ایرنا نوشت:

رییس شورای امنیت کشور گفت: امنیت کامل در مرزهای مشترک ایران و عراق برقرار است و هیچ گونه مشکل امنیتی در این حوزه نداریم.

عبدالرضا رحمانی فضلی ظهر شنبه در حاشیه نشست شورای اداری خراسان شمالی در بجنورد در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: تکفیری‌ها که در برخی از نقاط عراق ایجاد ناامنی کرده‌اند، به هیچ وجه قادر به ورود به خاک جمهوری اسلامی ایران نیستند.

وی اضافه کرد: با همت و هوشیاری نیروهای نظامی، سپاه پاسداران و دیگر نیروهای ما امنیت کاملی بر مرزهای ما حاکم است و مشکلی در این زمینه وجود ندارد.

نیروی نظامی به عراق اعزام نمی‌کنیم

وزیر کشور گفت: جمهوری اسلامی ایران برای برقراری امنیت پایدار در کشورهای همسایه بخصوص عراق مشاوره‌های لازم را ارایه خواهد کرد و از هیچ کمک مشاوره‌ای نیز برای برقراری امنیت در این کشور دریغ نخواهد کرد.

رحمانی فضلی اظهار کرد: با این وجود جمهوری اسلامی ایران هیچ نیروی نظامی را برای کمک به برقراری امنیت به کشورهای همسایه از جمله عراق اعزام نخواهد کرد.

وی اضافه کرد: مردم عراق با عزم ملی خود و براساس فتوای مراجع و علمای خود علیه تکفیرها به پا خاسته و قطعا نیز این گروه افراطی را از پا درخواهند آورد.

اعتبار ۱۰۰ هزار میلیارد ریالی برای مدیریت بحران

وزیر کشور گفت: براساس قانون بودجه سال ۹۳ حدود ۱۰۰ هزار میلیارد ریال اعتبار برای سازمان مدیریت بحران کشور تصویب شده است.

رحمانی فضلی افزود: این اعتبار در اختیار سازمان مدیریت بحران وزارت کشور برای اجرای طرح‌های پیشگیری از حوادث طبیعی و کمک به خسارت‌دیدگان ناشی از این حوادث قرار می‌گیرد.

لایحه جدید تقسیمات کشوری در راه هیات دولت

وزیر کشور گفت: لایحه جدید تقسیمات کشوری براساس نیازسنجی موجود کشور به زودی در هیات دولت طرح خواهد شد.

رحمانی فضلی اظهار کرد: این لایحه پس از تصویب در هیات دولت، برای تصویب نهایی در اختیار مجلس شورای اسلامی قرار خواهد گرفت.

وی اضافه کرد: هرگونه تصمیم درخصوص تقسیمات کشوری تا پیش از تصویب لایحه مزبور در مجلس شورای اسلامی و ارایه آن به دولت ممنوع خواهد بود.

وی افزود: پس از تصویب قانون تقسیمات کشوری، در زمینه ارتقای برخی مناطق تصمیم گیری خواهد شد.

تایید عملکرد نماینده عالی دولت در استان خراسان شمالی

وزیر کشور از عملکرد استاندار خراسان شمالی به عنوان نماینده عالی دولت در این استان در مدت ۹ ماهه انتصاب وی ابراز رضایت کرد.

رحمانی فضلی اظهار کرد: مدیریت ارشد خراسان شمالی به عنوان نماینده عالی دولت در استان در بخش‌های زیرساختی، هزینه کرد اعتبارات عمرانی و سایر بخش‌ها عملکرد خوبی از خود بر جای گذاشته است.

وی اضافه کرد: همچنین با مدیریت استاندار خراسان شمالی این استان در جذب اعتبارات عمرانی نیز موفق عمل کرده و در زمینه اجرای مصوبات سفر رهبر معظم انقلاب نیز کارکرد مدیریت ارشد استان مورد تایید است.

وی افزود: در مجموع در بررسی و نظارت وزارت کشور از عملکرد استاندار خراسان شمالی، کارکرد مدیریت ارشد استان قابل قبول بوده است.

وزیر کشور عصر روز گذشته به استان خراسان شمالی سفر کرده است که شرکت در جلسات شورای اداری، شورای تامین و ستاد هماهنگی مبارزه با مواد مخدر این استان از برنامه های سفر دوروزه وی است.

 

23503

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 360185

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 6
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • محمد رضا IR ۱۱:۰۹ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۴
    69 9
    هدف اصلی داعش ایجاد رعب و وحشت در دل شیعیان و رسیدن به مرزهامونه . مرزهای ما هم در قسمت های غربی بسیار دلگرم کننده است و هیچ چیز به اندازه ی تفرقه درونی و جنگ های حزبی به ایران آسیب نمیزنه. واعتصمو بحبل الله و لا تفرقوا ...
  • رضا A1 ۱۱:۱۴ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۴
    63 9
    اگه لازم شد بايد زودتر اين جنايت كارها رو تارومار كنيم .
    • محسن IR ۱۲:۰۲ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۴
      40 17
      چرا اعزام نمیکنیم واقعا؟
  • سید جمشید IR ۱۱:۵۹ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۴
    53 13
    سلام . اینکه وقت کشی میکنیم تا داعش به مرزهای ما برسد فکری غلط است . میکرب فتنه را باید قبل از رسیدن به آرزوهایش از بین برد. اولا اینها که به اسم داعش مطرح میشوند جمعی از فریب خوردگان شستشوی مغزی داده شده و دست پروده های اسرایئلی هستند که قصد دارند فکر مردم و نظام ما را از توسعه یافتگی و موفقیت دور کنند. پس باید قبل از اینکه به این هدف کثیف شون برسند همین الان باید وارد عمل شد . تجربه 8 سال دفاع در مقابل حزب بعث نشان میدهد صبر در این شرایط آن هم برای پس مانده های بعثی و تفاله های وهابی و فریب خوردگان کافر که دل خونی هم از ایران دارند کار غلطی است. اگر این حوادث حدود 100 کیلومتری مرزهای آمریکا اتفاق می افتاد همه شما می دیدید که با اونا چه کار میکرد. خود دانید ؟؟؟؟؟ خوددانید؟
    • بی نام IR ۱۵:۱۴ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۵
      0 0
      ایران باید باهمسایه های خو دوست شود وبه داعش حمل کنند وبه دولت عراق کمک کند
  • عبداله A1 ۲۲:۳۹ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۴
    3 2
    داعش غلط میکنه وارد خاک کشور ایران بشه