روزنامه اعتماد نوشت:

سید محمود علوی، وزیر اطلاعات روز سه‌شنبه در شهرستان دماوند روایتی از برخوردمسوولان عالیرتبه نظام با منتقدان دولت را بیان کرده که تصویری متفاوت از مواضع منتقدان توافق هسته‌یی کشورمان ارائه می‌کند. او ابتدا به تصمیم دولت برای مذاکره و اجازه مسوولان عالیرتبه نظام برای این کار اشاره کرده و در پی آن می‌گوید: «برای من به عنوان یک عضو کوچک دولت نظام مقدس جمهوری اسلامی مایه تاسف است که برخی هرچه دروغ، افترا و تهمت است را به رییس‌جمهور و وزرای آن نسبت می‌دهند، بولتن‌هایی به ما می‌رسد که مالامال از دروغ است».

به گفته وی، زمانی که مسوولان عالیرتبه نظام متوجه این دروغ‌پراکنی‌ها شدند با مسوولانی که این رسانه‌های دروغ‌پراکنی مرتبط با آنها هستند تذکر شدیداللحن دادند و زمانی که مشاهده کردند که در عمل تاثیر آنچنانی نگذاشته، خود برخی از این بزرگواران را احضار کرده و برخورد شدیداللحن انجام دادند که چرا دولت را تضعیف می‌کنید، مگر این دولت از کجا آمده است. به گفته سید محمود علوی، دکتر روحانی، رییس‌جمهوری چندی پیش در جمع سربازان گمنام امام عصر(عج) جملات زیبایی را مورد اشاره قرار داد که «در جمهوری اسلامی تنها باید یک حرف باشد و آن بیانات مقام معظم رهبری است و ما در این مسیر حرکت می‌کنیم».

علوی همچنین به یک «صحبت دوستانه» خود با رییس‌جمهوری اشاره کرده که طی آن حسن روحانی گفته است: «این افراد اشتباه می‌کنند، آنها خیال می‌کنند اگر خدای ناکرده حضرت آقا تضعیف شوند به سود آنهاست، والله اگر ایشان تضعیف شوند به ضرر همه است، عزت آقا عزت همه است».

به گفته این مقام دولتی رییس‌جمهوری همچنین در جمع معاونان وزارت اطلاعات اظهار داشت که «من تصمیم خود را گرفته‌ام، آقا اجازه داده‌اند تا مذاکره کنیم و ما نیز مذاکره می‌کنیم، این مذاکرات ممکن است به نتیجه دلخواه ختم شود و ممکن است که اینچنین نشود؛ اگر موفق شویم من به حساب رهنمودهای حضرت آقا می‌گذارم و به مردم اعلام می‌کنم که هدایت‌های مقام معظم رهبری بود که ما را به موفقیت رساند، چراکه هر چه جایگاه رهبری محکم‌تر شود به نفع همه است، اما اگر در این مذاکرات که احتمال هر نتیجه‌یی در آن هست، موفق نشویم، من به عهده می‌گیرم و معتقدم که حضرت آقا خوب راه را به ما نشان دادند و ما نتوانستیم، زیرا اگر منِ روحانی آسیب ببینم ضررش برای نظام کمتر است اما اگر خدای ناکرده رکن رکین نظام و اصل ولایت فقیه آسیب ببیند همه ضرر می‌کنند».

وزیر اطلاعات همچنین با بیان اینکه «برای من به عنوان یک عضو کوچک دولت نظام مقدس جمهوری اسلامی مایه تاسف است که برخی هرچه دروغ، افترا و تهمت است را به رییس‌جمهور و وزرای آن نسبت می‌دهند»، گفت: «بولتن‌هایی به ما می‌رسد که مالامال از دروغ است». وزیر اطلاعات ادامه داد: «اوایل انقلاب منافقان برای اهداف سیاسی خود علیه انقلابیون دروغ می‌گفتند، تهمت می‌زدند و حتی شهید بهشتی را امریکایی خطاب می‌کردند».

علوی همچنین تصریح کرد: «اما متاسفانه امروز دیده می‌شود افرادی که مدعی ولایت مداری و دینداری هستند به مانند خوردن آب دروغ می‌گویند». وی همچنین تصریح کرد: «این نمی‌شود که چون برخی از افراد از چشم و ابروی دولت خوششان نمی‌آید در امور اخلال کنند که این مسائل منجر به اخلال در مسیر توسعه و پیشرفت کشور شود».

 

17302

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 358816

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 4
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بیک بابا IR ۰۳:۴۱ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۷
    24 3
    وزیر محترم سخن از جان و دل ملت گفتی. متشکریم.
  • صابر US ۱۳:۱۹ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۷
    19 1
    واقعا جناب آقای علوی انسانی واقع بین و حرفایشان عین حقیقت هست خداوند توفیق بیشتری عنایت فرماید / متاسفانه افراطی گری برخی به نظام صدمه میزند /
  • بی نام IR ۱۳:۳۲ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۷
    16 1
    دروغ مثل آب خوردن بلکه راحت تر.
  • محمد IR ۱۵:۱۸ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۷
    8 1
    باسلام خدمت وزیر محترم شما که تمام اطلاعات دردست شماست پس بااین حساب شما از دست این افراد چقدر زجر میکشید مگر دنیا چقدر ارزش دارد واقعا که گل گفتی بنده به نوبه خودم بعنوان یک شهروند ازشما راضی وخداقوت به شما