سیاست اصلاح پول ملی چاوز ترس از افزایش نرخ تورم بیش از 25 درصد را افزایش داد.

همزمان با تصمیم هوگو چاوز مبنی بر اصلاح واحد پول ملی ونزوئلا، نگرانی از افزایش نرخ تورم و افزایش قیمت کالاهای وارداتی به این کشور، موجب هجوم مردم به فروشگاه های برای خرید و ذخیره کالاهای مورد نیازشان شد.

مردم ونزوئلا از ترس افزایش بهای کالاها به دنبال اجرای سیاست های پولی جدید چاوز ، برای خرید اجناس به مغازه ها و فروشگاه های کاراکاس پایتخت این کشور هجوم بردند. 

هجوم مردم به فروشگاه های پایتخت به حدی بود که در مقابل برخی مغازه ها و فروشگاههای کاراکاس صفهایی به طول ده ها متر تشکیل شده است.

هدف هوگو چاوز، رئیس جمهور ونزوئلا از کاهش ارزش بولیوار، واحد پول کشورش تقویت صادرات اعلام شده ولی این سیاست  به دولت چاوز این امکان را می دهد که بودجه خود را افزایش دهد. 

همچنین اجرای این سیاست باعث خواهد شد تا قیمت کالاهای وارداتی افزایش یابد.

دولت تایید کرده است که این سیاست باعث خواهد شد تا تورم کنونی که بیست و پنج درصد است، بیشتر شود. در همین حال، هوگو چاوز، رئیس جمهوری ونزوئلا  اظهارات رهبران مخالف را مبنی بر اینکه کاهش ارزش واحد پولی این کشور موجب کاهش حمایت از دولت خواهد شد رد کرد.

هوگو چاوز در واکنش به انتقاد احزاب مخالف که مدعی شده اند کاهش ارزش بولیوار موجب افزایش تورمی خواهد شد که رقم آن سال گذشته بیش از 25 درصد بود تاکید کرد این افراد در ونزوئلا متولد شده اند اما عرق ملی ندارند.

گفتنی است، دولت ونزوئلا روز شنبه تصمیم گرفت ارزش واحد پولی این کشور را کاهش دهد و معاملات خارجی خود را با دلار و سایر ارزهای خارجی انجام دهد.

هر دلار معادل 4.3 بولیوار برای واردکنندگان مصالح ساختمانی ، آهن الات ، لوازم برقی خانگی ، دخانیات ، خودرو و غیره خواهد بود.

مقامات ونزوئلا معتقدند، کاهش ارزش بولیوار به توسعه و پیشرفت هر چه بیشتر صنایع ، صادرات کالا و خدمات کمک خواهد کرد. 

اقتصاد ونزوئلا که روزانه سه میلیون بشکه نفت تولید می کند به صادرات نفت وابسته است.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 35850

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۱۱:۳۱ - ۱۳۸۸/۱۰/۲۰
    0 0
    چقدر کاراش شبیه رفیقشه