ایرنا نوشت:

مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان گفت: آشنا نبودن با شخصیت کودکان و دنیای کودک از مهمترین ضعف فعالان و دست اندرکاران سینمای ایران است.

علیرضا حاجیان‌زاده عصر دوشنبه در آیین اختتامیه چهارمین جشنواره فیلمنامه‌نویسی کودک و نوجوان افزود: وقتی ما جهان کودکان را نمی‌شناسیم و روان‌شناسی ما مسائل کودک ایرانی را پژوهش نکرده و جامعه شناسی ما تصویر روشنی از گروه های اجتماعی و تخیل کودکان ندارد، توقع رشد فیلمنامه، جدا از انواع مشکلات مادی و مهنوی انتظاری بیهوده است زیرا که ما هیچ گاه به آسیب‌شناسی بنیادین نپرداخته‌ایم.

وی اظهار داشت: دنیای کودک با تخیل و فانتزی سر و کار دارد و اگر فیلمسازی قصد دارد اثری برای کودکان تولید کند باید از این ابزار برای فیلم خود بهره بگیرد.

وی با اشاره به اینکه سینما یکی از بهترین روش‌ها برای آشنایی و شناخت کودکان با فرهنگ و ارزش‌های دینی است، افزود: مظاهر تمدن و آداب و رسوم سرزمین مادری، قومیت‌ها و خرده فرهنگ‌های مناطق مختلف کشور و اسطوره‌های مذهبی و ملی و نیز تاریخ و جغرافیای سرزمین از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است.

حاجیان‌زاده اظهار کرد در این ارتباط فیلمنامه‌نویسان باید در باره آثار کودکان براساس زبان، روانشناسی و جامعه‌شناسی مطالعه کرده و مبادله خوبی با پژوهش‌های فرهنگی در این زمینه داشته باشند.

وی تاکید کرد: با توجه به مشکلات متعدد در حوزه سینمای کودک ایران، فعالان این عرصه اعم از هنرمندان، منتقدین، سرمایه‌گذاران و مدیران و متولیان امور فرهنگ و هنر و مسئولین سینمای کودک دولتی و خصوصی باید در حل مشکلات و کاهش ضعف‌ها تلاش کنند.

در پایان این آیین برگزیدگان چهارمین جشنواره فیلمنامه‌نویسی کانون معرفی و با اهداء جوایز و لوح تقدیر از آنان قدردانی شد.

 

23503

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 359347

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 14 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۱۷:۴۱ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۹
    5 0
    حالا حالا ها وقت دارید..................................... سه نسل اومدند و رفتند تازه یاد مدیر عامل عزیز افتاده که میشود این مطلب بسیار مهم را تازه باز کرد خسته نباشید حالا هم خیلی عجله نکنید وقت بسیار است.
  • بی نام DK ۱۸:۵۱ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۹
    4 1
    فیلم سازای ما برای بزرگسال ها هم نمی تونند فیلم بسازند ,حیطه تخصصی که جای خود رو داره