پیروزی مقتدرانه والیبال ایران مقابل ایتالیا

تیم ملی والیبال ایران در سالن 12 هزار نفری آزادی با نتیجه سه بر صفر ایتالیا را شکست داد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛ تیم ملی والیبال ایران كه مقابل برزیل عملكرد خوبی داشت، در مسابقه بعدی خود میزبان ایتالیا است. تیم ملی والیبال ایتالیا برخلاف سایر تیم‌ها ساعت 17:45 وارد سالن شد. بورتو سرمربی ایتالیا و دستیارانش از ساعت 17 محو تشویق‌های تماشاگران ایرانی بودند. پیدا نكردن سرود ملی ایتالیا باعث شد تا این دیدار بدون پخش سرود ملی دو تیم آغاز شود كه همین موضوع با اعتراض سرمربی ایتالیا همراه بود. حضور اشكان خطیبی بازیكن تلویزیون و امیر تتلو خواننده هم از حاشیه‌های این دیدار بود.

در این مسابقه ایران با تركیب بازی با برزیل به میدان رفت، با این تفاوت كه فرهاد ظریف به جای علیزاده به زمین رفت. اولین سرویس برای ایران بود و فرهاد قائمی آن را زد. توپ در برگشت به دست بازیكن ایران خورد و به بیرون رفت تا اولین امتیاز را ایتالیایی‌ها بگیرند. اما شهرام محمودی خیلی زود دومین امتیاز بازی را به نام ایران ثبت كرد تا مسابقه یك بر یك مساوی شود.

پس از آن ایتالیایی‌ها خوب كار كردند و تا امتیاز 4 بالا رفتند، در حالی كه ایران در امتیاز 2 ایستاده بود. ایرانی‌ها البته اجازه ندادند ایتالیا خودش را بالا بكشد و پس از آن 4 امتیاز پشت سر هم گرفتند تا روحیه ایتالیا را تضعیف كنند. بازی 6-4 به سود ایران بود كه میرزاجانپور سرویس را زد. توپ برگشتی دوباره به زمین ایران آمد و شهرام محمودی با یك آبشار محكم، هفتمین امتیاز را برای ایران گرفت. ایتالیایی‌ها نبض بازی را از دست داده بودند و بازیكنان كواچ سوار بازی شدند. بازی با سرویس بد موسوی به امتیاز 8-6 رسید و ایتالیایی‌ها سرویس بعدی را خراب كردند تا اشتباه موسوی را جبران كنند. سعید معروف سرویس زن بعدی بود. ضربه آرام او به فرصتی برای گرفتن امتیاز 7 توسط ایتالیایی‌ها تبدیل شد. اما ایران هم خیلی زود امتیاز دهم را گرفت و قائمی پس از آن سرویس خوبی زد كه توپ برگشتی دوباره به فرصتی برای ایران تبدیل شد تا شهرام محمودی آبشار محكم خود را به امتیاز 11 ایران تبدیل كند.محمودی با آبشار بعدی‌اش امتیاز 12 ایران را هم گرفت تا آمار امتیازگیری خود را بهتر كند. او تا به حال یكی از امتیازآورترین بازیكنان لیگ جهانی امسال بوده است. 

مایورو، سرمربی ایتالیا با اعتراض به همین صحنه، وقفه ای در جریان بازی ایجاد كرد و پس از آن تیمش توانست امتیاز هشتم را بگیرد. اما میرزاجانپور امتیاز سیزدهم را برای ایران گرفت تا فاصله 5 امتیازی حفظ شود.

امتیاز 14 - 11 پس از آن ثبت شد كه ایتالیایی‌ها به یك صحنه اعتراض كردند و امتیاز آن را هم گرفتند. پس از آن شهرام محمودی دوباره یك آبشار خوب زد و یك امتیاز دیگر گرفت. امتیاز 16 را هم دفاع محمد موسوی به ارمغان آورد. سرویس بعدی را میرزاجانپور زد كه توپ طی چند مرحله رفت و برگشت سرانجام برای ایتالیایی‌ها تبدیل به امتیاز شد. ایتالیایی‌ها سرویس را زدند كه بازیكنان ایران تصور كردند توپ به بیرون می‌رود اما توپ داخل زمین ایران خوابید. بازیكنان ایران كه نمی‌خواستند فاصله كمتر از این شود، با یك كار تیمی زیبا به امتیاز 17 رسیدند و سرویس بعدی را هم موسوی تا خودش امتیاز 18 را هم بگیرد.
18 - 13 به سود ایران و 7 امتیاز تا گرفتن ست اول. موسوی سرویس بعدی را زد و توپ او داخل زمین خوابید تا ایران امتیاز 19 را هم بگیرد. موسوی دوباره سرویس زد و در برگشت، ایران یك امتیاز دیگر از تیم آشفته ایتالیا گرفت. مربی ایتالیا كه تیمش را از هم پاشیده می‌دید، تقاضای وقت استراحت داد تا شاید روحیه تیمش را با فریادهای خود برگرداند.
دوباره سیدمحمد موسوی توپ را در دستش گرفت تا سرویس بزند. ضربه او این بار به تور خورد و به امتیازی برای ایتالیا تبدیل شد. سرویس ایتالیایی‌ها طی چند بار رفت و برگشت، توسط ایتالیایی‌ها به بیرون رفت تا ایران به امتیاز 21 برسد و ایتالیا در امتیاز 14 درجا بزند. سعید معروف سرویس بعدی را زد كه توپ برگشتی طی چند بار رفت و آمد در زمین دو تیم، سرانجام تبدیل به امتیازی برای ایتالیا شد.

ایران به امتیاز 22 رسید و ایتالیا هم 16 امتیازی شد. اما با این حال هنوز فاصله خوبی وجود داشت و جای نگرانی نبود. سرویس را بازیكنان ایتالیا زدند كه توپ به بیرون رفت و ایران 23 امتیازی شد. عادل غلامی زننده سرویس بعدی بود. توپ او به آرامی به زمین ایتالیا رفت و ایتالیایی‌ها در برگشت آن را در زمین ایران خواباندند. ایران به امتیاز 24 رسید و ایتالیا هم 18 شد. ایران فقط یك امتیاز تا گرفتن اولین ست فاصله داشت كه این امتیاز را میرزاجانپور با یك آبشار زیبا گرفت.

 

ست دوم:

با شروع ست دوم، دوباره ایتالیا امتیاز اول را گرفت و ایران امتیاز دوم؛ درست مثل ست قبل. این بار ایران اجازه نداد كه ایتالیا فاصله بگیرد و خود ایران با نتیجه 5-1 از حریف جلو افتاد. امتیاز بعدی برای ایتالیا بود كه مسابقه را 5-2 كرد. امتیاز ششم هم به لطف اشتباه كاپیتان ایتالیا برای ایران ثبت شد. میرزاجانپور با یك آبشار زیبا امتیاز هفتم را هم برای ایران گرفت ولی ایتالیا بلافاصله خودش را به امتیاز 4 رساند تا فاصله بیشتر از این نشود. سرویس بعدی را بازیكن ایتالیا به آرامی زد كه سعید معروف یك جای خالی پیدا كرد و به آرامی توپ را در آن خواباند. 

بعد از وقت استراحت، ایتالیا دو امتیاز گرفت و خودش را به امتیاز 6 رساند. اما ایران هم خوب كار كرد و به امتیاز 10 رسید. ایتالیا همان تیمی است كه تیم ملی برزیل را دو بار پشت سر هم شكست داد اما در ورزشگاه آزادی با فاصله‌ای نسبتا زیاد از تیم ایران عقب است. مسابقه 11 - 8 شد و سرویس بعدی را ایتالیایی‌ها زدند. اما سرویس بازیكن ایتالیا با كار سرعتی تیم ایران و آبشار محكم موسوی تبدیل به یك امتیاز ارزشمند شد. دو امتیاز بعدی هم به ایتالیا رسید تا آبی‌پوشان 10 امتیازی شوند و به دو امتیازی ایران برسند. با كم شدن فاصله امتیازها، كواچ تقاضای یك وقت استراحت كرد. وقت استراحت موثر واقع شد و بازیكن ایتالیا سرویس را به بیرون زد. پس از آن هم ایران فاصله خود را با ایتالیایی‌ها حفظ كرد و مسابقه به امتیاز 16 - 12 رسید. ایتالیا با اشتباه سعید معروف امتیاز 13 را هم گرفت اما امتیاز بعدی به ایران رسید. معروف زننده سرویس بود تا شاید امتیاز 18 را برای ایران بگیرد. اما توپ برگشتی را ایتالیایی‌ها تبدیل به امتیاز كردند تا ایران در امتیاز 17 باقی بماند. اما اعتراض كواچ به این صحنه، امتیاز را به ایران برگرداند تا ایران 18 امتیازی شود. معروف دوباره سرویس زد كه این بار ایتالیایی‌ها توپ را در زمین ایران خواباندند.

در صحنه بعدی مربی ایتالیا دوباره اعتراضی به تصمیم داور داشت كه عكس العمل های او با واكنش هواداران ایرانی مواجه بود. در نهایت تیم داروی هم رای به درستی تصمیم داور داد و امتیاز 20 به ایران رسید. فرهاد قائمی سرویس بعدی را زد كه توپ برگشتی در زمین ایران خوابید و ایتالیا هم 15 شد. 

سرمربی ایتالیا به هدفی كه از كشتن وقت داشت رسید و تیمش كمی از آن بار روانی زیاد رها شد. اما با این حال ایران خیلی زود امتیاز 21 را هم گرفت. موسوی بعد از این امتیاز به جای تشكری وارد زمین شد. ایتالیا دو امتیاز دیگر هم گرفت تا ثابت شود كه وقت كشی سرمربی ایتالیا بی تاثیر نبوده است. ایتالیایی‌ها سرویس بعدی را زدند اما این بار موسوی با آبشار خوب خود امتیاز 22 را برای ایران گرفت.

كواچ بلافاصله مهدوی را به جای سعید معروف به زمین فرستاد و ایتالیا هم تقاضای وقت استراحت كرد. بازی 22 - 19 شد و ایتالیا كم كم خودش را به ایران نزدیك كرد. اما كواچ در واكنش به این اتفاق، معروف را به جای مهدوی وارد زمین كرد. ایران امتیاز 23 را هم گرفت تا تنها دو امتیاز با برد در این ست فاصله داشته باشد. امتیاز 24 هم با یك دفاع عالی سرانجام به ایران رسید. حالا ایران فقط یك امتیاز برای برد در ست دوم می‌خواهد. اما سرویس ایران به بیرون رفت و ایتالیا 20 شد. امتیاز بعدی هم به نام ایران ثبت شد تا ایران 25 - 20 حریف قدرتمند خود را شكست دهد.

 

ست سوم:

ست سوم هم شروع شد و این بار هم ایتالیا دوباره امتیاز اول را گرفت. سرویس اشتباه قائمی این امتیاز را به ایتالیایی‌ها داد. مثل دو ست قبل، امتیاز دوم ست را هم ایران گرفت. امتیاز سوم هم به ایران رسید. این امتیاز را شهرام محمودی با دفاع خوبش گرفت. ایران با اشتباه بازیكنان ایتالیا امتیاز سوم را هم گرفت. فرهاد قائمی چهارمین امتیاز را با یك آبشار خوب گرفت. شهرام محمودی هم امتیاز پنجم را برای ایران گرفت. امتیازهای ششم و هفتم هم برای ایران ثبت شد و در این میان ایتالیا فقط توانست خودش را به دومین امتیاز برساند. ایران در این ست هم خیلی زود فاصله‌اش را با ایتالیا زیاد كرد تا راحت‌تر كار را دنبال كند. ایران 8-4 از حریف جلو افتاد و تشویق‌های تماشاگران هم كار را برای ایتالیایی‌ها سخت كرده بود.

شهرام محمودی دوباره با یك آبشار زیبا امتیاز گرفت. این نهمین امتیاز ایران بود. سیدمحمد موسوی هم زننده سرویس بعدی بود كه سرویس محكم او برای ایتالیایی‌ها قابل مهار نبود. بازیكنان ایران كه با ایتالیایی‌ها كری خوانی كرده بودند، توسط داور از این كار منع شدند. این بار آبشار ایتالیا به خاطر اصابت توپ به آنتن، تبدیل به امتیازی برای ایران شد تا ایران 11 - 4 از حریف جلو بیفتد. ایتالیا با یك آبشار امتیاز 5 را گرفت. سرمربی ایتالیا تقاضای وقت استراحت كرد. پس از پایان وقت استراحت، ایران و ایتالیا هر كدام یك امتیاز گرفتند. ایران امتیاز 14 را هم گرفت تا با توجه به امتیاز 6 ایتالیا، فاصله دو تیم به 8 امتیاز برسد. این فاصله‌ای ایده‌آل برای كواچ بود تا تیمش را به یك برد دیگر در تهران برساند.

امتیاز 16 هم با آبشار خوب غفور و دفاع ناقص ایتالیایی‌ها به دست آمد. فرهاد قائمی زننده سرویس بعدی ایران بود كه توپ او برگردانده شد و داخل زمین ایران خوابید. وقت استراحتی دیگر گرفته شد و پس از وقت استراحت، ایران كه 9 امتیاز از حریف جلو بود سرویس را زد. سرویس غلامی به بیرون رفت و از همان جا خود غلامی هم به بیرون رفت تا جای خود را به بازیكنی دیگر بدهد. محمد موسوی با دفاع روی تور یك امتیاز دیگر گرفت تا فاصله امتیازها دوباره به عدد 9 برسد. موسوی دوباره یك دفاع كرد و این بار فاصله امتیازها به 10 رسید؛ ایاران 18 - ایتالیا 8.

امیر غفور هم با سرویسی كه زد امتیاز 19 را برای ایران گرفت تا ایتالیایی‌ها روحیه خود را كاملا از دست بدهند. سرمربی ایتالیا دو تعویض همزمان انجام داد تا شاید تیمش روحیه بگیرد. امیر غفور دوباره سرویس زد كه سرویس او این بار به بیرون رفت و ایتالی به امتیاز 9 رسید.

امتیاز بیستم را آبشار امیر غفور برای ایران به ارمغان آورد. كواچ كه برد تیمش را قطعی می‌دید، پوریا فیاضی را به زمین فرستاد تا شاید این بازیكن كه زمانی فیكس تیم ملی بود، روحیه از دست رفته خود را دوباره پیدا كند. عبادی پور زننده سرویس ایران بود كه توپ او به بیرون رفت. ایتالیا سرویس بعدی را زد كه این بار ایران دفاع كرد و توپ به زمین ایتالیا رفت. اما ایتالیایی‌ها آبشار خوبی زدند كه توپ در زمین ایران خوابید. كواچ درخواست بازبینی این صحنه را كرد ولی داور رای به صحت امتیاز ایتالیا داد تا كار با نتیجه 20 - 11 دنبال شود.ایتالیا امتیازهای دوازدهم و سیزدهم را هم گرفت تا كواچ درخواست وقت استراحت كند. سرویس ایتالیا را فرهاد ظریف به سختی گرفت اما توپ برگشتی توسط ایتالیایی‌ها به امتیاز چهاردهم تبدیل شود. فاصله در حال كم شدن بود و این نشان می‌داد كه بازیكنان ایران حریف را دست كم گرفته‌اند. 

شاگردان كواچ اما خودشان را خیلی زود پیدا كردند و امتیازهای 21، 22 و 23 را پشت سر هم گرفتند. سرویس بعدی را ایران زد كه توپ برگشتی دوباره به زمین ایران آمد كه این بار شهرام محمودی با یك آبشار محكم امتیاز 24 را گرفت. حالا ایران فقط یك امتیاز دیگر برای گرفتن سومین ست و پیروزی در این بازی لازم دارد. ایران سرویس خود را خراب كرد تا ایتالیا 15 شود. پس از آن ایتالیا سرویس خود را به زمین ایران زد كه دفاع خوب ایرانی‌ها منجر به كسب امتیاز بیست و پنجم شد.

 

43 43

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 361259

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 8 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 15
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۱۴:۳۲ - ۱۳۹۳/۰۳/۳۰
    8 0
    در ورزشـگـاه آزادی جـای بـانـوان خـالیـسـت
  • بی نام IR ۱۴:۳۷ - ۱۳۹۳/۰۳/۳۰
    ایتالیا با تیم اصلی نیومده...مغرورها...3 هیچ ببریم حداقل
    • ►سیدمسعودحسینی◄ A1 ۱۲:۳۸ - ۱۳۹۳/۰۳/۳۱
      12 0
      حالا اصلی و فرعی نداره مهم این برد بود که بدست اومد و حالا تمام تیم ها از ایران باید بترسند.
  • بی نام A1 ۱۴:۴۳ - ۱۳۹۳/۰۳/۳۰
    اولین نظر رو من دادم
    • بی نام A1 ۱۵:۱۴ - ۱۳۹۳/۰۳/۳۰
      0 0
      آورین :
    • حسین A1 ۱۵:۲۱ - ۱۳۹۳/۰۳/۳۰
      1 0
      چه نظری دادی؟
    • ابوذر A1 ۱۵:۲۵ - ۱۳۹۳/۰۳/۳۰
      ماشالله ماشالله
    • zahra A1 ۱۵:۳۲ - ۱۳۹۳/۰۳/۳۰
      بارک ا... به تو
    • سمیرا IR ۱۱:۰۲ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۹
      0 0
      خوشا به سعادتت
  • مهدی جنجال IR ۱۴:۴۴ - ۱۳۹۳/۰۳/۳۰
    3 0
    ایشالا از این فرصتی که ایتالیا با تیم اصلیش نیست استفاده کنن و 3 امتیازو بگیرن
  • وارث IR ۱۷:۵۳ - ۱۳۹۳/۰۳/۳۰
    2 0
    ای کاش فوتبالمونم مثل والیبالمون بود.
  • بی نام IR ۰۳:۳۶ - ۱۳۹۳/۰۳/۳۱
    3 0
    اعتماد به نفس و خودباوری. این است رمز پیروزی بچه های والیبال
  • بی نام A1 ۰۴:۲۸ - ۱۳۹۳/۰۳/۳۱
    6 0
    همین که قهرمان چند سال رو بردیم کلی حال کردم...
  • ►سیدمسعودحسینی◄ A1 ۰۷:۲۲ - ۱۳۹۳/۰۳/۳۱
    6 0
    لیول بازیکنان ایران خیلی رفته بالا.
  • بی نام A1 ۱۲:۱۸ - ۱۳۹۳/۰۳/۳۱
    6 0
    عالی مثل همیشه