ایسنا نوشت:

مجید مجیدی که در مراسم اختتامیه اتحادیه رادیو و تلویزیون‌های اسلامی حاضر شده بود، با طرح این پرسش که در جهت فرهنگ‌سازی پیامبر اسلام (ص) چه اقداماتی در کشور خودمان شده است، به این نکته اشاره کرد که از آن بدتر کشورهای اسلامی و کشوری مثل ترکیه است که متاسفانه بیش از 90 درصد مسلمان دارد اما فیلم‌ها و سریال‌هایی در آن ساخته می‌شود که همانند اختاپوسی بر روی خانواده‌های همه کشورها چنگ انداخته است.

 این فیلمساز مطرح کشورمان گفت: رسانه‌های دشمن حتی وقتی مسلمانان به خیابان‌ها می‌ریزند و به انتشار آثار هالیوودی آن‌ها واکنش نشان می‌دهند، با نشان دادن آن صحنه‌ها جنبه خشونت‌باری از اسلام را به جهانیان معرفی می‌کنند.

مجیدی در ادامه گفت: ما باید در این راه حرکت‌های اساسی کنیم. ما هنرمندان خوبی داریم که اگر مسئولان پا پیش بگذارند می‌توانند اتفاقات بزرگی را رقم بزنند.

این کارگردان با اشاره به اینکه در هفت سال گذشته توفیق این را داشته است که عمر ناقابل خود را صرف فیلمی به نام «محمد رسول‌الله» و به نام پیامبر عظیم‌الشأن کند، گفت: این سال‌ها واقعا به سرعت برق و باد گذشت، گویی هفت روز بیشتر نبود، اما امیدوارم تا پنج ماه دیگر این فیلم اکران عمومی شود.

وی ادامه داد: با این نگاه و این انگیزه شروع نکردیم که فقط فیلم می‌سازیم و فکر کردیم آغازگر نهضت فیلم‌سازی در عرصه‌های مختلف در حوزه سینما باشیم.

مجیدی همچنین به واقعی بودن فیلم «محمد رسول‌الله» اشاره کرد و گفت: صادقانه می‌گویم در این فیلم واقعیت از تخیل من جلو زد و آن چیزی که فکر می‌کنم مافوق تصور من اتفاق افتاد و نمونه آن شواهد ظاهری از جمله شهرک عظیمی بود که در جاده اتوبان قم ساخته شد. شهرکی که مکه 1400 سال پیش را با ابعاد یک به یک ساخته است؛ البته شهر مدینه کمی کوچک‌تر بود که بعدها قابل توسعه است. این شهرک به گونه‌ای ساخته شده است که اگر نگهداری شود حداقل 30 سال ماندگار خواهد بود.

این کارگردان با اشاره به اینکه امیدوار است تولیدات زیادی در این عرصه ساخته شود، گفت: در طول این 100 سال اخیر که عرصه رسانه ظهور پیدا کرده است، تنها یک فیلم درخصوص پیامبر عظیم‌الشأن به کارگردانی مصطفی عقاد نزدیک به 40 سال پیش ساخته شده است که زحمات آن مهجور است. اما آن فیلم بیشتر به جنگ‌های پیامبر (ص) می‌پرداخت و کمتر به ابعاد وجودی این پیامبر رحمت‌ للعالمین پرداخته است؛ البته ابعاد وجودی پیامبر بزرگ به قدری وسیع است که حتی در جنگ‌های خود این ابعاد نمود دارد.

مجیدی در ادامه گفت: چند وقت پیش در ژنو گفتم حتی از دستورات پیامبر(ص) در جنگ‌هایی که بیشتر به ایشان پرداخته شده است می‌توان منشوری اخلاقی استخراج کرد. اما در ابعاد شخصیتی پیامبر متأسفانه اعتقاد من بر این است که بیش از هر چیزی، پیامبر در امت خود مظلوم است. خود همین رسانه‌ها چقدر همت گذاشته‌اند تا وجنات و ابعاد وجودی حضرت در اشکال مختلف کار و تصویر شود. یکی از توفیقات بنده در این فیلم در محضر بسیاری از بزرگان بودن از جمله آیت الله جوادی آملی بود و طی جلساتی که تحت عنوان اخلاق محمدی با ایشان داشتم نکات بسیاری را از ایشان آموختم. ایشان نکته جالبی را فرمودند و آن اینکه اگر سلسله پیامبران ادامه می‌یافت، پیامبر امروز از طریق رسانه تصویر و دوربین پیام خود را ابلاغ می‌کرد. این پیام یک حرف پر مغزی است و نشان‌دهنده‌ی این است که رسانه امروزه چقدر نقش مهمی دارد.

این کارگردان همچنین خاطرنشان کرد: امروزه هالیوود و صهیونیسم بسیاری از مسائل خود را در ابعاد رسانه و به خصوص سینما به دنیا دیکته می‌کند و حتی موضوعات دینی را از منظر خودشان تصویر می‌کند. که نمونه بارز آن فیلم اخیر حضرت نوح (ع) است. وقتی این فیلم را تماشا می‌کردم واقعا بدنم می‌لرزید. واقعا این چه قرائتی از پیامبر خداست؟ به قدری سخیف، نگاه سطحی و مبتذل به این پدیده بزرگ شده بود که آدم تأسف می‌خورد و این از غفلت جهان اسلام و غفلت رسانه‌های رادیو و تلویزیون خودمان است.

وی با اشاره به اینکه در طول این سال‌ها آثار زیادی تولید شده است، با طرح این پرسش که در جهت فرهنگ‌سازی پیامبر اسلام (ص) چه اقداماتی در کشور خودمان شده است، به این نکته اشاره کرد که از آن بدتر کشورهای اسلامی و خود ترکیه که جای تأسف دارد، کشوری که بیش از 90 درصد مسلمان دارد فیلم‌ها و سریال‌هایی ساخته می‌شود که همانند یک اختاپوسی بر روی خانواده‌های همه کشورها چنگ انداخته است.

مجیدی با اظهار تأسف از این اتفاق که نزدیک به 80 درصد از مخاطبان ایرانی مخاطبان این برنامه‌ها هستند، گفت: حتی برای کشورهای عربی این نشان دهنده هجمه بسیار بزرگی برای کشورهای اسلامی است. خیلی دردناک است کاری با دنیای غرب ندارد، تکلیف غرب مشخص است. آن‌ها به جنگی آمدند که قرار است یک قرائت خشونت‌آمیزی از اسلام اشاعه کنند. قرابتی که هیچ غرابتی با روح تعالی اسلامی ندارد.

وی گفت: سوال بزرگ این است ما چه کرده‌ایم؟ چقدر تلاش کرده‌ایم تا آن اسلام حقیقی که وجوه رحمت‌للعالمین پیامبر است، تصویر کنیم. درست است در حد جشنواره و سمینار زیاد بوده است اما چقدر این سمینارها و نشست‌ها واقعا تأثیر گذاشته است که یک اثر جهانی ساخته شود و با زبان امروز جهان ارتباط برقرار کند؟ در حال حاضر کیفیت مهم است. آثاری خلق کنیم که در عرصه دنیا، دنیای اسلام را به منصه ظهور برسانیم، اما ما فقط عکس‌العمل نباشیم. در طول این سال‌ها فقط عکس‌العمل نشان داده‌ایم. به خاطر روح معرفتی، بسیاری از مردم در خیابان‌ها برای اعتراض ریختند، شعار دادند و پرچم آتش زدند و حتی به سفارتخانه‌ها ریختند اما این‌ها باز تصاویری را پخش کردند و تلاش کردند جنبه خشونت‌باری را از اسلام به جهانیان معرفی کنند. آن‌ها تلاش کردند تا در هر شکلی ما را به انفعال بیاندازند که باز هم پیروز شدند و اما تنها راه مقابله با این جریان انحرافی واقعا این است که همت و حرکت اساسی برداشته شود.

وی تأکید کرد: ما در کشورمان هنرمندان بزرگی داریم که اگر مسئولان همت کنند می‌شود عرصه‌های بزرگی را فتح کرد. این سمینارها همیشه هست، خیلی هم خاصیت ندارد در صورتی که باید جریان‌ساز باشد. مهم‌تر اینکه تأثیرگذار باشیم. باید نهضتی را به راه بیاندازیم. اینکه سنگر بیاندازیم و بگوییم دور هم هستیم به نتیجه‌ای نخواهیم رسید، فرصت‌ها را از دست ندهیم. زمان بسیار کوتاه است و آن‌ها همه چیز را از دست ما خواهند گرفت.

مجیدی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه یکی از دوستان گفته بودن ما باید از پیامبر (ص) فیلم بسازیم و چهره واقعی این پیامبر را به تصویر بکشیم، گفت: باید بگویم بیش از آنکه پیامبر احتیاج داشته باشد ما برایش فیلم بسازیم، جهان امروز نیازمند این است که چهره واقعی پیامبر را بشناسد. تاکنون بسیاری از ما انواع نذرهایی داشته‌ایم که برایمان تقدس دارد اما این سوال را می‌پرسم که تا به حال چه کسی نذر پیامبر کرده است. بنابراین رسالت امروز جوامع اسلامی رسالت بزرگی است. دوربین سلاح بسیار ارزشمندی است. باید کوشش شود کارهای ارزشمندی در این عرصه اتفاق بیافتد.

مجید مجیدی در بخش دیگری از سخنان خود در مراسم اتحادیه رادیو و تلویزیون‌های اسلامی به نقل خاطراتی از فیلمش تحت عنوان «محمد رسول‌الله» پرداخت و گفت: در این فیلم حضور هنرجوها و سیاهی لشکرها که می‌آمدند، یکی از هنرورها که نمی‌دانستم جواهرفروش بوده است و حتی در کویت نیز جواهر فروشی داشته است. وقتی علت حضورش را در این فیلم پرسیدم این گونه شرح داد چند روزی آمده‌ام به عنوان تبرک در این فیلم باشم.

مجیدی ادامه داد: این هنرور داوطلبانه به این فیلم آمده بود. چند روزی از این ماجرا گذشت و دوستان به من گفتند که او حتی دستمزد خود را گرفته است. پیش خودم دچار تردید شدم چون زود هم قضاوت می‌کنم. روزی که وی ما را ترک می‌کرد پیش من آمد و گفت خیالتان راحت پولم را هم گرفتم و در ادامه گفت وصیت کرده‌ام که کفن خود را با پولی که در این فیلم کار کرده‌ام بخرم!

مجید مجیدی در پایان سخنان خود به تصویر حضرت محمد (ص) در فیلمش اشاره کرد که تحت هیچ عنوانی تصویری از پیامبر نشان نخواهند داد و گفت: چون فیلم در دوران کودکی پیامبر است و به 12 سالگی وی پرداخته می‌شود ما به واسطه احترامی که به خود وجود پیامبر عظیم‌الشأن داشته‌ایم تحت هیچ عنوانی تصویری از این پیامبر عظیم‌الشأن ارائه نخواهیم داد ولو در کودکی ایشان.

مجید مجیدی در میان حضار نام فیلم خود را نام اسم پیامبر «محمد رسول‌الله» معرفی کرد.

 

2323

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 357299

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 40
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام RO ۰۷:۴۱ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۷
    این کارگردان همچنین خاطرنشان کرد: امروزه هالیوود و صهیونیسم بسیاری از مسائل خود را در ابعاد رسانه و به خصوص سینما به دنیا دیکته می‌کند و حتی موضوعات دینی را از منظر خودشان تصویر می‌کند. که نمونه بارز آن فیلم اخیر حضرت نوح ع است. وقتی این فیلم را تماشا می‌کردم واقعا بدنم می‌لرزید. واقعا این چه قرائتی از پیامبر خداست؟ به قدری سخیف، نگاه سطحی و مبتذل به این پدیده بزرگ شده بود که آدم تأسف می‌خورد و این از غفلت جهان اسلام و غفلت رسانه‌های رادیو و تلویزیون خودمان است.
    • جوکر A1 ۰۹:۵۹ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۷
      6 16
      اخه از اقای مجید مجیدی دیگه بعیده . . اینها همش فیلمه . فیلم . . قرار نیست همه چیز واقعی باشه که .اگر واقعی باشه بهش میگن مستند . اینها فیلمه / بازم تکرار میکنم فیلمه
    • بی نام A1 ۰۹:۵۹ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۷
      12 7
      اولا آنها قرائت توراتی و انجیلی را مد نظر قرار میدهند و آثار خودرا میسازن برای یکبار هم که شده از برج عاج نشینی دست بکشین و نقاط ضعف خود را ترمیم کنید نقد دیگران بماند برای بعد...
  • بی نام IR ۰۸:۱۲ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۷
    آفرین
  • بی نام A1 ۰۸:۵۳ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۷
    بی صبرانه منتظر فیلم محمد رسول الله هستیم
    • تشک بادی A1 ۱۱:۰۷ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۷
      11 4
      موافقم. انشالله فیلم خوش ساختی باشه و تا سالها بتونیم ازش یاد کنیم.
  • احمدرضا IR ۰۸:۵۵ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۷
    شما فيلم با كيفيت و بدون جانبداري بسازيد و تن و بدن هاليووديها رو بلرزونيد،البته در بهترين حالت يه فيلم با كيفيت مختارنامه ميسازيد كه بعد از چند قسمت خود به خود طنز فاخر ميشه و نقل و نبات مجالس واسه خنديدن ،پشت ميكروفن نشستيد و در مورد همه چيز نظر ميدين،عزيز من دنيا داره حركت ميكنه و شماها عقب مونديد از اين حركت.
    • بی نام IR ۰۹:۴۱ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۷
      22 7
      باید به آقای مجیدی گفت همین نگاه شبیه نگاه شما در صدا و سیما باعث شده مسیر سریال سازی و فیلم سازی در این رسانه به سمتی برود که مردم بجایش بنشینند پای ماهواره.
    • بی نام IR ۰۹:۵۱ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۷
      6 11
      نكته جالب اينه كه شبكه هاي تلويزيوني تركيه اين سريال ها را نشون نميده و سريابل هاي روز دنيا را نشون ميده
    • بی نام IR ۰۹:۵۲ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۷
      3 12
      من نميدونم چرا جلوي شركت هايي كه در شبكه هايي كه سريال تركي پخش مي كنند گرفته نشه،اگر اون شركت ها نباشند اون شبكه ها هم نمي تونند به فعاليتشون ادامه بدند
    • بی نام A1 ۱۱:۰۶ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۷
      16 10
      من اصلا نفهمیدم شما چی گفتید من از مختار نامه لذت بردم اینکه هالیود خوب حرف میزنه برهمگان مشخصه ولی مشکل اینجاست که حرف خوب نمیزنه
    • بی نام IR ۱۱:۱۷ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۷
      17 14
      مختارنامه طنز بود ؟؟ ما الان میتونیم مرغ همسایه رو غاز ببینیم و حقم داریم ولی دیگه نباید مرغ خودمونم جوجه ببینیم مختار جدای از بحث فنی و تکنولوژی فیلمسازی که خیلی عقبیم فیلم خوبی بود و شایسته اینجور انتقاد نیست
    • محمد A1 ۱۲:۱۹ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۷
      14 13
      اگر به سخنان آقای مجیدی نقد دارید حرفی نیست ولی چرا فیلم زیبای مختار نامه را تخطیه می کنید. میلیون ها ایرانی با این فیلم کلی حال کردیم ، کمی نیز منصف باشید.
    • نفهم بلا نسبت بزرگترام A1 ۱۳:۰۲ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۷
      12 5
      آی گل گفتی. توی این همه تولیدات صدا و سیما به استثنای سریال های آقای مهران مدیری و سریال مزد ترس 1و 2 هیچ سریال و فیلم درست حسابی ای تولید نشده. توی مزد ترس اگه یادتون باشه پلیس خودش خلافکار می شد. مثلاً نقش سروان شکیبا که خودش مأمور اداره آگاهی بود، معتاد از آب دراومد، یا اینکه سروان مختاری با نقش آزاد که بازیگرش صالح کرمزی یه بازیگر ترکیه ای بود در ارتباط بود که آزاد یه مجرم بود. یا مثلاً توی شب های برره می دیدی بخشدار رو با پالام پولیم انتخاب می کردند. در عوض توی تولیدات هندی و هالیوودی و ایتالیایی و... می بینی یارو وزیر فلان وزارتخونه یا نخست وزیره اما خلاف کرده و دستگیرش می کنن. اینجا فقط بلدیم پلیس و مجلس و وزارتخونه و ... پاک و معصوم و برنده نشون بدیم. خبر لطفاً چاپ کن
  • بی نام A1 ۰۹:۰۶ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۷
    230 9
    آقا این چه تیتریه زدید؟ مگه فیلم حضرت نوح مال ترکیه است؟؟
  • ali IR ۰۹:۲۱ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۷
    3 0
    به عنوان کسی که خبرنگار نیستم اما با خبرنگارها همنشین بوده ام می دانم تیتر و روتیتر باید همخوانی داشته باشند در حالی که تیتر و روتیتر در این خبر دو مفهوم جدا از هم دارند.
  • هادی IR ۰۹:۲۸ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۷
    7 2
    آقای مجیدی همین دوربین فیلمبرداری که باهاش دارید فیلم حضرت محمد رو میسازید ساخته دست غرب است.
  • سعید A1 ۰۹:۳۰ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۷
    6 1
    فیلم نوح در خود غرب هم مورد اعتراض قرار گرفت و کارگردانش اول فیلم اضافه کرد که این از کتب مقدس اقتباص نشده
  • حقیقت A1 ۰۹:۳۵ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۷
    3 5
    آقای احمد رضا خواهشا توضیح بدید کی و کجا مختار نامه طنز فاخر شد ؟؟؟؟ چرا فقط بلدید مرغ همسایه رو غاز بدونید و راحت به زحمات چندین ساله آقای میرباقری توهین کنید . در ضمن فقط به جای کامنت گذاشتن سعی کنید مطلب رو دقیق مطالعه کنید
  • علیرضا سوری A1 ۰۹:۵۰ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۷
    6 4
    خوشحالم که یکی از کارگردانهای کشورم قدمی رو به جلو برداشته و برای بزرگترین انسان عالم فیلم می سازد.
  • بی نام A1 ۰۹:۵۶ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۷
    5 10
    البته درسته كه سريالهاي ايراني سالهاي اخير خيلي ضعيف بوده ولي اين دليل نمي شه كه مردم به تماشاي سريالهاي مبتذل و مفتضح تركي بنشينند. سريالهاي تركي واقعاً چندش آوره.
  • بی نام A1 ۰۹:۵۹ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۷
    7 15
    فیلم های ترکیه ای حرف ندارند
  • سینا IR ۱۰:۴۰ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۷
    7 3
    خدا وکیلی شما بین ماشین خارجی وایرانی کدومو انتخاب میکنید؟ چرا؟ برادر من مردم هم دوست دارند برنامه باکیفیت محتوایی وتصویری ببینید که متاسفانه وجود نداره رجوع می کنند به ماهواره
  • محمد RO ۱۱:۲۵ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۷
    10 7
    فیلم نوح فیلم خوبیه
  • سيدمجيد A1 ۱۱:۳۰ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۷
    11 2
    انتقاد از فيلمهاي تركيه اي مشكلي را حل نميكنه. اونها ساختند و با موفقيت تونستند در ميان جامعه ايراني سهم بزرگي را به خودشون اختصاص دهند. بايد پرسيد شما چه كرديد؟ چرا صدا وسيما به جز ساعات پخش مسابقات ورزشي از كمترين ميزان تماشاگر برخورداره؟ فكر كرديد با حرف درماني ميشه جامعه را كنترل كرد؟ از صبح تا شب يه عده فيلسوف و روحاني و مداح اورديد تو تلويزيون، هي حرف ميزنن، هي حرف ميزنن خب تا كي و چقدر قراره حرف زد؟مردم حوصله نصيحت و حرفهاي بي عمل را ندارند. يخورده هم عمل كنيد به اون حرفها كه از بس تكرار كرديد خودتون هم انزجاز گرفتيد.هركي هم مياد جلوي دوربين فورا جوگير ميشه و در مقام معلم اخلاق شروع ميكنه به نصيحت كردن مردم. بابا يخورده سرتون از زير برف بيرون كنيد كه مدتهاست بهار شده....
  • ایرانی IR ۱۱:۳۰ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۷
    17 1
    من فیلم 300 رو که دیدم تنم لرزید
  • انتقاد بچه خوی A1 ۱۱:۳۱ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۷
    9 4
    و بازهم شعار ، شعار و شعار. کسی شما رو مجبور نکرده فیلم نوح رو نیگا کنین. در مورد کیفیت این فیلم هم همین بس که کارگردانش دارن آرونوفسکی هست با بازی هنرمندانی مثل راسل کرو و جنیفر کانلی. اونا قرائت خودشونو از حضرت نوح دارن و شما اگه خوشتون نمیاد، میتونین فیلم حضرت نوح رو مطابق با باورهای خودتون بسازین. ماها فقط بلدیم ایراد بگیریم وگرنه بیشتر وقتا پای عمل که وسط میاد، هیچ کاری از دستمون بر نمیاد. شما برو ببینین فیلم های ترکیه چی داره که به قول شما مخاطبان 80 درصدی در کشورهای منطقه جذب کرده. مردم خودشون عقل دارن و خودشون بهتر تشخیص میدن که چه چیزی به نفعشونه، چه چیزی به ضررشون. اگر میخواهیم مخاطب جذب کنیم، حتمن بایستی به ضائقه مخاطب توجه کنیم چیزی که در کشور ما تعریف نشده هست.
    • آیدا A1 ۱۵:۲۳ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۸
      4 2
      ا انتقاد مطرح شده دوست عزیزمون بچه خوی کاملا موافقم اما حیف که مسئولین و بعضی هنرمندان گوشاشونو بستن و هر چی دوست دارن اونا رو می بینن و می شنون.
  • محمدرضا A1 ۱۱:۵۲ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۷
    3 2
    دو تا فيلم ديگه مثل بچه های آسمان ميساختی احتمال موفقيتت بيشتر بود.
  • كيوان EU ۱۲:۰۸ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۷
    11 7
    چرا مبتذل و سخيف؟ چون با قرائت شما فرق داره؟ يعني هر چيزي كه با طرز تفكر شما فرق داشته باشه به درد نمي خوره؟ فقط قرائت شما از مسائل صحيح و بي ايراده؟
    • حامد A1 ۰۴:۲۵ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۸
      3 1
      یعنی شما میگی فیلمی که معلوم نیست کی بابای کیه، کی زن کیه، کی بچه کیه، اصلا کی به کیه، فیلم مبتذلی نیست؟ عزیزم اونها خودشون به شدت ما این سریالها رو نگاه نمیکنن. حالا هی بگو، کو گوش شنوا؟
  • بی نام A1 ۱۲:۱۰ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۷
    10 0
    حالا ببینیم خودتون چی میسازید با اینهمه هزینه و ادعا
  • بی نام A1 ۱۲:۳۷ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۷
    0 0
    قرائتي كه هيچ قرابتي با اسلام ندارد. لطفا غلط ها را اصلاح كنيد.
  • بی نام IR ۱۲:۴۷ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۷
    0 0
    قرابتی که هیچ غرابتی با روح تعالی اسلامی ندارد: اشتباه نوشتید درستش این بوده لابد: قرائتی که هیچ قرابتی با ...
  • بی نام A1 ۱۳:۱۱ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۷
    14 12
    ما به اندازه کافی درباره شخصیت های دینی و مذهبی و قوم بنی اسرائیل فیلم ساخته ایم. حتی وظیفه 1 میلیارد مسلمان دیگه رو هم انجام دادیم. کی باید درباره تاریخ و تمدن ایرن و شخصیت های ملی ایرانی کاری بکنیم؟؟ البته غیر از کار سریال های صداوسیما که بر روی همه قاتل ها و قاچاقچی نام اصیل ایرانی میگذاره. که هدفش تخریب هویت مستقل ایرانی هست.
  • بهزاد IR ۱۳:۱۳ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۷
    13 2
    اگر در هالیوود و ترکیه اونطوری فیلم میسازند برای این است که مخاطب جذب کنند و سرمایه گذاری استودیو برگردد، مثل ایران نیست که میلیارد میلیارد پول به کارگردانای ارزشی و مکتبی بدهند تا فیلمهایی بسازند که چهارتا بیننده هم ندارن
  • بی نام IR ۱۳:۲۱ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۷
    3 0
    آقای مجیدی محترم و دوست داشتنی هستند ولی نمیدونم که چی شده که ما ایرانی ها اینقدر ادعا داریم
  • آلفردو A1 ۲۱:۴۳ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۷
    9 0
    حرف زدن که مالیات نداره. در مورد "300" هم کلی رجزخونی کردن، چی شد؟ آیا با امثال "ملک سلیمان" و "راه آبی ابریشم" میشه به جنگ هالیوود تا دندان مسلح رفت؟ ما سالن سینما نداریم برای فیلمهای خودمون، از نمایش 4 تا فیلم خارجی می ترسیم، ولی تنمون از تماشای "نوح" می لرزه. تعداد سالن های سینمامون شده یک چهارم پیش از انقلاب، درحالی که جمعیتمون به بیش از دو برابر رسیده. به قول دوستمون احمدرضا بیاین فیلم با کیفیت و جانبداری بسازید و تن و بدن و اونها رو بلرزونید. قبول کنید که به گرد پای اونها هم نمی رسید و عصبانیت شما هم هیچ فایده ای نداره.
  • بهاره IR ۰۴:۰۳ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۹
    4 2
    اگه اونا فیلم 300 میسازن ما چیکار کردیم یه فیلم در مورد کروش ساختیم که فرهنگ خودمونو به دنیا نشون بدیم نه..................
  • روح الله رضايي A1 ۱۱:۰۸ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۹
    4 6
    درود بر مجيد مجيدي، همين كه همت كرده بعد از ٤٠ سال فيلمي راجع به محمد ص ساخته كلي حرفه، نبايد همينطور به زحمات كسي تاخت و اونو بي ارزش كرد، اقاي مجيدي و ميرباقري عزيز تو قلب همه ايرانيها هستيد...