ایسنا نوشت:

دبیرکل اوپک روز چهارشنبه گفت که نشست وزرای این سازمان احتمالا به دلیل ثبات موجود در بازار نفت کوتاه خواهد بود.

عبدالله سالم البدری دبیر کل کویت در گفتگو با خبرگزاری رسمی کویت گفت: قیمت فعلی ۱۰۰ دلاری برای هر بشکه نفت معقول است و هم منافع تولیدکنندگان و هم منافع مصرف کنندگان را تامین می‌کند.

وی درباره موضوعاتی که در این نشست مورد بحث قرار خواهد گرفت گفت: گزارش‌های دبیرخانه اوپک و شورای اقتصادی این سازمان محور اصلی این نشست خواهد بود و این گزارش‌ها درباره وضعیت فعلی بازار جهانی نفت هستند.

سقف تولید کنونی اوپک روزانه ۳۰ میلیون بشکه است.

پیشتر بیژن زنگنه درباره سقف تولید اوپک در وین به خبرنگاران گفت: فکر نمی‌کنم این مساله چالش برانگیز باشد و اوپک احتمالا سقف تولید خود را حفظ خواهد کرد.

وی افزود: همه از شرایط کنونی راضی هستند و به نظر می‌رسید تولیدکنندگان و مصرف‌کنندگان در شرایط خوبی به سر می‌برند.

وزیر نفت عربستان اعلام کرد: بازارهای جهانی نفت «باثبات و متعادل» است و نباید انتظار داشت در نشست امروز اوپک تصمیمی درباره تغییر سقف تولید این سازمان اتخاذ شود.

علی النعیمی وزیر نفت عربستان که به نمایندگی از کشورش ریاست این اجلاس را بر عهده دارد گفت: بازارهای جهانی نفت در حال حاضر در زمینه عرضه و تقاضا و همچنین ذخایر نفتی، باثبات و متوازن هستند.

وی افزود: بهای نفت خام برای کشورهای تولید کننده و مصرف کننده و همچنین صنعت نفت، در سطح قابل قبولی است.

وزیر نفت کویت گفت: انتظار می‌رود اوپک در نشست امروز خود در وین سقف تولید ۳۰ میلیون بشکه‌ای را تمدید کند تا سطح کنونی قیمت حفظ شود.

وزیر نفت کویت در پاسخ به سوال خبرنگاران مبنی بر اینکه آیا اوپک سقف تولید خود را حفظ خواهد کرد یا خیر، پاسخ گفت: این سقف تولید ادامه پیدا خواهد کرد .

وی خاطرنشان کرد: فکر می‌کنم همه نشانه‌ها از احتمال عدم تغییر سقف تولید کنونی حکایت دارند و این امر تاثیر خود را روی قیمت‌ها نشان خواهد داد.

وزیر نفت کویت تاکید کرد: با حفظ سقف تولید تغییر زیادی در قیمت‌ها به وجود نخواهد آمد.

سهیل بن محمد المزروعی وزیر نفت امارات متحده عربی گفته است بهای کنونی نفت خام در سطح مطلوبی برای اعضای سازمان قرار دارد و این گروه با هیچ‌گونه کمبود تولید رو‌برو نیست.

خبرگزاری دولتی امارات به نقل از وزیر انرژی امارات گزارش داد بهای نفت روند باثباتی را تاکنون طی کرده است و برای همه‌ اعضا اوپک سطح رضایت بخشی را دارد.

المزروعی پیش از سفر به وین به این آژانس خبری گفت: امارات و تمام اعضای اوپک بر حفظ تعادل میان عرضه و تقاضا و تامین نفت خام مورد نیاز مصرف‌کنندگان متعهد هستند.

وی افزود: ذخایر نفت در اغلب کشور‌های مصرف‌کننده در سطح قابل قبولی است و هیچ‌گونه کمبودی در میزان تولید به چشم نمی‌خورد.

 

23503

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 359682

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 7 =