۰ نفر
۲۱ دی ۱۳۸۸ - ۱۰:۳۵

وزیرنفت دیروز در صحن مجلس حضور یافت و با پاسخ های سطحی به سوال "علت واردات غیرقانونی بنزین و عدم توقف آن " خود را یک گام به عزل شدن از سمت مدیریت وزارت نفت نزدیک کرد.

وزیر نفت دیروز برای پاسخگویی به سوال توکلی نماینده مردم تهران در بهارستان حاضر شد و اولین کارت زرد خود را از نمایندگان دریافت کرد .

به گفته موید حسینی صدر منشی کمیسیون انرژی مجلس ، ناکامی میرکاظمی در جلب رضایت و موافقت نمایندگان مجلس این وزیر دولت دهم را یک گام به عزل شدن نزدیک کرد.این نماینده مردم خوی تاکید دارد : در صورتیکه یک وزیر سه بار متمادی در پاسخ قانع کننده به نمایندگان ناکام باشد براساس قانون مجلس حکم عزل وی امضا خواهد شد .

این در حالی است که به گفته حسینی صدر ، این وزیر دیروز در پاسخ به سوال واردات غیرقانونی بنزین طی ماه های اخیر با پاسخ هایی سطحی سعی داشته تا نمایندگان را الزامی بودن این مساله قانع کند اما پاسخ های سطحی وی باعث شد بسیاری از نمایندگان موافق و حامی وی به یکی از مخالفینش بدل شوند .

این عضو کمیسیون انرژی مجلس در گفت وگو با "خبرآنلاین " از احتمال استیضاح زودهنگام میرکاظمی نیز سخن به میان می آورد و معتقد است این وزیر دولت دهم بر لبه تیغ قرار گرفته است .به گفته او ، در حال حاضر یک سوم نمایندگان مجلس نظر خوشایندی در خصوص عملکرد این وزیر ندارند و وی باید هر چه زودتر در نحوه مدیریتش تغییر ایجاد کند .

وی با اشاره بر جلسه شهریرماه میرکاظمی با نمایندگان کمیسیون انرژی مجلس که آن را به عنوان اولین دیدار رسمی وزیر نفت با اعضای کمیسیون می داند تاکید دارد : در آن جلسه نیز وزیر نفت برای لغو واردات غیر قانونی بنزین به کشور به نمایندگان قول مساعد داد و اگر همان روز به قولش عمل می کرد قطعا امروز اولین کارت زرد خود را از نمایندگان دریافت نمی کرد .

براساس گفته های حسینی صدر ، این وزیر در پاسخ به این سوال که برای بسیاری از نمایندگان از اهمیت بالایی برخوردار بوده است تنها به توضیح مسایل تکراری چون عدم توازن میزان عرضه و تقاضا و مصلحت برای واردات اشاره کرده است و تاکید داشته است که وی به تنهایی تصمیم نمی گیرد و نباید واردات غیرمجاز بنزین را تنها از چشم این وی دید.

نماینده مردم خوی در گفت وگو با "خبرآنلاین" از سیاست فعلی میرکاظمی در نفت ابراز نگرانی کرد و گفت : وزیر نفت تمام این مدت سعی داشته تا شیب ملایمی سهمیه ها را کاهش بدهد و در عین حال با کاهش واردات بتواند تا حدودی این مساله را مدیریت کند در حالیکه روشی که غیرقانونی باشد در هر شرایطی غیرقانونی است و باید یک وزیر با ایجاد راهکارهای قانونی و اصولی روش درست را برای مدیریت مشکلاتش پیدا کند .

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 36180

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 2 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • خبرنگار IR ۱۲:۳۲ - ۱۳۸۸/۱۰/۲۱
    0 0
    تركوندين تو اين خبر با اين همه غلط املائي... اتفاقا امروز از جلوي وزارت نفت رد مي شدم و به اين فكر مي كردم كه چرا ميركاظمي استيضاح نميشه؟ خبرتون برام جالب بود