برنامه مشترک سازمان ملل متحد در زمینه ایدز در ایران و صندوق جمعیت ملل متحد در ایران از طریق ابتکاری مشترک شمارش معکوس نهایی به جام جهانی فوتبال ۲۰۱۴ را با تمرکز بر «بزن به هدف» شروع کرده‌اند.

به گزارش خبرآنلاین و به نقل از مرکز اطلاعات سازمان ملل متحد در تهران،  با توجه به اینکه کمتر از یک ماه دیگر مسابقات جام جهانی در برزیل شروع می‌شود و ایران اولین بازی خود را در ۱۶ ژوئن برابر با ۲۶ خرداد ۱۳۹۳ برابر نیجریه انجام خواهد داد، فعالیت‌های «بزن به هدف» در سراسر جهان و در ایران فعال خواهد شد.

«بزن به هدف» برای اولین بار در جام جهانی ۲۰۱۰ آفریقای جنوبی راه اندازی شد و ابتکاری برای بالا بردن آگاهی در سراسرجهان در زمینه پیشگیری از ویروس ایدز (اچ آی وی) و تشویق جوانان به مشارکت فعال ملی و جهانی در زمینه پاسخ به آن است. این ابتکار حمایت و پشتیبانی زیادی در سراسر جهان بدست آورده است، از جمله کنفدراسیون فوتبال آفریقا (CAF)، کنفدراسیون امریکا مرکزی- شمالی و فدراسیون فوتبال کارائیب (CONCACAF)، فدراسیون فوتبال آمریکای جنوبی (CONMEBOL) و کنفدراسیون فوتبال آسیا (AFC).

دکتر فرداد درودی، هماهنگ‌کننده برنامه مشترک سازمان ملل متحد در زمینه ایدز در ایران، در این باره می‌گوید: «در سطح جهانی، حدود ۴ میلیون و ۶۰۰ هزار جوان بین سنین ۱۵-۲۴ با اچ آی وی زندگی می‌کنند. هر روز، حدود ۲ هزار و ۳۰۰ نفر از جوانان به اچ آی وی مبتلا می‌شوند و بسیاری از جوانانی که با اچ آی وی زندگی می‌کنند، دسترسی به امکانات ندارند و یا حتی از وضعیت اچ آی وی خود آگاه نیستند. تاکید ابتکار «بزن به هدف» بر این است که تمامی ۱۵ میلیون نفری که واجد شرایط برای درمان ضد ویروسی هستند قادر به دسترسی به آن تا پایان سال ۲۰۱۵ باشند»

دکتر محمد هولکی اوز، نماینده صندوق جمعیت ملل متحد در ایران، می‌گوید: «پیشگیری از اچ آی وی - ایدز در میان جوانان چالش‌های مختلفی را در بردارد، که «بزن به هدف» به دنبال رسیدگی به آن‌ها است. در میان موارد ثبت شده اچ آی وی ایدز در ایران ۱۰.۶ درصد از کل مردان در گروه سنی ۱۵-۲۴ و ۱۵.۴ در صد از کل زنان مبتلا در گروه سنی ۱۵-۲۴ قرار دارند. اغلب، آگاهی جوانان در زمینه پیشگیری از اچ آی وی - ایدزدر سطح پایین است. صندوق جمعیت ملل متحد همکاری نزدیک با همتایان دولتی در زمینه پیشگیری از رفتارهای پر خطر، به خصوص در میان افراد جوان دارد. من مطمئن هستم که ایران تلاش خود را ادامه خواهد داد برای اینکه بتواند در زمینه حصول اطمینان از اینکه هر فرد جوان سالم باشد و استعداد هر جوانی شکوفا شود و مانند دیگر زمینه‌های بهداشت باروری به عنوان یک الگو باقی بماند».

 

47503

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 356911

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 14 =