کارگردان برنده سه جایزه اسکار در فیلمی سینمایی ماجرای افشاگر اطلاعات محرمانه آمریکا را به تصویر می‌کشد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، الیور استون و همکار تهیه‌کننده‌اش موریتز بورمن که سال‌هاست با هم کار می‌کنند، حقوق ساخت فیلمی سینمایی از روی کتاب «پرونده‌های اسنودن، داستان درون‌گروهی مرد تحت‌ تعقیب دنیا» (The Snowden Files, The Inside Story of the World's Most Wanted Man)‌ نوشته لوک هاردینگ خبرنگار روزنامه گاردین را خریداری کردند.

استون فیلمنامه را می‌نویسد و پروژه را کارگردانی می‌کند. بورمن به دنبال شرکای اروپایی است تا فیلمبرداری پیش از پایان سال 2014 آغاز شود.

نیویورک تایمز در توصیف کتاب نوشت: «روایتی رمان‌گونه با ضرب‌آهنگ بالا که تا حدی زندگی‌نامه‌ای و تا حدی تریلر سینمایی است.»

استون گفت: «این یکی از بهترین داستان‌های تاریخ است. یک چالش واقعی. از همکاری با گاردین خوشحالم.»

آلن راسبریجر سردبیر گاردین گفت: «داستان ادوارد اسنودن واقعا فوق‌العاده است و افشاگری‌های بی‌سابقه او برای همیشه درک ما را از ارتباط بین حکومت و تکنولوژی عوض کرد. خوشحالیم در این فیلم با الیور استون و موریتز بورمن کار می‌کنیم.»   

اسنودن 30 ساله که قبلا کارمند سازمان اطلاعات مرکزی (سیا) و پیمانکار آژانس امنیت ملی آمریکا بود، ژوئن 2013 اطلاعات طبقه‌بندی‌شده‌ از برنامه‌های فوق سری آژانس امنیت ملی از جمله برنامه شنود «پریزم» را در اختیار نشریات گاردین، نیویورک تایمز و واشنگتن پست قرار داد. او اکنون در روسیه به سر می‌برد.

استون آخرین بار سال 2012 تریلر «وحشی» را روی پرده سینما داشت. این فیلمساز 67 ساله نیویورکی برای دو فیلم «جوخه» و «متولد چهارم ژوئیه» برنده جایزه اسکار بهترین کارگردانی شد و با «قطار سریع‌السیر نیمه‌شب» ساخته آلن پارکر اسکار بهترین فیلمنامه اقتباسی را دریافت کرد.

«دورز»، «جی‌اف‌کی»، «آسمان و زمین»، «نیکسون»، «اسکندر»، «دبلیو» و «وال استریت: پول هرگز نمی‌خوابد»  از دیگر ساخته‌های استون است.

ورایتی / 2 ژوئن / ترجمه: علی افتخاری

5858

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 358321

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۰۷:۴۷ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۳
    6 1
    اين سايت پيوندها روي تمام خبرها و مقالات شما بدون استثنا ميايد.