود خطرناک میداند واکنش سریع نشان نداد؟ واضح است چون امریکا این گروه ها را بوجود آورده و از آنها به عنوان اهرم فشار برای برآورده کردن خواسته هایش استفاده می کند. ایران نباید در این داستان شرکت کند و در صورت کمک نظامی نباید با امریکا همکاری داشته باشد.چون امریکا چالشی امنیتی برای ایران ایجاد میکند که خلاص شدن از آن هزینه های زیادی دارد.
  • بی نام A1 ۲۰:۰۵ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۷
    2 0
    هر وقت دیدیم شما حد اقل یک گلوله به سمت داعشیان خونریز شلیک کردید اون موقع ممکنه به همکاری فکر کنیم. فعلا که سکوت و بی طرفی عجیب شما باعث شده فکر کنیم دست شما و داعشیان در یک کاسه است.
    • بی نام IR ۱۸:۲۶ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۹
      0 0
      هست
  • بی نام A1 ۰۶:۱۷ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۸
    1 0
    شما تا بخواهید بجنبید روسیه عراقو تخته کرده حالا بشینید رجز بخونید .
  • بی نام IR ۱۰:۵۹ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۸
    0 0
    ما جفتمون دشمن مشترك داريم و همه جا هم توصيه به همكاري شده اگر هر كسي بخواد كار خودش را انجام بده موفق نميشيم شرق و غرب با اون همه اختلاف با هم كنار امدند و جلوي آلماني هاي نازي ايستادند و پيروز شدند،اگر هر كدام مي خواستند كار خودشان را بكنند و متحد نشند شكست خورده بودند
    • بی نام A1 ۱۲:۳۹ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۹
      1 1
      کدوم دشمن مشترک؟ یک دلیل بیار که امریکا داعش رو دشمن فرض میکنه؟ یک نمونه از رفتار خصومت امیز امریکا با داعش بیان کن؟