تسنیم نوشت:

بارش شدبد باران از دیشب و صبح امروز در استان سبب آبگرفتگی معابر اصلی شهرها و راه های روستایی مناطق کوهستانی استان شده است.

باران و تگرگ از شب گذشته در مناطق شرقی استان آغاز شده و منجر به آبگرفتگی معابر شهرهای شرق استان و مسدودی برخی راه های روستایی مناطق کوهستانی شهرهای مرکزی استان شد.
سیلاب سبب مسدودی راه ارتباطی روستاهای بخش چهاردانگه و دودانگه ساری شده و سقف برخی خانه های مسکونی در رروستاهای بخش کلیجانرستاق ساری را تخریب کرد.
آبگرفتگی معابر اصلی و فرعی در شهرهای ساری، بابل، آمل، نکا، بهشهر و گلوگاه شده و خیابان های فرعی شهر دیده می شود..
ستاد مدیریت بحران استان از آمادگی نیروهای امدادی برای بسیج امکانات در شرایط بحران خبر داده است.
نیروهای هلال احمر مازندران نیز به محض بارش شدید باران و تگرگ ر معابر شهرهای بهشهر، ساری، کلاردشت تیم های عملیاتی هلال احمر با تجهیزات و امکانات از جمله پمپ تخلیه آب به مناطق مورد نظر اعزام شدند.
هم اکنون بارش شدید باران در شهرهای مرکزی و شرقی استان دوباره شروع به باریدن کرده و دمای هوا از دیروز تا امروز بین 10 تا 15 درجه کاهش یافت.
شدت بارشها و رگبار باران بیشتر در قسمتهای مرکزی و شرقی استان گزارش شده که این امر موجب آبگرفتگی برخی نواحی از جمله شهر ساری و منطقه راهبند شده است.

بارندگی خسارت نداشت
رستم زرودی، سرپرست مدیریت بحران مازندران در گفت و گویی با بیان اینکه خوشبختانه بارندگیها خسارت چندانی نداشته است، یادآور شد: اما تکرگ سه شنبه شب در ارتفاعات استان به باغات و درختان گیلاس در مناطقی مانند کجور خسارت زده است.
او گفت: تا این لحظه گزارشی از خسارتهای احتمالی اعلام نشده است و هم اکنون نیروهای امدادی در حال آماده باش هستند.
سرپرست اداره کل مدیریت بحران مازندران در پاسخ به خسارت های بارندگی و سیلاب آخر هفته گذشته در بخش چهار دانگه ساری گفت: خسارت این حادثه به مزارع شالیزار، سردهنه های کشاورزی بوده است و به بیش از 40 هکتار از شالیزارها آسیب زد.
زرودی برآورد میزان خسارت وارده ناشی از این حادثه را بین 500 تا 600 میلیون تومان بیان کرد و گفت: بیشتر خسارت وارده در بخش نشاء بوده است.
او با بیان اینکه از شدت ناپایداری هوا تا عصر امروز چهارشنبه کاسته می شود، گفت: طبق پیش بینی ها ناپایداری هوای استان تا فردا ادامه خواهد داشت.
در عین حال هواشناسی مازندران در اطلاعیه ای بیشینه دمــــای هـوای امروز ساری را با 3 درجه کاهش نسبت به روز گذشته به 28 درجه ســیـلسیوس و کمینه دمای هوای امشب ساری را با 3 درجه افزایش نسبت به شب گذشته به 19 درجه بالای صفر اعلام کرد.
بر این اساس، وضع هوای مازندران در فردا پنج شنبه ابری همراه با رگبار و رعدوبرق پراکنده و وزش باد بتدریج با کاهش ناپایداری و ابر و در جمعه صاف تا نیمه ابری اعلام شده است.
مازندران در روزهای گذشته شاهد هوای نسبتا گرم و آفنابی بوده است.

 

45231

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 358489

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 11 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 4
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بهرام A1 ۱۲:۱۹ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۴
    31 2
    آقا بهشهر سیل اومده.دریغ از یک خودرو آتش نشانی.دریغ از یک پمپ آب.کف کش.نیروهای حلال احمر. مث اینکه مسوولا از سیل 2سال پیش درس عبرت نگرفتن
    • مهرداد A1 ۱۳:۵۰ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۴
      39 2
      نه اونها عبرت نگرفته اند ولی شاید درس عبرتی برای شما باشد که زیاد روی مسوولین حساب نکنید
    • بی نام RO ۱۶:۰۹ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۴
      3 0
      برادر یکی میخواد خود اینا رونجات بده
  • ابراهيم A1 ۱۲:۲۵ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۴
    40 2
    من ساكن بابلسرم. ماشالا چه باروني مياد اينجا. هوا خيلي باحال شده. گاهي تندباد چنان با بارون همراهي ميكنه كه تا دومتر داخل اتاقم خيس ميشه. جاي شما خالي