ایسنا نوشت:

سخنگوی کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس شورای اسلامی گفت: اگر قرار باشد قانونی آزاد افراد را که مغایر با شرع و قانونی است سلب کند این قانون خود مخالف شرع و قانون خواهد بود.

میرهادی قره سیدرومیانی با اشاره به تصویب کلیات طرح افزایش باروری در روز گذشته در صحن علنی مجلس گفت: همه باید رهنمودهای مقام معظم رهبری را با توجه به افق دید ایشان و به خصوص تاکید بر بحث افزایش جمعیت مد نظر داشته باشند، اما قانون‌گذاری شرایط مخصوص به خود را دارد.

او ادامه داد: یک سری حقوق به نام حقوق تمتعی وجود دارد که به طور مثال نمی‌شود افراد را از نظر قانونی و شرعی اجبار کرد که ازدواج کنند و در شرع و مکتب اسلامی وجود ندارد که کسی از چنین موضوعی منع شده باشد.

سخنگوی کمیسیون حقوقی گفت:‌ بنابراین اگر قرار باشد آزادی افراد که مغایرتی با شرع و قانون ندارد سلب شود قطعا مخالف قانون و شرع است. بنابراین تصویب چنین مواد و لوایحی نیز هر چند در نگاه بعضی‌ها موجب افزایش جمعیت شود، اما خلاف قانون اساسی و دین است. و قطعا مورد ایراد شورای نگهبان قرار می‌گیرد.

قره سید رومیانی در پایان گفت: تصویب کلیات این طرح در صحن علنی به این معناست که نمایندگان در کل موافق این طرح هستند، اما شاید برخی مواد آن و حتی کل مواد دارای ایراد باشد که این موضوع در کمیسیون‌های تخصصی مورد بحث و بررسی قرار گرفته و تغییر پیدا می‌کند؛ بنابراین این طرح قطعا تعدیل خواهد شد.

 

45231

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 362147

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 8
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • پوریا EU ۱۱:۴۰ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۴
    21 0
    محدود کننده آزادی؟ چیزی رو که وجود نداره میخواد محدود بشه؟ مثل اینه که سر راه یه رودخونه ای که سالهاست آب نداره سد بزنن
  • بی نام IR ۱۱:۴۷ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۴
    5 0
    خدا پدر ادم چیز فهم را بیامرزد.
  • نتاشا IR ۱۱:۵۹ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۴
    4 0
    خوبه يه كسى پيدا شد كه حرفى از سر عقل بزنه به زندگى اميدوارشدم. روزنه اميدى وا شد يه كم هوا اومد
  • نخود همه آش IR ۱۲:۰۶ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۴
    5 0
    ايشان مراعات كرده‌اند و نفرموده‌اند خلاف عقل سليم نيز هست.
  • بی نام A1 ۲۰:۳۵ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۴
    33 1
    این قانون باعث می شود مردم برای عقیم کردن خود به ترکیه و یا کشورهای عربی و یا اکراین بروند و ارز از کشور خارج کنند
  • مصلحی A1 ۲۲:۱۸ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۴
    13 0
    دوستان این تقنین های مخالف رویه رایجا و مخالف حق آزادی مردم، شک نکنید واکنش بسیار منفی مردم رو در پی خواهد داشت. بشینید و ببینید نرخ موالید در یکسال آینده چه تغییرات معناداری خواهد کرد
  • بی نام US ۰۳:۴۸ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۵
    6 0
    تو این دوره زمونه بچه دار شدن نیازمند داشتن توانایی مالی خوب ، صبر زیاد و امنیت شغلی ، داشتن سواد تربیتی و هوشی برای بچه هاست، گذشت اون زمونی که بچه ها با یه توپ پلاستیک و بازی تو جوب سر کوچه بزرگ می شدن
  • احسان IR ۱۴:۴۶ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۵
    8 0
    3میلیون جوان بیکار ،7میلیون زیر کمیته امداد،10میلیون نفر در کشور هیچگونه بیمه ای ندارند........نمایندگان به فکر حل این مسایل باشند نه دخالت در مسایل شخصی مردم......