ایرنا نوشت:

بازرس ویژه سازمان غذا و داروی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: بیمارستان ها نباید بیمار را برای تهیه دارو به بیرون از مرکز درمانی ارجاع دهند.

نادر عسکری روز یکشنبه در گفت‌وگو با ایرنا در رفسنجان افزود: طرح تحول نظام سلامت در بخش دارو و تجهیزات، بخش مهمی از خدمات حمایتی و پشتیبانی برای اقشار محرومی را که به بیمارستان‌ها مراجعه می کنند، ایفا می‌کند.

وی تصریح کرد: تجهیزات و اقلام مصرفی از نوع تخصصی مانند پلاتین‌ها، کاشتنی‌ها و آنچه در جراحی قلب، ارتوپدی و چشم‌پزشکی در قبل استفاده می‌شد از وضعیت آشفته‌ای برخوردار بودند و به برندهای داخلی و خارجی به قیمت گزاف توسط واسطه‌ها فروخته می‌شد.

وی گفت: اکنون تمامی این موارد ساماندهی شده و فهرست داروها و تجهیزات مشخص است و همینطور تجهیزات و اقلام دارویی وارداتی نیز داریم که توانسته‌اند به گونه‌ای رقابت کنند که با بهترین کیفیت و مناسب‌ترین قیمت عرضه شوند.

عسکری اظهار کرد: تعدادی شرکت با برندهای متنوع در گروه‌های مختلف در فهرست وزارت بهداشت وجود دارد که قرارداد بسته‌اند و ارایه خدمات می‌دهند.

وی خاطرنشان کرد: طرح تحول سلامت، طرح ساماندهی کشوری است و در گذشته به دلیل کیفی و مالی، بیماران متضرر می‌شدند.

تیم نظارت بر طرح تحول نظام سلامت از بیمارستان‌های دولتی رفسنجان بازدید کردند.

 

45503

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 361680

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 6 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 5
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۱۶:۴۰ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۱
    1 0
    با سلام کیفیت بیمارستان های دولتی در اهواز اسف باز است.این همه نفت و گاز از زیر زمین بیرون میاد معلوم نیست پولش چی میشه.خبر آنلاین لطفا اطلاع رسانی کنید شاید دولت فکری کنه بیمارستان در وهله اول باید تمیز باشه که حس خوبی رو به بیمار القا کنه.متاسفانه خیلی کثیف هستن. لطفا یه نفر رو بفرستید بخش قرنطینه بیمارستان ابوذر بیمارستان کودکان و نوزادانواقعا خنده داره.
  • بی نام IR ۱۸:۴۰ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۱
    0 1
    واقعا" خدمات وزارت بهداشت در این مدت کوتاه قابل تقدیر است.
  • بی نام A1 ۰۲:۵۵ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۲
    2 0
    سلام ،دل آقای بازرس خوشه ،،،،،تا پول ندی بستریت نمیکنند ،اول این مشکل و حل کنید ،
  • شاهين IR ۰۴:۱۹ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۲
    2 0
    به نظر بنده برعكس اين آقاي بازرس ، من عقيده دارم اين طرح باعث علافي بيماران و ماندن طولاني مدت مريض در بخش بستري جهت عمل و همچنين استفالده از اقلام تقلبي بجاي اقلام اصلي شده است. زيرا با توجه به عدم كارشناسي و ارائه قيمت هاي خيلي پايين به فروشندگان ، فروشندگان چاره اي جز ارائه اجناس تقلبي به بيمارستان دارند. بطور مثال ژيچ كورتيكال ايراني 25000 توامن است. ولي جنس خارجي ان 10000 تومان در نظر گرفته شده. اين قيمت ها پول خريد جنس وارد كننده را نمي دهد. از طرف ديگر اساتيد در بيمارستان ها دست به بيمار نمي زندد و تنها دانشجويان مريض را عمل مي كنند . كه باعث طولاني شدن مت متندگاري بيمار در بخش شده. و بيمار ديرتر بهبود يافته و به سر كار خود بر مي گردد
  • بی نام IR ۰۴:۵۳ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۲
    1 0
    آقای بازرس سری هم به بیمارستان البرز کرج بزنید تا ببینید چگونه مردم را اسیر دارو و لوازم پزشکی می کنند.