صدور مجوز برای نشر و توزیع بازی‌های رایانه‌ای داخلی و خارجی جزء حیطه و امور حاکمیتی است و قابل واگذاری به بخش خصوصی نیست.

به گزارش خبرآنلاین و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی دولت علی جنتی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، در بازدید صبح امروز خود از بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای با بیان این مطلب گفت: بنیاد بازی‌های رایانه‌ای از اهمیت زیادی برخوردار است زیرا بازی‌هایی که از این بنیاد مجوز می‌گیرند در پر کردن اوقات فراغت کاربرها به خصوص نسل نوجوان و جوان موثر هستند.

وی بازی‌های رایانه‌ای را نوعی رسانه برای انتقال فرهنگ جوامع برشمرد و افزود: یکی از راه‌هایی که می‌توان از طریق آن فرهنگ جامعه خود را به دیگر جوامع انتقال دهیم بازی‌های رایانه‌ای می باشد که در سطح دنیا نیز شایع شده است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ادامه داد: بازی‌های رایانه‌ای در ایران به عنوان صنعت و هنری نو پا محسوب می‌شود که نیاز به حمایت در جهت ارتقای آن در داخل و خارج از کشور دارد.

وی گفت: در این زمینه کشورمان دارای استعدادهای درخشانی است که در صورت حمایت منجر به شکوفایی و تولید آثار فاخر در سطح داخلی و بین‌المللی می‌شود.

جنتی افزود: بسیاری از شرکت‌های بین‌المللی فعال در حوزه بازی‌های رایانه‌ای با تولید آثار در سطح جهانی به انتقال افکار و اندیشه‌های خود در حوزه‌های فرهنگی،‌ سیاسی و امنیتی می‌پردازند؛ کشور ایران نیز متقابلا می‌تواند از این طریق فرهنگ و تمدن خود در جامعه جهانی منتشر کند.

وی با تاکید بر اینکه سیاست دولت یازدهم واگذاری تصدی‌گری امور به بخش خصوصی است ادامه داد: نقش سیاستگذاری، هدایت، حمایت و نظارت بر عهده دولت است و باید تصدی‌گری امور به بخش خصوصی واگذار شود .

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با اشاره به اینکه بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای از نظر تبلیغی و اطلاع‌رسانی درباره وظایف و نوع فعالیت‌هایش در جامعه به خوبی معرفی نشده است ادامه داد: از جمله وظایف اصلی این بنیاد می‌توان به صدور مجوز بازی‌های رایانه‌ای داخلی و خارجی بر اساس شاخصه‌های موجود و قانونی اشاره کرد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: درآمدزا بودن، اعمال نظارت و کنترل بر ورود بازی‌های رایانه‌ای خارجی و جلوگیری از فعالیت‌های غیر مجاز در این حوزه از دیگر وظایف بنیاد ملی بازی‌های یارانه‌ای است.

وی گفت: بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای برای حمایت از تولید داخلی با تولید کنندگان به صورت مشارکتی وارد همکاری می‌شود تا نوعی دلگرمی حمایت برای سرمایه‌گذاران این حوزه فراهم کند.

جنتی افزود: بنیاد ملی بازی‌های یارانه‌ای وظیفه دارد به گونه‌ای عمل کند تا از ورود بیش از حد بازی‌های خارجی در این حوزه جلوگیری کند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از بخش‌های مختلف نمایشگاه دستاوردهای بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای بازدید کرد.

 

23503

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 360420

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 1 =