محبوب ترین اثر امام(ره) از نگاه مردم، چند بار تجدید چاپ شده است؟

مدیر موسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی(ره) گفت: پرفروش‌ترین اثر امام(ره) دیوان اشعار ایشان است که تا کنون بالغ بر یک میلیون نسخه فروش داشته است.

در حالی که این روزها شمارگان کتاب در هر نوبت چاپ به زیر هزار نسخه رسیده و بسیاری از ناشران بعد از فروش هزار نسخه، کتاب را به چاپ دوم می رسانند، دیوان اشعار امام(ره) در هر نوبت چاپ 20 برابر این عدد را روانه بازار کتاب کرده و این تازه درباره یکی از فرمتهای چاپی دیوان اشعار امام(ره) است که در قطع ها و چاپ های متنوعی به زیور طبع آراسته شده و با استقبال کم نظیر مردم نیز مواجه شده است. این دیوان در ۶ فصل (غزلیات، رباعیات، قصاید، مسمط، ترجیع بند و اشعار پراکنده) تنظیم شده و  در ۴۳۸ صفحه منتشر و تا کنون به زبان های مختلف ترجمه شده است.

گزیده ای از گفتگوی سهراب هادی با خبرگزاری ایبنا را در ادامه می خوانید:

- دیوان امام خمینی(ره) تا کنون 51 بار چاپ شده و در هر چاپ 20 هزار نسخه تیراژ داشته است. این دیوان در چهار نسخه دیگر نیز منتشر شده است. چاپ نفیس که دو سال پیش به بازار کتاب رسید و دیگری در قطع پالتویی که تا کنون در چهار نوبت به چاپ رسیده است. همچنین قطع خشتی(جیبی) این کتاب تا به حال هشت بار تجدید چاپ شده است.

- قطع وزیری دیوان برای مخاطبان عمومی است اما با کاغذی معمولی چاپ شده تا قیمتش برای کسانی که می‌خواهند کتاب را بخرند و بخوانند مناسب باشد. قطع وزیری کتاب تاکنون 51 بار چاپ شده و در هر نوبت 20 هزار نسخه داشته است.

- نسخه سوم نیز بیشتر مختص جوان‌‌هاست که در قطع پالتویی در ابعاد 21 در 12 سانتیمتر چاپ شده است. این کتاب بر خلاف دو کتاب دیگر که با خوشنویسی جلیل رسولی به چاپ رسیده، صرفاً حروفچینی شده و فاقد خوشنویسی است اما گرافیک و مدیریت اجرایی آن را نیز من بر عهده داشتم.

6060

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 358337

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 5 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بانوی ایرانی... IR ۱۶:۵۰ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۵
    4 4
    اشعار امام واقعا زیبان...از درک عمیق ایشون از حافظ و اشعارش هم حکایت داره...