مدیرمسئول موسسه اطلاعات با نقل خاطره ای از حضرت امام خمینی(ره) درباره علی شریعتی، از سیدمحمد خاتمی به عنوان کاکای نازنینش نام برد.

به گزارش خبرآنلاین، دو کتاب درباره خاندان امام خمینی (ره) امروز (شنبه) با حضور حجت الاسلام والمسلمین سیدحسن خمینی در کتابخانه ملی جمهوری اسلامی ایران رونمایی شد.  در این مراسم که در سالن همایش های کتابخانه ملی برگزار شد، حجت الاسلام و المسلمین سید حسن خمینی نوه بنیانگذار انقلاب اسلامی، سید رضا صالحی امیری رئیس سازمان اسناد و کتابخانه ملی جمهوری اسلامی و جمعی از اهالی فرهنگ و اندیشه حضور داشتند.

محمدجواد مرادی نیا نویسنده دو کتاب «خاندان امام خمینی (ره)» و «خاندان امام خمینی به روایت اسناد» در این مراسم به معرفی آثار خود پرداخت. به گفته وی کتاب نخست در سه فصل با عناوین خاندان پدری امام خمینی(ره)، خاندان مادری امام خمینی(ره) و پدر و مادر و خانواده امام خمینی(ره) تدوین شده است.

کتاب دوم نیز شامل اسنادی است که تاکنون منتشر نشده است و می تواند مورد استفاده پژوهشگران و تاریخ نگاران قرار گیرد.

مرادی نیا در این مراسم پیشنهاد داد جایزه ای با نام امام خمینی(ره) در حوزه کتاب تاسیس شود تا به برترین کتابی که در سال پیرامون بنیانگذار انقلاب اسلامی نوشته می شود تعلق گیرد.

دو خاطره از امام و یک کنایه و یک تعبیر

آنطور که ایرنا گزارش داده، حجت الاسلام سید محمود دعایی هم در مراسم رونمایی از دو کتاب درباره خاندان امام خمینی (ره) سخنرانی کرد. او گفت: زمانی که سخنرانی های دکتر شریعتی مشهور شده بود، دکتر بهشتی با نامه ای که از من خواست آن را به حضرت امام(ره) برسانم، نظر ایشان را درباره مرحوم شریعتی جویا شد.

وی ادامه داد: امام پاسخی به آن نامه ندادند و گفتند که به زودی در یک سخنرانی درباره این مسئله سخنرانی خواهم کرد.

دعایی گفت: پس از مدت کوتاهی حضرت امام(ره) در سخنانی به این نکته اشاره کرد که نباید جلوی افرادی که در کسوت روشنفکری و دانشگاهی مشغول مبارزه هستند را بگیریم زیرا پس از پیروزی نیز تنها حوزویان و روحانیان قرار نیست امور را پیش ببرند و به دانشگاهیان هم احتیاج داریم.

دومین خاطره مدیرمسئول موسسه اطلاعات از امام درباره حفظ حرمت اشخاص بود.

دعایی گفت: امام در حکمی اجازه داده بودند که وجوه شرعی مردم به سازمان آزادی بخش فلسطین تعلق بگیرد. در آن زمان فردی به دروغ مدعی شده بود که نماینده امام است و وجود شرعی مردم را جمع آوری می کرد.

وی ادامه داد: برخی از شاگردان امام در این زمینه نگران بودند و به این دلیل حجت الاسلام کروبی در نامه ای که من آن را به امام رساندم از ایشان در این زمینه پرسش کرد.

مدیرمسئول موسسه اطلاعات خاطرنشان کرد: امام گفتند من به این نامه پاسخ نمی دهم زیرا در آن اسم فرد ذکر شده که از نزدیکان یکی از مراجع تقلید است و احتمال دارد آبروی آن مرجع تقلید را هم زیر سوال ببرد. باید یک نامه کلی و بدون نام به من بدهید تا پاسخ شما را بدهم.

حجت السلام دعایی در سخنان خود سیدمحمد خاتمی رئیس جمهور سابق کشورمان را با عنوان کاکای نازنینم نام برد که این موضوع تشویق شدید حاضران در مراسم را به دنبال داشت.

وی همچنین رجبی دوانی رئیس کتابخانه مجلس شورای اسلامی را با لفظ دکتر خطاب کرد که خود رجبی دوانی دکتر بودن خود را رد کرد اما دعایی در واکنش گفت: وقتی نخاله ای مثل من حجت الاسلام می شود چرا شما دکتر نباشید؟

6060

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 361459

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 14 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 7
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • هلیا IR ۱۵:۲۸ - ۱۳۹۳/۰۳/۳۱
    72 6
    افرین بر محمود دعایی عزیز .درود بر شرف سید محمد خاتمی گرانقدر .
  • بی نام IR ۱۸:۰۳ - ۱۳۹۳/۰۳/۳۱
    55 4
    هزاران درود بر روح بزرگ حجت الاسلام دعایی. وجود نازنینی که سمبل مردانگی و شرف و خضوع و آزادگکی است و یک روحانی واقعی.
  • محمدرحیم مهدی نژاد IR ۱۹:۰۷ - ۱۳۹۳/۰۳/۳۱
    72 4
    درود بر سیدمحمود دعایی و تواضع فاخر وی و کاکای نازنینش
  • بی نام IR ۱۹:۳۷ - ۱۳۹۳/۰۳/۳۱
    53 4
    جان . این آقای دعایی خیلی خالصه . هم خودشو دوست دارم هم کاکاشو
  • محبت اله زارع IR ۱۹:۳۲ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۱
    36 2
    این مرد تنها مسئول رده بالای کشور است که هر وقت به دفتر کارش زنگ بزنی خودش مستقیما جواب می دهد باید از نزدیک ببینی اش تا بفهمی چه طعمی دارد این استاد بی ادعای بامرام
  • امیر حسین A1 ۲۳:۱۳ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۰
    20 3
    میگن فردی میخوای بشناسی یا باید باهاش سفر بری یا از طریق دوروبری هاش و دوستانش بشناسی فردی که دعایی این مرد خالص و روحانی کامل کاکای خودش میداند باید فهمید که چه گوهر گرانقدر و چه بزرگ مردیست امثال دعایی و خاتمی و سید حسن خمینی و روحانی و هاشمیو ناطق نوری دیگر پیدا نمیشوند و باید قدر دانست و شکر خدا کرد که در زمانی زندگی میکنیم که همچین مردانی در این زمان زندگی می کنند
  • هما IR ۱۰:۱۱ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۹
    7 3
    آقای دعایی انسان بی حاشیه و بی ادعا و ساده زیست است. چرا امثال ایشان مسئولیت بزرگ قبول نمی کنند تا کشور دست افراد تندرو و یک بعدی نیفتد.