افزایش قیمت مصالح ساختمانی نگرانی های تازه ای را در مورد احتمال رشد بهای مسکن ایجاد کرده است.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، مرکز آمار ایران نتایج طرح آمارگیری از قیمت مصالح ساختمانی را در نیمه دوم سال گذشته در 13 گروه منتشر کرد. بر اساس این گزارش، کمترین و بیشترین درصد تغییرات مصالح ساختمانی مورد آمارگیری در سطح تهران در نیمه دوم 1392، به تفکیک گروه های مختلف نسبت به نیمه قبل (نیمه اول 1392) و نیمه مشابه در سال قبل (نیمه دوم 1391) ارائه شد.

بر اساس نتایج آمارگیری از قیمت مصالح ساختمانی در نیمه دوم 1392، گروه آجر و سفال، در این دوره نسبت به دوره قبل، مشاهده می شود متوسط قیمت تمامی اقلام بجز یک قلم، افزایش داشته است.

قیمت گروه میلگرد نسبت به دوره قبل دارای کاهش بوده است. متوسط قیمت تمامی اقلام در بین اقلام این گروه بیشترین کاهش متوسط قیمت مربوط به "مفتول سیاه" با 20.4 - درصد و کمترین کاهش مربوط به "میلگرد ساده نمره 18" با 3.7- درصد بوده ا ست.

همچنین نتایج آمارگیری نشان می دهد که در گروه «موزائیک»، متوسط قیمت تمامی اقلام مورد آمارگیری نسبت به دوره قبل کاهش داشته است. در این میان، بیشترین کاهش متوسط قیمت مربوط به «موزائیک فرنگی با خرده سنگ مرمر با مرمریت تا نمره 5 به ابعاد به ابعاد 40 در 40» با 16.7- درصد است. کمترین کاهش قیمت نیز با 0.2- درصد به «موزائیک ایرانی با سنگ موزائیک معمولی به ابعاد 40 در 40» تعلق دارد.

3535

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 358894

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 15 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 9
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۰۸:۴۰ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۷
    64 57
    اینقدر تبلیغ گرونی بکنید ولی مطمئن باشید هیچ اتفاقی نمی افته
  • شهروند عادی IR ۰۸:۵۴ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۷
    55 32
    سایت خبر آنلاین خیلی به رشد قیمت مسکن علاقه مند است ولی بهتر است حقایق اقتصادی و اجتماعی کشور توسط این سایت مورد توجه قرار گیرد و خیلی از آرزوها مطلب درج ننماید.
  • نمچكرم IR ۰۹:۲۴ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۷
    45 11
    مركز آمار راجع به در امد متوسط ماهيانه 99 درصد خانوار را بالاي دو ميليون اعلام ميكردمن فك ميكنم عقربه مركز آمار ايران كلا برعكس كار ميكنه
  • حسین IR ۱۲:۵۰ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۷
    29 13
    با سلام . قیمت مسکن را پارامترهای مختلفی از جمله 1 نظام عرضه و تقاضا 2 قیمت عرصه 3 قیمت متریال 4 قیمت اجرتهای ساخت 5 هزینه های شهرداری و سایر دوایر ذیربط 6 سود سازندگان 7 میزان نقدینگی در بازار 8 وضعیت بازارهای مشابه مانند ارز و طلا و بورس و ... 9 تصمیمات سطح کلان دولتی مثل پروژه مسکن مهر 10 تغییرات در ظوابط ساخت مثل تراکم و .... و خلیلی پارامتر های دیگر که در اینجا امکان بیان به تفصیل را ندارد . و خلاصه اینکه اکنون بهترین زمان برای خرید است چون بدلیل افزایش در قیمت متریال و افزایش قیمت تراکم اندکی گرانی در آینده داریم
  • کارشناس IR ۱۳:۰۳ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۷
    28 16
    اتفاقا به دلیل رفع تحریم ها و ورود مصالح ساختمانی بجای پول نفت قیمت پایین امده و در تهران و شهرهای دیگر کم کم خود را نشان می دهد
  • امیراسد A1 ۱۸:۵۴ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۷
    3 12
    خوب هنوز حباب گنده قیمت کلنگیبالای 70 درصد ، اونقدر هست که بتونه این مقدار کم افزایش قیمت مصالح رو که خودش تازه بخشی از هزینه ساخته و کل هزینه ساخت فقط 20 الی 25 درصد قیمت مسکن رو تشکیل میده رو بپوشونه
  • بی نام IR ۱۹:۰۱ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۷
    4 13
    مسکن به زودی بی ارزش خواهد شد.
  • بی نام A1 ۲۲:۱۱ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۷
    12 4
    با افزایش قیمت دلار از 1200 تومان به 3600 تومان قیمت مسکن هم 3 برابر شد . یعنی 300 درصد افزایش قیمت وحشتناک است . یقینا هیچ جای این کره خاکی چنین چیزی را یافت نخواهید کرد. پارامتر کیلو چنده ؟
  • قلمان IR ۰۵:۵۶ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۸
    4 10
    چند تا سوال داشتم سوال چرا اینقدر برای گران شدن مسکن تبلیغ می کنید ؟ ایا منافعی در این زمینه دارید؟ آیا از طرف شخص یا اشخاصی تحت فشار هستید؟ آیا شغل دوم بزرگان این مجموعه ، ساخت و ساز و متعاقبا فروش مسکن است؟