حسین انتظامی می‌گوید که گسترش آزادی‌ها در چارچوب قانون، حمایت از روزنامه‌نگاران، تقویت مطبوعات محلی و استفاده از ظرفیت صنوف از جمله مهمترین برنامه‌های معاونت مطبوعاتی در دولت یازدهم است.

به گزارش روابط عمومی معاونت مطبوعاتی وزارت ارشاد، او که در همایش «مطبوعات و تبلیغات؛ برنامه‌ها و راهبردها» سخن می‌گفت، با اشاره به روح حاکم بر سیاست‌های اقتصاد مقاومتی مبنی بر حرکت درون زای متکی به مردم و اصناف، شعار اصلی دولت یازدهم مبنی بر اینکه دولت نباید رقیب بخش خصوصی باشد، را یادآور شد و بر واگذاری امور به مردم تاکید کرد.

این همایش با حضور مدیران کل، معاونین و کارشناسان مطبوعات و تبلیغات استان‌ها و به میزبانی معاونت مطبوعاتی و اطلاع رسانی وزارت ارشاد از روز سه شنبه 3 تیر در تهران آغاز شده و امروز چهارشنبه 4 تیر پایان می یابد.

معاون مطبوعاتی وزیر ارشاد گفت: «در معاونت مطبوعاتی برای استفاده از نظر اهالی رسانه و کارشناسان و اهل فن، آیین نامه‌ها و دستورالعمل‌های مختلف تسهیلاتی، نظارتی و... به صورت پیش نویس روی سایت معاونت قرار می گیرد تا ذی‌نفعان، متخصصان و دلسوزان حوزه رسانه درباره آن اظهار نظر کنند و بعد از تجمیع آراء و نظرات، جمع بندی نهایی به صورت قانونی ابلاغ و اجرا شود.»

انتظامی این رویکرد معاونت مطبوعاتی را رویکرد کلی دولت یازدهم دانست و از مدیران مطبوعاتی در استان ها خواست با همین نگاه، امور استانی را اداره کنند.

همایش «مطبوعات و تبلیغات؛ برنامه‌ها و راهبردها»

خانه مطبوعات، یارانه مطبوعات، بیمه خبرنگاران، آگهی‌های دولتی، مشکلات آموزشی، برگزاری جشنواره‌های مطبوعاتی و...از جمله محورهای دیگر سخنان معاون مطبوعاتی وزیر ارشاد بود.

انتظامی در دفاع از جامعه روزنامه نگاران با تاکید مجدد بر بیمه خبرنگاران توسط رسانه‌ها و بنگاه‌های مطبوعاتی، گفت: «یکی از علل اصلی آمار بالای تغییر شغل یا رسانه توسط خبرنگاران، نبود امنیت شغلی است که بیمه خبرنگاران علاوه بر هویت بخشی به خبرنگار، ایجاد انگیزه مضاعف و تثبیت جایگاه حرفه‌ای آنها، این نقص را برطرف می سازد.»

وی همچنین بر تقویت هر چه بیشتر نشریات محلی تاکید کرد و با اشاره به رویکردهای نوین رسانه‌ای گفت: «تغییر کاربری رسانه ها با توجه به فضای آی سی تی و همچنین شبکه های اجتماعی، فرصتی است برای رسانه های محلی که با پرهیز ار تقلید از رسانه‌های سراسرای، کارکرد اصلی خود یعنی توسعه فضاهای محلی و شبکه سازی اجتماعی را تقویت کنند.»

انتظامی همچنین با انتقاد از دیوان سالاری غیر کارشناسی در برخی حوزه‌ها، راه اندازی سامانه های جدید در حوزه مطبوعات و تبلیغات در معاونت مطبوعاتی را به عنوان روشی برای تسهیل امور مردم یاد کرد و این رویکرد را رویکرد کلی حاکم بر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی دانست.

تاکید بر آمایش سرزمینی برای ارائه خدمات بهتر به اهالی فرهنگ و مردم، شفافیت در امور اجرایی، مراقبت های قانونی در حوزه نشریات و تسهیلات یارانه ای، مرور قوانین فعلی و بررسی دقیق مشکلات همراه با ارائه راهکارهای کارشناسی از دیگر محورهای سخنان انتظامی بود.

در این نشست جمعی از مدیران و کارشناسان مطبوعاتی استان‌ها نیز به طرح نظرات و سوالات خود پرداختند. همچنین پنل‌های تخصصی «آموزش سامانه جامع رسانه‌های کشور، سامانه اعلام وصول، کارگاه آشنایی با نحوه توزیع یارانه مطبوعات، آشنایی با سامانه تبلیغ، آشنایی با سواد رسانه ای، بررسی مسائل کانونهای تبلیغاتی و ضوابط تبلیغات...» با حضور کارشناسان و معاونان و مدیران کل معاونت مطبوعاتی برگزار شد.

اختتامیه همایش «مطبوعات و تبلیغات؛ برنامه ها و راهبردها» چهارشنبه عصر ساعت 16 در هتل ارم برگزار می شود.

 حل برخی مشکلات و رفع ابهامات مسائل حوزه مطبوعات در استان‌ها در کنار تشریح راهبردهای جدید معاونت مطبوعاتی، رایزنی های کارشناسی و نقد و بررسی پیشنهادات جهت بهبود آیین نامه‌ها و دستورالعمل‌ها از جمله اهداف این همایش است.

5757

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 362115

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 8 =