دو روز بعد از آنکه کارگردان فیلم سینمایی «روزهای زندگی» اعلام کرد به زور بازنشسته شده است، خبری مبنی بر حضور او در یک پروژه بزرگ سینمایی منتشر شد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، پرویز شیخ‌طادی پیش از آنکه جواد شمقدری در معاونت سینمایی مسئولیت برعهده بگیرد به عنوان طراح صحنه در فیلم‌های مختلفی حضور یافته بود. او در کنار طراحی صحنه، پنج فیلم سینمایی را هم کارگردانی کرده بود.

شیخ‌طادی با حضور شمقدری در سازمان سینمایی مسئولیت ساخت فیلم‌هایی را برعهده گرفت که چندان شباهتی به ساخته‌های قبلی‌اش نداشت؛ فیلم‌هایی که با امکاناتی گسترده تولید می‌شدند.

«شکارچی شنبه» به کارگردانی شیخ‌طادی فیلمی ضدصهیونیستی معرفی شد که البته در فروش به موفقیتی دست نیافت. فیلم بعدی او  که بیشتر مورد توجه قرار گرفت، «روزهای زندگی» نام داشت که موضوع آن مربوط به دفاع مقدس بود. 

شیخ‌طادی «روزهای زندگی» را سال 1391 اکران کرد و چندی پیش در گفت‌و‌گویی با «آوینی فیلم» اعلام کرد دو سال کار نکردن او ناشی از آن است که به زور بازنشسته شده است.

او در این زمینه اظهار کرد: «ذهن سینما بسته است، چشمش نابیناست، مسئولین فرهنگی ما کاملا محافظه‌کارانه برخورد می‌کنند و اجازه نمی‌دهند سربازانی که دلسوز هستند وارد گود شوند، بجنگند و حقایق را از این اوضاع پیچیده و مکدر برای همگان آشکار سازند. با توجه به اینکه مدیران ما اهل مطالعه نیستند، این موضوع را جدی نمی‌گیرند و به سربازان فرهنگی فرصت نمی‌دهند. هیچ توجهی به تحقیقات و هشدارهای ما نمی‌کنند و این باعث شده تا پرویز شیخ طادی به سربازی تبدیل شود که درون کشور خود خلع سلاح شده، و متاسفانه بعد از افتادن در چاه تازه متوجه می‌شوند.»

او همچین با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری گفت: «حضرت آقا از سال 69 حداقل در 13 مورد با اشاره به بحث خودکفایی اقتصادی و استقلال اقتصادی به طور مفصل صحبت کردند، متاسفانه هیچ توجهی نشد. خودکفایی کاذبی را به عنوان خودکفایی حقیقی به همگان معرفی کردیم و بعد از تحریم‌ها متوجه شدیم که هنوز به خیلی از کالاهای نفتی و غیرنفتی وابسته هستیم. در آن زمان ما همین‌طور دست خالی به پای میزهای مذاکره می‌رفتیم و اگر پیشرفت‌های نظامی ما و حمایت موشکی سپاه نبود قطعا دچار مشکلاتی می‌شدیم که استقلال کشور دچار خدشه می‌شد.»

او سخنان خود را چنین پایان داد: «همین‌طور که می‌بینید شکارچی شنبه ساخته شد، رهبر معظم انقلاب از آن تعریف کردند، در نماز جمعه و روز قدس از آن تمجید فراوان شد اما بعد از آن آیا دیگر از پرویز شیخ طادی دعوت به همکاری شد؟ بنده منظورم به متولیان و موسسه‌های فرهنگی ارزشی‌ است، اینها که دیگر دولت نیستند اما متاسفانه هیچ فعالیتی در این زمینه دیده نمی‌شود. پس چه کسانی باید دعوت کنند که نمی‌کنند و به این صورت، با اجبار، پرویز شیخ طادی را بازنشسته کرده‌اند.»

دو روز از انتشار این سخنان می‌گذشت که خبر آمد شیخ‌طادی قصد دارد فیلم سینمایی «امپراطوری جهنم» را به عنوان دومین پروژه بزرگ سینمایی درباره تکفیری‌ها مقابل دوربین ببرد. خبر خبرگزاری فارس حکایت از آن داشت که شیخ‌طادی کارگردانی این پروژه بزرگ و محمد خزاعی تهیه‌کننده «قلاده‌های طلا» تهیه‌کنندگی این فیلم را برعهده خواهد داشت.

این فیلم سیاسی بین‌المللی به گفته شیخ طادی، پس از فیلم سوری «پادشاه شن‌ها» به کارگردانی نجدت اسماعیل انزور در شناساندن عقبه تکفیری‌ها،به ریشه‌یابی دولت‌های حامی تروریست‌های تکفیری و دست‌های پشت پرده آنان خواهد پرداخت. شیخ طادی پس از اتمام کار نگارش، هم اکنون در حال رایزنی برای جذب حمایت و سرمایه‌گذار است.

57243

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 361971

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 0 =