ایسنا نوشت:

با توجه به نزدیک شدن به ایام ماه مبارک رمضان به روزه‌داران هشدار داده شده برای حفظ سلامتی خود فقط از واحدهای مجاز آش و حلیم خریداری کنند که مجوز رسمی از اتحادیه و وزارت بهداشت دارند و پخت آش و حلیم در آن‌ها بهداشتی انجام می‌شود.

رییس اتحادیه کباب، حلیم و آشپزندگان غذاهای سنتی تهران گفت: در ایام ماه رمضان واحدهایی مثل چلوکبابی‌ها، رستوران‌ها، آهنگری‌ها، روزنامه فروشی ‌ها، کت و شلواری‌ها ، آبمیوه فروشان، کله‌پزان، ساندویچی‌ها و مراکزی از این قبیل اقدام به فروش آش و حلیم می‌کنند و اکثرا از موادی نامرغوب یا غیربهداشتی در این زمینه استفاده می‌کنند که کار آن‌ها غیرقانونی بوده و با آن‌ها برخورد می‌شود.

او گفت:‌ اماکن، تعزیرات، وزارت بهداشت و بازرسان شواری اصناف با هماهنگی کامل با تمام واحدهای غیرمجاز آش و حلیم برخورد می‌کنند که در ابتدا به واحد متخلف تذکر داده می‌شود که ظرف 24ساعت از این اقدام خودداری کنند و اگرترتیب اثری ندهند، واحد مربوطه تعطیل می شود.

حسین محمدی گفت: با هماهنگی های صورت گرفته امسال برخورد جدی و شدیدتری با واحدهای غیر مجاز فروش آش و حلیم صورت می گیرد و واحدهای آن‌ها پلمپ شده و اقدامات قانونی دیگری نیز صورت می‌گیرد.

او گفت: بنرهایی بر سر در همه مغازه‌هایی که جواز کسب دارند، نصب شده که خرید آش و حلیم فقط باید از واحدهای مجاز حلیم و کبابی صورت گیرد.

به گفته او آبمیوه و بستنی فروشی‌ها، میوه‌فروشان، ساعت‌سازی‌ها، سوپرمارکت‌ها و تهیه غذاهای ایرانی از دیگر واحدهای غیر مجازی هستند که در کنار برخی پیتزا و ساندویچ‌فروشی‌ها اقدام به عرضه آش و حلیم می‌کنند.

او به مسوولان هشدار داد که جلوی این‌گونه برخورد‌های مضر گرفته شود و به امنیت، سلامت جامعه و مردم توجه شود و با این‌گونه اشخاصی که به ناحق کسبه را تهدید می‌کنند برخورد شود.

قیمت هر کیلو حلیم درجه یک با مخلفات کامل 8500 تومان و حلیم ساده 8000 تومان برای ماه مبارک رمضان مصوب شده است، همچنین هر کیلو آش شله قلمکار 7500تومان، آش رشته 7000تومان و هر پرس انواع آش به قیمت 5000تومان در ماه مبارک رمضان به فروش می‌رسد.

 

23231

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 362099

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 9 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 7
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۰۸:۴۵ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۴
    5 3
    اگه يه جاي مطمئن پخت بشه و كت شلواريها بفروشن بازهم ايراد داره؟
    • بی نام IR ۰۹:۵۶ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۴
      3 0
      مشکل مسئله بهداشت نیست . موضوع اینه که اینا میگن فقط ما باید بفروشیم نه کس دیگه وگرنه کت شلواری و ساعت سازی و ساندویچی نه ولی تهیه غذا ها و کترینگها که در آشپزخانه محل طبخ غذایشان تنها معدود کارکنان آنجا رفت و آمد دارند نباید حلیم و آش بپزند ولی در کبابی ها که مرز خاصی بین محل طبخ غذا و ورودی مشتری نداشته و در بسیاری موارد غذا و کباب در حضور مشتری آماده برای طبخ میشود که ضریب بهداشتی غذا را بسیار پایین میاورد و غالبا کبابی ها به وسائل آشپزخانه ها مجهز نبوده و تنها منقل یا باربیکیو کباب پزی و یک تکشعله دارند در حالی که بسیاری از کترینگها آشپزخانه هایی مجهز برای پختن انواع خوراکهای ایرانی را دارند .
    • بی نام IR ۱۱:۱۸ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۴
      4 0
      مثلا اگر صنف چاه و فاضلاب هم بخواد غذا بپزه
  • بی نام A1 ۰۹:۱۶ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۴
    2 1
    چه ارگاني مسئول كنترل اين است كه آيا در اين مراكز مسائل بهداشتي رعايت مي شود يا خير؟
  • پسر A1 ۰۹:۱۸ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۴
    2 0
    پسر ترکیدم از خندهخواهش میکنیم از کت و شلواریها آش نخریدهاهاهاهاها
  • بی نام A1 ۰۹:۴۳ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۴
    2 0
    تو ميدون انقلاب جيگركي ها ماه رمضون ميشن كتابفروشي از نظر اتحاديه آش فروشها اشكال نداره .
  • بی نام GB ۱۱:۰۵ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۴
    3 0
    واي ماه رمضونه و سينيهاي آش و حليم گذاشته شده جلوي مغازه ها. خوشمزه باشه تميز باشه هر جا باشه