۰ نفر
۱۴ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۰:۵۶

فارس نوشت:

رئیس انجمن موسیقی اردبیل گفت: همایون شجریان به همراه گروه موسیقی خود و همچنین شهرام ناظری درخواست اجرای کنسرت در استان اردبیل را کرده‌اند که صدور مجوز برای آنها در دست بررسی است.

موسی رجبی‌اصل گفت: باید زمینه برای اجرای این برنامه فراهم آید و بالاتر از آن گروه حامی و اسپانسر شکل بگیرد تا این گروه‌های موسیقی اصیل ایرانی بتوانند اجرای برنامه داشته باشند.

او گفت: بر اساس رتبه‌بندی سالن‌ها مجوز به گروه‌های اجرا‌کننده داده می‌شود به طوری که در مجتمع فدک موسیقی درجه یک و دو که اغلب سنتی، اصیل و آذری هستند مجوز صادر می‌شود و قرار است در این مجموعه برای گروه‌های موسیقی پاپ مجوزی صادر نشود.

رئیس انجمن موسیقی اردبیل یادآور شد: ما از همه گروه‌های موسیقی به ویژه گروه‌های بومی و استان اردبیل حمایت می‌کنیم اما به دلیل آنکه اکثر این گروه‌ها اسپانسر و حامی مالی ندارند در اجرای برنامه به مشکل برمی‌خورند.

رجبی‌اصل گفت: ما به هیچ‌وجه یکجانبه قضاوت و بررسی صدور مجوزها را انجام نمی‌دهیم و این انجمن بدون توان مالی در این سال‌ها حتی با کمترین حمایت سعی کرده تا مجوز‌ها را به موقع و به شکل شایسته صادر کند.

این مسئول گفت: اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی ریالی از این انجمن حمایت نمی‌کند ولی ما تلاشمان بر این است تا به گروه‌های موسیقی مقام، آیینی و محلی بهای بیشتری بدهیم.

رئیس انجمن موسیقی اردبیل به تعطیلی هفت ساله جشنواره موسیقی آیینی در سطح کشور و استان اردبیل اشاره کرد و یادآور شد: برای آخرین بار در سال 86 جشنواره موسیقی آیینی کشوری و استانی برگزار شده و از آن مقطع تاکنون هیچ برنامه‌ای در این زمینه شکل نگرفته است.

رجبی‌اصل در مورد برگزاری جشنواره موسیقی مقام در اردبیل گفت: در اردبیل نه اما در تبریز به همت شهرداری این شهر همه ساله جشنواره موسیقی مقام به شکل شمال غرب و با دعوت از جوانان فعال برگزار می‌شود که با استقبال خوبی نیز همواره روبه‌رو شده است.

او در پایان سخنان خود گفت: ما هیچ ارگان حمایتی از موسیقی را نداریم در حالی که باید همه دستگاه‌ها از محل اعتبارات فرهنگی خود کمک کنند تا برنامه‌ها و حرکت‌های موسیقی اجرایی و عملیاتی شود.

 

45231

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 358485

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 3 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 5
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • ابیلی IR ۱۲:۰۶ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۴
    33 1
    وای چی میشد خود استاد اجرا داشت؟
  • بی نام IR ۱۵:۱۶ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۴
    22 0
    اینشالا ...
  • حمید A1 ۱۵:۴۳ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۴
    23 0
    خدا کند که بخواند
  • بی نام RS ۱۵:۴۶ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۴
    42 0
    به امید انتشار خبر کنسرت شجریان پدر در ایران
  • علی RO ۱۶:۲۹ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۴
    26 1
    با تمام وجود امیدوارم مجوزش صادر بشه.