بر اساس گفته های رپیس سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو) باید برای اکتشاف طلا در ایران کارهای وسیعی صورت گیرد.

مهدی کرباسیان، رپیس سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو) گفت: « امیدواریم معدن زرشوران که یکی از بزرگ‌ترین معادن طلای دنیاست، ان‌شاءالله با ظرفیت سه تن تولید در سال در آینده نزدیک، به بهره‌برداری برسد. » 

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین کرباسیان در پاسخ به این سوال که به لحاظ منابع معدنی مانند طلا چه وضعیتی داریم، گفت: «در خصوص معدن طلای داشکسن که ریوتینتو آن را کشف کرد باید بگویم این معدن ابتدا به کانادایی‌ها واگذار شد و بعد آن را به قزاق‌ها فروختند. آخرین خبری که دارم مبنی بر این است که ریوتینتو دیگر در این معدن سهمی ندارد و قزاق‌ها آن را فعال کرده‌اند. ما امیدواریم معدن زرشوران که یکی از بزرگ‌ترین معادن طلای دنیاست، ان‌شاءالله با ظرفیت سه تن تولید در سال در آینده نزدیک، به بهره‌برداری برسد. » 

رپیس سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو)  همچنین در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اینکه چه میزان طلا داریم اینگونه پاسخ داد: « همان‌طور که گفتم باید روی معادن‌مان کار شود. ظرفیت‌های معدنی خوبی در کشور داریم. نقاط معدنی که می‌تواند در آنها طلا وجود داشته باشد، در مناطق مختلف کشور مانند سیستان و بلوچستان، یزد، کردستان، آذربایجان غربی و زنجان شناسایی شده است ولی باید کار اکتشافی وسیع و گسترده‌ای انجام داد. » 

او در رابطه با میزان تولید طلا در سال 1392 گفت: « حدود 200 کیلوگرم شمش طلا در مجتمع معدنی موته تولید شده که با بهره‌برداری از زرشوران به بالای سه تن خواهیم رسید. » 

3939

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 358704

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 10 =