رئیس مجلس در همایش قوه قضائیه گفت:طی ماه‌های اخیر تکان جدی‌ای در رکود تورم شاهد نبودیم.

 به گزارش خبرآنلاین، علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی در همایش سالانه قوه قضائیه در سالن اجلاس سران برگزار شد با بیان اینکه - طی ماههای اخیر تکان جدی ای به رکود تورم داده نشده است و مشکل رکودی داریم ، گفت: این امر یعنی بیشتر بخش های تولدیمان در رکود تورمی به سر می برد.

رئیس مجلس هفته گذشته در نشست مشترک مدیران نفتی که در پارس‌جنوبی برگزار شد از «رکود» و «کمبود منابع» سخن و گفت و با اشاره به گزارشی از وضعیت بودجه های عمرانی، اظهار داشت:اخیرا گزارشی که به دست بنده رسید این بود که هنوز بودجه‌های عمرانی استان‌ها اختصاص داده نشده، و وقتی موضوع را از آقای نوبخت پیگیری کردم تایید کردند، اما منابعی نبوده که اختصاص دهند و منابع محدود است.

لاریجانی یکی از مشکلاتی که در حال حاضر تولیدکنندگان چه در بخش های کشاوری و چه در بخش صنعتی با آن مواجه هستند را «عدم همکاری بانکها با بخش های تولیدی» دانست و اظهار داشت: در این زمینه بانکها همکاری لازم را با تولید کنندگان ندارند.- در گذشته وقتی بانکها می خواستند" ال سی" باز کنند معمولا 10 درصد می گرفتند که در سال 91-92 این میزان به 130 درصد رسید که شنیدم دولت آن را به 30 درصد کاهش داده است.

رئیس مجلس با اشاره به اهمیت نشست های مشترک بخش های صنعتی و کشاورزی با بانک ها، خاطر نشان کرد: باید سازوکاری ایجاد شود که بانکهای مربوطه و مدیر ان حوزه صنعت و جهاد کشاورزی دور هم نشسته تا دربحث هایی که اشکال با تولید کننده نیست سخت گیری نشودو مشکل را بیشتر نکنند.

دیگر اظهارات رئیس مجلس در این مراسم به شرح زیر است:

*شهید بهشتی تراز ما در مدیریت جاری است‎.
*قوه قضائیه یکی از ارکان عدالت اجتماعی در کشور است ‎.
*بسیاری از تخلفات، یک طرف موضوعات افراد قدرتمند هستند پس اگر قوه قضائیه مستقل نباشد نمی تواند عدالت را محقق کند.
- زمینه همکاری بین قوا بهتر و سنجیده تر شده و امور تسهیل شده اند لذا باید از این فرصت استفاده شود تا اقدامات اساسی ای که به نفع ملت است سامان یابد.
*کمیسیون قضایی مجلس همکاری خوبی با قوه قضائیه دارد و در کل مجلس نگاه تعامل با این قوه دارد و به دلیل همین نگاه همیاری و همکاری در مجلس فعلی قوانین مهمی از جمله، قانون آئین دادرسی کیفری که از اول مهر باید کاملا اجرایی شود، قانون اختیارات رئیس قوه قضائیه جهت ارجاع مستقیم لوایح مورد نیازی که 6ماه به تاخیر افتاده باشد، قانون حمایت از خانواده وقانون نحوه اجرای محرومیت های مالی به تصویب رسیده است.
*مجلس طی گامی اساسی بیش از 700 میلیارد تومان بودجه قوه قضائیه را افزایش داده است که این امر حاکی از تعامل خوب بین قوا است.
با توجه به تصویب قانون پیشگیری از جرم در مجلس هشتم و ابلاغ آن پس از جلب نظر شورای نگهبان باید با پدیده جرم خیزی مقابله شود.

/212  27

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 361355

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 3 =