فارس نوشت:

وزیر دادگستری گفت:در مورد اموال بابک زنجانی، قوه قضائیه با جدیت کار خود را انجام می‌دهد و پیگیری اموال و حسابرسی آن، فعالانه دنبال می‌شود.
مصطفی پورمحمدی امروز در حاشیه جلسه فرماندهان و مسئولان عقیدتی پایگاه‌های بسیج قوه قضائیه و وزارت دادگستری در جمع خبرنگاران در پاسخ به پرسشی در مورد پیگیری اموال بابک زنجانی گفت: قوه قضائیه با جدیت کار خود را انجام می‌دهد و پیگیری اموال و حسابرسی آن، فعالانه دنبال می‌شود.

او گفت: معمولاً افرادی که بدهی مالی دارند طبعشان نیست که همکاری کنند و باید مینیاتوری پیش رفت.

او گفت: پرونده پیگیری اموال و شناسایی اموال توسط دست اندرکاران قضایی و اجرایی در حال انجام است.

او در پاسخ به سؤالی در مورد وضعیت لایحه پلیس قضایی گفت: لایحه پلیس قضایی متوقف شده بود اما در دولت جدید به بحث گذاشتیم و به هر حال قوه قضائیه باید نظر نهایی را بدهد.

او گفت: لایحه پلیس قضایی تکمیل شده و همین روزهاست که به صحن دولت برود و امیدواریم نهایی شود و به مجلس راه پیدا کند.

او به همکاری در برگزاری مراسم قوه قضائیه و نشست بزرگی که در روز شنبه با حضور تمام رؤسای قوه قضائیه در سالن کنفرانس انجام می‌شود اشاره داشت و گفت:‌اعلام آمار، سخنرانی و نشست‌های تخصصی از جمله برنامه‌های این نشست است.

پورمحمدی در پاسخ به سؤالی در مورد آخرین وضعیت لایحه جامع وکالت گفت: این بحث مهمی است و باید دغدغه و حساسیت داشته باشیم و اگر می‌خواهیم جایگاه قضا ارتقا یابد باید حقوق افراد را رعایت کنیم.

او گفت: در این رابطه تلاش زیادی در گذشته انجام گرفته و لایحه در دولت قبل کار مفصلی داشته و پیشرفت‌هایی نیز شاهد بوده‌ایم اما در قوه قضائیه ملاحظاتی داشت که ما جلساتی را برگزار کردیم و الان این لایحه آماده در دولت مطرح است، همه نظرات را شنیده‌ایم و یک مجموعه خوب قابل قبول و قابل ارائه خواهیم داشت.

او ادامه داد: امیدواریم در آینده‌ای نزدیک لایحه را به مجلس بفرستیم چرا که این لایحه هم اینک آماده است و در صحن دولت است.

وزیر دادگستری در پاسخ به سؤالی در مورد کنوانسیون حقوق کودک گفت: هر جامعه‌ای که ادعا می‌کند به حقوق شهروندان اهمیت می‌دهد باید در رابطه با ضعیف‌ترین و نیازمندترین افراد نیز رعایت حقوق را داشته باشد.

او گفت: ایران به کنوانسیون حقوق کودک پیوسته و مرجع آن وزارت دادگستری است و تلاش می‌کنیم تا کارها به صورت هماهنگ در جهت رشد شناخت دقیق از نقاط ضعف انجام شود و آمارها کامل شود. چرا که تکمیل آمار و بانک تلاش اول ماست برای سیاستگذاری.

او گفت:‌ پس از کسب اطلاعات نیازمند بررسی و مطالعه و شناخت واقعیت‌ها آسیب‌شناسی و راه حل یابی هستیم.

او گفت: نشست‌هایی با همکاری یونیسف داشتیم که علمی و تخصصی است. و بیشتر به دنبال کارگروه مباحثه و گفت‌وگوهای علمی هستیم و در چند روز آینده یعنی 30 تیر یکی از این نشست‌ها را خواهیم داشت.

او به نقش رسانه‌ها اشاره داشت و گفت: در بحث کودکان و حقوق کودکان باید این امر در جامعه نهادینه شود و در ذهنیت اجتماعی رسوخ پیدا می‌کند.

او گفت: بحث کودکان سرمایه ملی و باید این مسئله به عنوان دغدغه تک تک افراد مدنظر باشد.

او گفت: رسانه‌ها نباید صرفاً به بیان نقدها و کسری‌ها تمرکز کنند و باید الهام دهنده و سامان دهنده ذهنیت عمومی باشند.


45231

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 360719

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 0 =