مهر نوشت:

فرمانده مرزباني كشور از افزايش پوشش خلاهاي مرزي در سطح كشور خبر داد و گفت: هم اكنون تعداد خلاهاي مرزي به نصف كاهش يافته است.

سردار حسین ذوالفقاری صبح چهارشنبه در جمع خبرنگاران در اروميه با اشاره به پوشش خلاهاي مرزي در مناطق مختلف كشور، گفت:‌ تعداد خلاها با تخصيص مناسب اعتبارات مرزباني به نصف كاهش يافته كه اميدواريم اين روند ادامه داشته باشد.

او با اشاره به اقدامات تروريستي گروهك تكفيري داعش در عراق و داشتن مرز مشترك آذربايجان غربي با اين كشور، گفت: هم اكنون امنیت كامل در مرزهای شمالغرب كشور برقرار بوده و هیچ‌ تعرضی از سوی گروهک تکفیری داعش به سمت مرزهاي كشور انجام نشده است.

فرمانده مرزباني كشور ادامه داد: در حال حاضر هیچ گونه تحرکات منفی در مرزهای غربی کشور نداریم و هرگونه تحرکات گروهک های تروریستی پیرامون کشور همه جانبه رصد می شود.


سردار ذوالفقاري اعلام كرد:‌ضمن اینکه اقدامات تامینی توسط دستگاههای امنیتی، نظارتی و انتظامی به صورت لحظه ای در حال پیگیری بوده و با اشراف اطلاعاتی موجود هیچ گونه تحرکی را در مرزهای ایران شاهد نبودیم.

او از در دست احداث بودن 160 پاسگاه مرزي و 230 كيلومتر جاده مرزي در مرزهاي جنوب شرق كشور خبر داد و گفت: با بهره برداري از اين واحدها تا 3 ماه آينده بخش قابل توجهي از خلاهاي مرزي در اين منطقه پوشش داده مي شوند.

فرمانده مرزباني كشور حركت به سمت ثبات در امنیت مرزهای جنوب شرق کشور را اولويت اصلي اين فرماندهي دانست و گفت:در مرزهای غرب کشور نیز با امنیت خوبي مواجه بوده و مشكلي نداريم.

سردار ذوالفقاري با اشاره به اینکه ریسک قاچاق مواد مخدر در ایران بیشتر از دیگر کشورهای دنیاست ادامه داد: با تمهیدات اندیشیده شده به خوبی از ورود لجام گسیخته مواد مخدر به کشور جلوگیری کرده و مرزبانان با تمام توان برای مقابله با ورود این مواد به کشور تلاش دارند.

وی در خصوص وضعیت مرزهای آذربایجان غربی نیز گفت: طرح انسداد مرزی در حال حاضر در 85 درصد مرزهای این استان به صورت کامل به اجرا درآمده و فعالیت های این فرماندهی در حوزه های مختلف رضایت بخش و موثر است.

آذربایجان غربی در شمالغرب یکی از استانهای مهم مرزی کشور به شمار می رود که نزدیک به 900 کیلومتر با سه کشور جمهوری خودمختار نخجوان، ترکیه و عراق مرز مشترک دارد.

سردار ذوالفقاری فرمانده مرزبانی کشور كه به منظور بررسی وضعیت امنیت مرزهای آذربایجان غربی به ارومیه سفر کرده از کلیه خطوط مرزی آذربایجان غربی از ماکو تا سردشت به صورت هوایی بازدید کرد.

 

23231

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 362120

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 4 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 4
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۰۹:۳۲ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۴
    4 0
    قربونتون همه جاشو ببندین فقط یه نقطه مرزی با تدابیر امنیتی بسار شدید باز بزارید.
  • بی نام IR ۰۹:۵۰ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۴
    1 1
    به نظرم من باید تا اطلاع ثانوی کنترل و مراقبت از مرز های غرب و جنوب غرب را بدن به ارتش و سپاه قبل از اینکه مشکل خاصی پیش بیاد ...
  • علیرضا سوری A1 ۱۵:۲۵ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۴
    4 0
    بیشتر باید مواظب مرزی که با پاکستان داریم باشیم.......رودست نخوریم.
  • بی نام A1 ۱۶:۳۲ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۱
    0 0
    امیدوارم که همیشه ایران سربلند باشه