روزنامه رسالت نوشت:

* عدم تولید روزانه 10 میلیون لیتر بنزین پتروشیمی‌ها معنایی جز واردات روزانه 10میلیون لیتر بنزین از خارج از کشور ندارد. و مفهوم این واردات یعنی خروج سالانه بیش از 5میلیارد دلار ارز از کشور. آیا سیاسیون ما از درک و فهم این دو کلمه حرف حساب عاجزند؟

*آقای مسجدجامعی و خانم ابتکار کدام آزمایش علمی و براساس کدام تخصص و چه کاره مملکت در حوزه نفت و گاز هستند که بی‌سند و مدرک در مورد آلودگی بنزینی که هرگز در تهران توزیع نشده تا آلودگی تهران ناشی از آن باشد، اظهارنظر می‌کنند؟

*اظهارات خلاف واقع و فاقد اسناد مثبته آقای مسجدجامعی و خانم ابتکار وصف مجرمانه نشر اکاذیب را دارد. و اقدام آقای زنگنه در واردات بنزین تخلف عدم رعایت قانون استفاده از حداکثر توان فنی مهندسی کشور را با وصف مجرمانه اتلاف بیت‌المال و تضییع حقوق دولت ناشی از خروج سالانه حدود 5 میلیارد دلار ارز از کشور از طریق معاوضه یا تهاتر نفت خام و فرآورده با بنزین دارد که مصداقی از تخلف یا وصف مجرمانه منطبق با بند هـ  از ماده 23 قانون دیوان محاسبات کشور می‌بایستی پیگیری گردد.

*خودکفایی بنزین و حتی صادرات آن از نکات مثبت کارنامه دولت احمدی‌نژاد است و هیچ کس نمی‌تواند این دستاوردها را نفی کند و با بغض خود نسبت به خرده‌حساب‌های سیاسی با وی، دستاوردهای مثبت را به منفی تبدیل کند و با تمسک به برخی اقدامات غیرقابل دفاع عملکرد احمدی‌نژاد در حوزه سیاسی، اقدامات مثبت وی را ملکوک یا مصادره به مطلوب نماید.
17302

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 358054

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 2 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 13
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۰۳:۳۱ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۲
    از کدوم عملکرد مثبت احمدی نژاد می گید شماها؟ فقط یکی از اونا رو برای ما بگو، ما هم بدونیم
    • عماد A1 ۱۸:۱۸ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۶
      2 0
      بگم....بگم....
  • بی نام IR ۰۳:۳۳ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۲
    3 152
    شاید درست باشه؟
  • بی نام IR ۰۴:۱۰ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۲
    13 0
    اینا از قتل عام ملت خودشان دفاع می کنند بخاطر سیاست... خدیاا چقدر قدرت کثیفه.. اگر زن و بچه خودشان هم سرطان می گرفت حاضر به دفاع همه جانبه بودند؟
  • بی نام IR ۰۴:۱۴ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۲
    19 0
    آخه شما از فهم كلمه "سرطان" و قرباني شدن هزاران نفر بخاطر مشكلات قلبي و آسم عاجزي؟ آدم چقدر بايد خودخواه باشد كه جان مردم كشورش را با شعارهاي پوچ به خطر بياندازد ؟
  • سعید A1 ۰۴:۱۵ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۲
    13 0
    آقای سردبیر روزنامه رسالت که این مقاله را در روزنامه نوشتی وجدانا اگر آلودگی بنزین پتروشیمی باعـث بروز سرطان در فرزندانتان شود بازهم راضی به تولید این نوع بنزین میشویید. هرسال فرزندان این مملکت جلوی چشم پدر ومادرشان دچار بیماری سرطان می شوند و به مرور می میرند.. پول ناشی از واردات بنزین برایتان مهم است یا جان فرزندان ایران زمین؟؟؟
  • بی نام IR ۰۴:۲۳ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۲
    7 0
    بنزین پتروشیمی ها علاوه بر آلودگی مشکل کم فروشی هم داشت. در پتروشیمی از مواد بسیار فرار استفاده میکنن که وقتی شما بنزین میزنید به سرعت از باک شما تبخیر میشه و در اصل شما پول باد هوا رو میدید.
  • علی A1 ۰۴:۲۴ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۲
    10 0
    بیش از این هم از روزنامه رسالت انتظار نمی رود...
  • بی نام A1 ۰۴:۳۸ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۲
    139 2
    روزنامه رسالت لطفاً چشماتو باز كن و خودتو به خواب نزن فكر مي كني اين سونامي سرطان و سكته تو سالهاي اخير از كجا ناشي شده؟ طي سالهاي گذشته چند روز پاك و سالم داشتيم؟ مردم رو چي فرض كردي كه اينطوري صحبت مي كني؟ واقعاً كه قباحت داره.
  • شهروند اسیب دیده IR ۰۴:۴۰ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۲
    157 2
    بنزین پتروشیمی همانطور که از نامش هم پیداست همان بنزین پیرولیز تولید جانبی پتروشیمی هاست که ترکیبات صد در صد آروماتیک و مشتقات بنزن با درصد بالای بنزن است که سمی بودن ان نیازی به اثبات ندارد و در همه جای دنیا میزان غلظت ترکیبات حلقوی و مشتقات بنزن را پایین اورده اند استاندارد معمول وجود حداکثر یک درصد بنزن را در بنزین تائید می کند نه بالای 5 درصد که به شدت سرطانزاست . ضمنا چرا مسائل کاملا روشن علمی در کشور ما تبدیل به خط قرمز می شود این موضوع مانند سایر موضوعات به صورت روشن و صریح توسط کارشناسان اطلاع رسانی نمی شود . متاسفانه مانند همیشه عده ای راجه به موضوعاتی صحبت می کنند که واقعیتش را نمی دانندو لطفا نظر م را منتشر کنید
  • امید IR ۰۵:۴۴ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۲
    8 0
    آقایان رسالت آنچه عیان چه حاجت به بیان است. یه نگاهی به هوای تهران و شهرهای بزرگ ار ابتدای سال تا امروز بندازید که حتما انداختید بعد متوجه میشید که نیازی به آمار و ارقام و تست و آزمایش و این چیزا نیست، البته شما به آمار دادن مشابه اون چیزی که تو 8 سال گذشته منتشر می کردید تبحر دارید. البته امیدوارم یه هیأت حقیقت یاب که به دور از گروه های سیاسی باشه بتونه این موضوع رو پیگیری کنه. هر چند میدونم که در حد یه آرزو باقی میمونه
  • علیرضا IR ۰۶:۰۲ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۲
    8 0
    جون آدمیزاد با ارزش تر یا5 میلیارد دلار تازه مردم بدبخت باید 10 برابرشو خرج دوا درمون کنن.تازه اگر بجای اون 5میلیارد دلار میتونستن 50000 اتوبوس بخرن رسالت جان انشالله تکلیف خیلی ها معلوم میشه تواین دولت
  • علی IR ۰۷:۰۳ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۲
    12 0
    آقایون نگران 5 میلیارد دلار خروج سالانه ارز هستند اما تا حالا با خودشون نگفتند 800 میلیارد دلار فروش نفت توی این 8 سال گذشته کجا رفته نگران ودلواپس امراضی که مردم می گیرن نیستند که چقدر وقت و هزینه صرف مداوا میشه و... انسان کور هم میفهمه هوای تهران سالم شده و قابل تنفس هست