ابتکار نجات دریاچه زریوار را در دستور کار قرار داد

کارگروه مدیریت یکپارچه زیست بوم دریاچه زریوار عصر روز دوشنبه با حضور معاون رییس جمهور و رییس سازمان حفاظت از محیط زیست کشور به منظور بررسی راهکارهای نجات این دریاچه در سنندج برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین و به نقل از روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست کردستان در این نشست که با حضور معصومه ابتکار معاون رییس جمهور و رییس سازمان حفاظت محیط زیست کشور، امید کریمیان نماینده مریوان و سرواباد در مجلس شورای اسلامی، عبدالمحمد زاهدی استاندار کردستان و مدیران دستگاه های مرتبط برگزار شد، مهمترین مسایل و چالش های پیش روی دریاچه زریوار مریوان به بحث و بررسی گذاشته شد.

معاون رییس جمهور و رییس سازمان حفاظت محیط زیست کشور در این نشست گفت: با برنامه ریزی، کار کارشناسی، سیاستگذاری و مدیریت منسجم و فرابخشی، راهکارهای علمی مورد نیاز برای نجات دریاچه زریوار را ارایه می دهیم.

وی گفت: امسال از طرف سازمان حفاظت از محیط زیست کشور 9 میلیارد ریال برای نجات دریچه زریوار اختصاص یافته است و تلاش ما این است که از ارومیه سازی دریاچه زریوار جلوگیری شود.

رییس سازمان حفاظت محیط زیست کشور گفت: اقدامات لازم برای نجات دریاچه زریوار را آغاز کرده ایم، وضعیت زریوار به مرحله دریاچه ارومیه نرسیده است و می توان کارهای لازم را برای نجات این دریاچه انجام داد.

معاون رییس جمهوری از استاندار کردستان برای ایجاد کارگروه استانی نجات دریاچه زریوار قدردانی کرد و گفت: سازمان حفاظت از محیط زیست برای نجات دریاچه زریوار برنامه ارایه می دهد و انتظار داریم با مدیریت استاندار کردستان برنامه ها عملیاتی گردد.

ابتکار گفت: اگر لازم باشد وضعیت دریاچه زریوار را همانند دریاچه ارومیه در دولت مطرح و موضوع را در سطح ملی پیگیری خواهیم کرد. البته برای نجات دریاچه ارومیه نیز برنامه داریم ولی اگرچه سخت و دشوار است اما آن را انجام خواهیم داد.

4646

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 361906

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 7
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۰۵:۰۰ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۳
    12 0
    خدا خیرتون بده
  • بی نام A1 ۰۵:۱۳ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۳
    17 1
    زریوار حیرت انگیزترین دریاچه جهان است چون در ارتفاع است و هیچ رودی به آن نمی ریزد و از چشمه های بیشمار تشکیل شده و راه نجاتش تنها لایروبی است.
  • بی نام A1 ۰۵:۲۸ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۳
    10 3
    چی می شد یک فکری هم برای دریاچه ارومیه میکردن
  • اکو سیستم UA ۰۶:۲۶ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۳
    2 0
    ساخت ایران رود . و ایجاد آب شیرین کن های زیاد در تمام مسیر آن برای کشاورزی و صنایع رطوبت منطقه ای کل فلات ایران را به شدت افزایش میدهد و باعث افزایش بارندگی در کل کشور به میزان چشمگیری میشود
  • رضا A1 ۰۶:۳۸ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۳
    4 0
    توروخدا به فکر دریاچه ارومیه و مردم مظلوم چند میلیونی اطراف اون باشین زندگی همه به دریاچه ارومیه بستگی داره
  • پیمان A1 ۰۷:۲۶ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۳
    3 0
    خسته نباشید با 900 میلیون چه کاری میشه انجام.
  • بی نام A1 ۰۴:۲۲ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۴
    5 0
    در دریاچه ارومیه گل کاشتین حالا نوبت زریواره