خبرگزاری مهر نوشت:

 مجموعه برنامه «کوی محبت» شب گذشته 17 خردادماه ویژه برنامه ای را به مناسبت نزدیک شدن به سالروز تولد حضرت علی اکبر(ع) و روز جوان تدارک دید و با حضور حجت الاسلام والمسلمین محمدرضا زائری با محوریت محبت و جوان به روی آنتن شبکه دو سیما رفت.

وی سخنان خود را با تبریک ایام شعبانیه آغاز کرد و گفت: در همه خانه ها و خانواده ها شادی و جشن و سرور است آثار و نشانه های شادی و برکت این ایام در زندگی ها جاری باشد و هرچه جلوتر می رویم برای ایام مبارک ماه رمضان آماده شویم.

نیمه شعبان به احتمال جدی شب قدر است

زائری پیش از آنکه وارد بحث اصلی که محبت به اهل بیت است شود صحبت هایش را با روایتی آغاز کرد و گفت: از پیامبر نقل شده خداوند شب 15 شعبان به بندگانش نگاه و توجه می کند و هر گناهی را غیر از شرک می آمرزد ازجمله ستیزه جویی و نزاع داشتن با خدا ودیگران، طغیان کردن و... در این شب تکلیف حضرت ملک الموت مشخص می شود و آن شب سرنوشت یک سال مردم از جهت حیات مشخص می شود. احتمال جدی داده می شود که نیمه شعبان، شب قدر باشد و توصیه به احیا و صدقه دادن شده ایم. ما در آستانه چنین شبی هستیم که اگر شب قدر هم نباشد مقدمه ای برای نزدیک شدن به ماه رمضان است. شب نیمه شعبان شب بسیار با اهمیتی است.

تلاش برای محبت و شاد کردن مردم

وی در ادامه تاکید کرد: بسیاری از بزرگان پس از سالها درس و بحث و تفکر حاصل عمرشان را در چند جمله خلاصه می کنند و می گویند بعد از به واجبات و انجام ندادن گناه برای محبت کردن و شاد کردن دل مردم تلاش کنید.

وی درباره محور اصلی برنامه که «محبت» بود گفت: محبت «کیمیا» است که هر مسی را می تواند طلا کند. روایت داریم اگر می خواهید دختران عفیف شوند محبت علی (ع) را در دل آنها زیاد کنید. پیامبر(ص) نمی گوید گشت ارشاد راه بیاندازید. محبت علی(ع) عالم را تغییر می دهد اگر محبت به علی(ع) را رواج دهیم، همه موارد درست می شود. محبت تاثیر بسیار قوی دارد. اگر این محبت جنس آسمانی باشد که بسیار تاثیرگذار است.

حجت الاسلام زائری در پاسخ به این سوال که جوانان چگونه در شرایط فعلی و بمباران اطلاعات می توانند خود را حفظ کنند گفت: توجه به امیر المومنین، پیامبر اکرم ما را در جاده درست قرار می دهد و امید به مقصد رسیدن وجود دارد. اگر نظام آموزشی و تربیتی ما در این مسیر قرار گیرد عاقبت بخیر خواهیم شد. افرادی از ادیان گوناگون رامی بینیم که محبت امیرالمومنین به دل دارند فرم ظاهری اشان متفاوت است و زمینه عاقبت به خیری دارند.

وی درباره سر این محبت گفت: از علی ابن ابیطالب(ع) مردتر و وفادارتر پیامبر(ص) را داریم. اگر دلشان را به امیرالمومنین(ع) بسپارند به محبت و زیبایی اتصال برقرار کرده اند.

زندگی ام با اسلام عوض شد

در بخشی از برنامه خانم حیدری کانادایی تازه مسلمان شده درباره چگونگی و زمانی که به اسلام گرویده است، گفت: این ماجرا برمی گردد به اتفاقی که نزدیک بود جانم را از دست بدهم و ندای اسلام به گوشم رسید. این ماجرا به سال 2005 بازمی گردد و من راجع به چیزهایی که شنیدم تحقیق کردم و اسلام چشم های من را به دنیا باز کرد. من چیزهایی شنیده و دیده بودم اما مطالعاتم باعث شد درک بهتری پیدا کنم. قبل از اسلام دین خاصی را دنبال نمی کردم. وقتی اسلام آوردم زندگی من عوض شد.

قرآن نقطه اتصال من به اسلام بود

وی در پاسخ به این سوال که چه چیزی باعث شد به این نقطه اوج برسید و اسلام بیاورید و مذهب تشیع را برگزیند، توضیح داد: در واقع باید بگویم چند ماه طول کشید به آن نقطه رسیدم تمام زندگی ام پیش روی من بود اتفاقات باعث شد مطالعات زیادی کردم و به مطالبی دست پیدا کردم متوجه شدم کتابی که در رویا دیدم همان قرآن بود. قرآن نقطه اتصال من به اسلام بود.

وی در پاسخ به این سؤال مجری که آیا تاکنون کربلا رفتید گفت: نه من این سعادت را نداشتم. یک هنرمند هستم و دوست دارم در این باره کارهایی را انجام بدهم.

حجاب به من احساس قدرت می دهد

تازه مسلمان شده کانادایی درباره پذیرش پوشش و حجاب در کانادا توضیح داد: خیلی طول کشید به این نتیجه برسم و تصمیم بگیرم حجاب داشته باشم اما متوجه شدم مسیری که باید طی کنم، حجاب سرآغاز آن است در جامعه ای که الان زندگی می کنم حجاب به من احساس قدرت می دهد.

علی اکبر(ع) تجلی دو نور قدسی است

حجت الاسلام زائری در بخش بعدی برنامه درباره وجود مبارک حضرت علی اکبر (ع) گفت: حضرت علی اکبر(ع) اولین نسل بعد از سید الشهدا است ایشان دو ویژگی دارم نامش علی است و از طرف دیگر خصوصیتش محمدی است. علی است اما وقتی به او نگاه می کنند پیغمبر را می بینند.ایشان علی ای است که وجود مقدس پیامبر را به خاطر می آورد. تجلی این دو نور قدسی است و اتحاد بین این دو وجود قدسی است در عالم ظاهر علی و پیامبر جدا است اما در عالم باطن هر دو از یک نور هستند. یکی از جذابیتهای زیارت امیرالمومنین(ع) است که زائر رو به ضریح می ایستد اما به پیامبر(ص) سلام می کند. شب مبعث هم مستحب است و تأکید می شود زیارت علی ابن ابیطالب(ع) خوانده شود. وجود علی(ع) و پیامبر اکرم(ص) اولین بار که در عالم ظاهر یکی می شوند و در یک پیکره اتحاد می یابند در وجود مبارک علی اکبر(ع) است.

دین چیزی غیر از محبت نیست

وی در ادامه تاکید می کند: همه باور و عقیده ما با پیامبر (ص) شروع می شود همه سلاله از پیامبر است و واسطه لطف الهی پیامبر اکرم (ص) است هر طرف که رو می کنیم پیامبر را می بینیم. در بحث امامت آغاز امامت با پیامبر است راهنما و پیشوا ی مسلمین است. حجت الاسلام زائری در ادامه صحبت هایش به روایتی اشاره کرد و گفت: در روایات آمده است انسان با آن کسی است که دوستش دارد، هر کسی که دیگری را به خاطر خدا دوست داشته باشد خداوند را دوست دارد. کسی که خدا را دوست دارد در واقع خدا او را دوست دارد. آرام آرام اگر در مسیر خداوند قرار گرفت با محبت اهل بیت(ع) خود را آماده می کند. دین مگر چیزی غیر از محبت است اگر دل مان برود دین ما هم می رود اگر عاشق اهل بیت شدیم ،اهل بیت(ع) و اساس و مبنای زندگی ما قرار می گیرند. آزمایش روح و قلب این است که انسان واکنش اش را نسبت به موارد مختلف احساس کند. اگر حرف خدا می آید دلت شاد است، زیارت دلت را آرام می کند و ... اگر خوبی ها خوشحال می شوید دلت سالم است.

حجت الاسلام در پاسخ به سوال مجری برنامه که جوان امروز با این هجمه ها و زرق و برق دنیوی چه باید بکند گفت: زندگی ما با فضای رسانه و فضای مجازی عجین شده است دو نکته مهم است: اول غلبه در دل جوان با کدام طرف است هر وقت به سمت بدی ها می رود باید وحشت کرد. مهمتر این که دلبستگی و تعلق به کدام سوست تعلق و دلبستگی بدین معنا که متاثر شود. اگر دلبستگی باعث تاثیر نمی شود قابل توجیه است. اگر ببینیم غلبه به گونه ای است که دلبستگی باعث تاثیر می شود باید حذر کرد. محبت چشم و دل را کور می کند ودیگر راه برگشت ندارد.

بخش انتهایی برنامه به معرفی «سیدحمزه موسوی» خواننده اهل بیت(ع) اختصاص یافت او درباره حضور در عرصه موسیقی گفت: 7 یا 8 سال است وارد هنر موسیقی شدم اولین کارم درباره شهدا بود که با حمایت سازمان تبلیغات اسلامی انجام دادم. عنایت اهل بیت(ع) بود که وارد عرصه مذهبی شدم و 5 ماهی است با حامد جلیلی آلبوم محرم را آماده می کنیم.

وی در ادامه توضیح داد: کاری برای نیمه شعبان هم با همکاری حامد جلیلی آماده کردیم و یک ترانه هم برای حضرت زینب(س) خواندم در شرایطی که وهابیون دور حرمها را احاطه کردند و به نوعی غرور شیعی در این ترانه متجلی می شود.

/6262

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 359076

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 7 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۱۰:۴۳ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۸
    45 2
    مردم باید خودشان راه درست و غلط را پیدا کنند. به اندازه کافی تمام ادیان در این خصوص راهنمایی کرده اند و دخالتهای ما فقط باعث میشه که این اعتقادات روز به روز کمرنگ تر بشه
  • بی نام IR ۰۹:۳۲ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۹
    11 10
    واقعا معصومین بهترین الگو هستند و هرکس کافی است رفتار آنان را درک کرده باشد و مانند آنان عمل کند چرا که رفتار آنان به معنی واقعی کلمه مطابق قرآن و فرمان خداوند است.