حجت‌الاسلام والمسلمین ناطق نوری عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با خرده‌گیری از انتقادهای صورت گرفته علیه دولت گفت: انتقاد از دولت آقای روحانی بهانه دادن به آمریکاست.

 

به گزارش ایرنا به نقل از روابط عمومی بیت امام جمعه اهواز وی در دیدار با علما و طلاب اهواز افزود: چرا با انتقاد از دولت آب به آسیاب دشمن بریزیم؟! اگر مسائلی در داخل کشور وجود دارد باید در محافل داخلی بیان کرد و دیگر نیاز به طرح آن‌ها روی منبر و در رسانه‌های گروهی و اجتماعی نیست.

وی افزود: من همواره قاطعانه و صریح سخن گفته‌ام، ازکسی ترسی ندارم و اگر نقطه ضعفی باشد، با صراحت اعلام موضع کرده و نقد خود را بیان می‌کنم، اما علت سکوت فعلی من مصلحتی است که در راستای تقویت نظام قائل به آن شدم.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام، دراین دیدار که نماینده ولی فقیه درخوزستان نیز حضور داشت در پاسخ به سؤال یکی از شرکت‌کنندگان مبنی بر اینکه شما چندین سال قبل به عنوان لیدر جریان اصولگرایی بودید! اما اکنون چطور شده که از این جریان خارج شده و وارد اصلاحات شدید؟، بیان داشت: اساسا من روش رادیکالی دو جریان اصلاحات و اصولگرایی را به هیچ وجه قبول نداشته و مخالف این گونه حرکات هستم. من اصولگرای معتدل هستم اما اقدام‌های رادیکالی را به هیچ وجه قبول ندارم. من در اصول، اصولگرایی معتدل هستم.

حجت‌الاسلام ناطق نوری افزود: درست است که من اصول‌گرا هستم اما اصول‌گرایی به معنای تندروی و انجام اقدام‌های رادیکالی را به هیچ وجه قبول نداشته و مخالف سرسخت تندروی هستم. همانگونه که معتقدم تندروی‌های جریان اصلاحات به انقلاب ضربه زد، تندروهای اصولگرایان نیز به انقلاب ضربه زدند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با تأکید بر این که تندروی را هیچ کس حتی رهبری هم قبول ندارد، اظهار داشت: اینکه برخی‌ها جلوی سخنرانی سیدحسن خمینی که در کنار مقام معظم رهبری ایستاده بود را بگیرند، اقدامی اشتباه و غلط بوده و نتیجه‌ای جز ضربه به نظام و انقلاب را در پیش نداشت.

حجت‌الاسلام ناطق نوری، با تأکید بر این که میزان مقام معظم رهبری است، گفت: مسؤولان حرکت خود را باید بر معیارهای مقام معظم رهبری تنظیم کنند و مراقب باشند که نه فراتر از او قدم بردارند و نه عقب‌تر از او؛ چرا که در این صورت یا جزو خوارج خواهند شد و یا از قافله عقب خواهند ماند.

وی درپاسخ به سووال یکی دیگر از طلاب در خصوص وضعیت حجاب درجامعه، عامل عمده بروز این معضل اجتماعی را وضعیت بد اقتصادی دانست اما افزود: باید شیوه برخورد با آن اصلاح شود. اینکه نیروی انتظامی یا منکرات به طور مستقیم برخورد کنند، شیوه اشتباهی است و در برخی اوقات نتیجه عکس و نامطلوبی نیز داشته است.

حجت‌الاسلام ناطق نوری گفت: با قلع و قمع دختران و پسران، اوضاع فرهنگی جامعه خوب نمی‌شود.

وی افزود: هم اکنون اگر جوانی بخواهد بر خلاف حکومت عمل کند و یا به نوعی اعتراضی نسبت به دولت و حکومت داشته باشد، اعتراض خود را با تغییر ظاهر و بی حجابی نشان می‌دهد که باید برای حل این موضع آسیب‌شناسی دقیقی صورت گیرد و تنها به برخورد با معلول اکتفا نکنیم.

حجت‌الاسلام ناطق نوری فشارهای اقتصادی را مهم‌ترین عامل بدحجابی عنوان کرد و افزود: برای رفع مضلات فرهنگی باید مشکلات و دغدغه‌های اصلی مردم را بر طرف کرد؛ چراکه مشکلات معیشتی تأثیری مستقیم بر فکر و روحیه مردم، به ویژه جوانان دارد.

 

17503

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 358164

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 27
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۱۰:۵۵ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۲
    118 9
    احسنت ولی کو گوش شنوا
  • بی نام A1 ۱۱:۰۳ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۲
    دخترهای بی حجاب مگر همه شان تن فروش هستند که بی حجابی به مشکل اقتصادی مربوط باشد؟
    • بی نام A1 ۱۹:۰۵ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۲
      7 2
      کاملا نظریه آقای ناطق درست و پخنه می باشد با ابن تند رویها فقط و فقط آب به آسیاب دشمن ریخنن است آقای بی نام که ایشان را پیرمرد خسته خطاب می کنید این رو بدونید که قبول حقیقت سخت است و مطمئن باشید که تند روی مسیر اضمحلال را هموار میکند
  • بی نام RO ۱۱:۱۲ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۲
    پیرمرد خسته
  • احمد اشرفي نوشنق A1 ۱۱:۱۵ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۲
    66 4
    ممنون از خبرانلاين
  • بی نام IR ۱۱:۴۷ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۲
    متاسفانه کسانی که سنگ بدحجابی مردم را به سینه می زنند افرادی هستند که ارزش برای خودشان و دیگران قائل نیستند و می ترسند ایمان خودشان به خطر بیفتد. باید به این افراد گفت ایمان با ضرب و زور و قل و زنجیر حاصل نمی شود.
    • بدیع الزمان A1 ۱۴:۳۲ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۲
      3 44
      با افشاگری احمدی، تنها گزینه برای ادامه حیات سیاسی ناطق پناه بردن به اردوگاه مقابل بود...و الان هم کم حافظه ها ایشان را در قامت یک اصلاح طلب قبول کردند...خخخ...آقای ناطق برخورد با مصادیق بدحجابی یک قانون است ..به قانون احترام بگذارید...همین شما ها باعث شدید که حجاب به این روز بیافتد....
    • بی نام A1 ۱۷:۴۲ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۲
      18 3
      نه عزیز ما باید حتی به زور که شده مردم را وارد بهشت کنیم چون مردم نمیفهمند و ما خیر و صلاحشونو بهتر میدونیم
    • با نام A1 ۱۸:۳۴ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۲
      4 14
      زرشــــــــــــــــــــک
  • بی نام A1 ۱۱:۵۷ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۲
    95 6
    احسنت
  • بی نام IR ۱۱:۵۹ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۲
    اینو خوب اومدی ناطق عزیز: تندروی‌های جریان اصلاحات به انقلاب ضربه زده
    • بی نام A1 ۱۳:۳۸ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۲
      154 3
      و راست های افراطی دلواپس
    • ایلیا A1 ۱۳:۴۸ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۲
      125 3
      بی نام چطور این یکی به نفعت نیست : تندروهای اصولگرایان نیز به انقلاب ضربه زدند.
    • ایلیا A1 ۱۳:۴۹ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۲
      96 2
      بی نام چطور این یکی حرفش قبول نداری : تندروهای اصولگرایان نیز به انقلاب ضربه زدند.
  • بی نام IR ۱۲:۰۱ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۲
    منتظر حضور شما در راس کرسی مجلس آینده به پیشنهاد هاشمی رفسنجانی هستیم.....................
    • بوشناس A1 ۱۷:۳۰ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۲
      1 3
      بو میاد
  • حجی حسن بیک IR ۱۲:۲۸ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۲
    240 4
    حرف حساب احسنت وارد خانه ایی که فقر ميشود ازدر دیگر خانه دین و ایمان خارج میشود
  • محمد ایمانی فر از هرسین A1 ۱۳:۴۱ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۲
    76 17
    درود بر ناطق مرد بزرگ
  • ی ایرانی آزاده A1 ۱۴:۵۰ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۲
    7 0
    افراطیون هر دو طرف لطفا خموش برای پیشرفت، مملکت آرامش می خواهد
  • الهام A1 ۱۵:۴۰ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۲
    8 1
    میشه توضیح بدین اگرخانومی ارایش داشت وموی سرش پیدابودکه به گفته ی شما میشه بدحجاب/یا بی حجاب/به خاطر فقراجتماعییه؟چرا همه چیو باهم قاطی میکنید/فکر نمیکنید این حرفا یه مقدار توهین امیزه؟فکر نمیکنم رواج این همه دودسته گی کار درستی باشه/میتونیم بااحترام به عقایدهم درکنار هم با ارامش بهتری زندگی کنیم
  • الهام A1 ۱۵:۴۲ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۲
    12 0
    در ضمن فقروفحشا بافقروبدحجابی فرق داره
  • بی نام A1 ۱۶:۱۶ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۲
    14 0
    مردم ما بسیار عاقل و فهمیده تر از ان هستند که نیروی انتظامی به آنها راه حجاب را نشان دهد نیروی انتظامی به فکر دزدها و محتاط ها باشه بهتر نیست.............
  • بی نام IR ۱۷:۴۰ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۲
    11 0
    اره 90 درصد فساد به خاطر ازدواج نکردن قشر مجرد بله جامعه شده محل جولان جوان های بیکار و سرخورده از بیکاری به خودشون میرسن چون تعهدی ندارن به اجتماع نه کار نه شوهر
  • بی نام IR ۱۸:۱۱ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۲
    3 0
    والا
  • بی نام A1 ۱۸:۳۵ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۲
    1 13
    با سلام جناب اقای نا طق گه به نعل می زنند گه به میخ ظاهرا این روش را کارا می دانند ولی باید بدانند که همین موضع گیری با عث عدم اعتماد خوبان به امثال ایشان است
  • حسین EU ۱۹:۴۳ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۲
    6 2
    لطفا با الفاظ بازی نکنید "اصولگرای معتدل" احمدی نژادم میگفت "اصولگرای اصلاح طلبه" بازم یه پیتزای قرمه سبزی دیگه.
  • س.م.ا.مدرسي IR ۰۷:۳۳ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۸
    0 1
    به. نام خدا, دراينکه مشکلات معيشتي تاثير فرهنگی واجتماعي دارد. ترديدي نيست. کاد الفقر ان يکون کفرا, تنگدستي ميتواند به کفر بکشد, يا لادين لمن لا معاش له, کسرا که معاش, زندگی مناسب, نباشد دين, استواري ندارد. ياکه گفته اند :گرسنه را طاقت پرهيز نماند اما دقت اوليه اينستکه شکل غالب بد حجابي مربوط به افراد يستکه وضعيت اقتصادي بهتري دارند. اين عدم رعايتهاي حدود در کناره هاي دريا درشمال مربوط به چه قشري, بيشتر است؟ساکنان شهرها و اباديهاي دور افتاده ومحله هاي کم بضاعت که انجا پيداشان نميشود. يعني که پول انجا امدن ومانور دادن ندارند. بنظر ميرسد که بدلايل متعدد در سير زمانه واعمال مجموعه حاکميت, باورها تضعيف شده وبراي اين اسيب ديني بايد فکري کرد؟ريشه مطلب به دو امر اساسي برميگردد:يکغفلت وجهاپاسداا