تسنیم نوشت:

وزیر نفت در عسلویه گفت: درحال حاضر تولید گاز درمیدان گازی پارس جنوبی روزانه ۳۰۰ میلیون متر مکعب است که تا ۳ سال آینده با تکمیل فازهای پارس جنوبی به یک هزار میلیون متر مکعب در روز می‌رسد.

بیژن نامدار زنگنه در نشست مشترک رئیس مجلس شورای اسلامی با مدیران صنعت نفت کشور در عسلویه، با بیان اینکه ۱۷ طرح میدانی فاز پارس جنوبی در حال اجراست، اظهار کرد: تاکنون ۳۰ میلیارد دلار در اجرای این ۱۷ فاز پارس جنوبی سرمایه‌گذاری شده که برای تکمیل آن‌ها به ۲۰ میلیارد دلار نیاز است.

وی با بیان اینکه طرح‌های پارس جنوبی تا سه سال و نیم آینده تکمیل می‌شود، گفت: تاکنون ۱۰ فاز میدان گازی پارس جنوبی وارد مدار شده ‌که امسال با بهره‌برداری از بخشی از طرح‌های در دست اجرا ۱۰۰ میلیون متر مکعب گاز در روز به ظرفیت گازی کشور افزوده می‌شود.

وزیر نفت با بیان اینکه اولویت نخست وزارت نفت تکمیل طرح‌های در دست اجراست، گفت: فازهای ۱۲، ۱۵، ۱۶، ۱۷ و ۱۸ از اولویت‌های مهم وزارت نفت است که امسال بخشی از آن‌ها تکمیل و وارد مدار می‌شود.

زنگنه از پیمانکاران طرح‌های پارس جنوبی قدردانی کرد و گفت: امسال برای طرح‌های در اولویت اول به ۱۰ میلیارد دلار اعتبار نیاز است که در صورت تامین این میزان اعتبار طرح‌های در اولویت در دستور کار قرار می‌گیرد.

وی افزود: با بهره‌برداری از ۱۷ فاز در دست اجرای پارس جنوبی سالانه ۵۰ میلیارد دلار به درآمد کشور افزوده می‌شود.

وزیر نفت با اشاره به اینکه درحال حاضر بیش از ۳۰۰ میلیون متر مکعب گاز از میدان گازی پارس جنوبی تولید و به شبکه سراسری تزریق می‌شود گفت: با بهره‌برداری کامل از طرح‌های میدان گازی پارس جنوبی تا سه سال آینده تولید گاز به یک‌هزار میلیون متر مکعب در روز می‌رسد.

 

17503

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 361115

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 11 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۲۱:۵۸ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۹
    1 0
    خدا بهمراهتون كاروان تدبير و اميد