محاکمه ناخدا و سرنشینان یک کشتی مسافربری کره جنوبی که در ماه آوریل غرق شد آغاز شده است.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین ،روز سه شنبه،  (24 ژوئن)، محاکمه لی جون سوک، ناخدای کشتی مسافربری سوول، و چهارده تن از خدمه کشتی به اتهام سهل انگاری و ارتکاب قتل غیر عمد در دادگاه شهر گوانگجو، در جنوب کره جنوبی آغاز شد و انتظار می‌رود در این جلسه، دادگاه شهادت تعدادی از شهود را استماع کند.

روز 16 آوریل سال جاری، کشتی سوول با چهارصد و هفتاد و شش سرنشین در نزدیکی آب‌های ساحلی کره جنوبی غرق شد و بیش از سیصد تن از مسافران، که اکثر آنان دانش آموزان دبیرستاتی بودند، جان خود را از دست دادند.

این گروه از دانش آموزان به سرپرستی تعدادی از آموزگاران خود از یک سفر آموزشی باز می‌گشتند.

به گفته مسافرانی که نجات یافتند، با بروز حادثه منجر به غرق سوول، ناخدا و خدمه، کشتی را ترک کردند و صدور دستورات متناقض و فقدان رهبری موثر عملیات تخلیه مسافران عامل تلفات سنگین این واقعه بوده است.

ناخدا لی جون سوک و سه تن از افسران کشتی به قتل غیرعمد به واسطه سهل انگاری عمدی و سایر متهمان به سهل انگاری و عمل نکردن به مسئولیت شغلی خود متهم هستند.

پنج تن از مدیران شرکت چونگاهجین، مالک این کشتی مسافربری هم از جمله متهمان پرونده هستند. دادستانی پرونده گفته است که علت اصلی غرق کشتی، بارگیری بیش از حد ظرفیت و چیدن نامناسب بار بوده است. گفته شده است که شرکت صاحب کشتی با تغییر در ساخت اولیه آن، تعدادی کابین و یک سالن نمایش را به کشتی افزود و این اقدام باعث برهم خوردن توازن کشتی شد.

به گفته دادستانی، بارگیری بیش از حد باعث شد تا سال گذشته سود این شرکت حدود سه میلیون دلار آمریکایی افزایش یابد.

منبع: بی بی سی

4646

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 361961

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 15 =