مهر نوشت:

استاندار تهران با اعتراض نسبت به میزان تراکم ساخت و سازها گفت: کم کم ساختمان‌ها جای درختان را در تهران پر می‌کنند.

سیدحسین هاشمی در نخستین نشست اتاق فکر استان تهران که بعد از ظهر یکشنبه در استانداری برگزار شد با بیان این مطلب افزود: در کشورهای غربی اگر کسی از خودرو زباله بیاندازید شماره خودرو یادداشت می‌شود و حتی خود مردم تذکر می‌دهند. چرا که فرهنگ سازی شده و آموزش داده شده است.

وی با بیان اینکه مسائل زیست محیطی جزو آموزه‌های دینی ماست اظهار داشت: مردمی کردن محیط زیست مسئله‌ای اساسی است و نباید کوتاه آمد البته نباید فقط در هفته محیط زیست کارکرد بلکه باید همیشه در این زمینه فعال بود.

استاندار تهران با بیان اینکه موضوع ترافیک و آلودگی هوا و محیط زیست مهمترین دغدغه من در زمان ورود به استانداری بود تصریح کرد: ما نباید قهر کنیم چون باید برای مردم کار کنیم.

هاشمی با بیان اینکه سمن‌ها به زودی با رییس جمهور جلسه خواهند داشت افزود: باید سمن‌ها تقویت شوند.

وی با بیان اینکه ما نمی‌توانیم بچه‌های مردم که ریه‌های خراب دارند را در این شرایط آلودگی هوا بیرون بفرستیم یادآور شد: در این زمینه رییس سازمان محیط زیست محکم اقدام می کند و شورای شهر و شهردار هم خوب وارد شده‌اند تا جایی که کمیسیون خاص در دولت تشکیل شد.

استاندار تهران با بیان اینکه در حال حاضر سی هزار خودروی فرسوده تاکسی در تهران داریم اظهار داشت: در مجموع در استان صدهزار خودروی فرسوده تردد می‌کند.

هاشمی تصریح کرد: در حال حاضر هشتصد میلیون مترمکعب فاضلاب در تهران است که تنها ۲۰۰ میلیون متر مکعب آن تصفیه می‌شود.

هاشمی در ادامه گفت: متاسفانه درختان دارند جای خود را به ساختمان‌ها می‌دهند و ما به تراکم در تهران و ساخت و سازها اعتراض داریم و گزارش فاجعه ساخت و سازهای غیرمجاز را در جلسه بعد به دولت می‌دهم. رسانه ها و جعبه جادویی باید بیشتر مردم را به مسایل محیط زیست آشنا کنند تا تهران الگوی کشوری شود.

 

23503

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 359140

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 8 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • اميد A1 ۱۴:۱۱ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۸
    20 1
    تمام ماشينهاي بالاي ده سال ساخت داخل فرسوده هستند.
  • بی نام IR ۰۴:۵۸ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۹
    2 0
    اونوقت اين فاضلابي كه تصفيه ميشه براي چه مصرفيه ؟