ایسنا نوشت:

وزیر دفاع جمهوری اسلامی ایران در پاسخ به اظهارات چاک هیگل، وزیر دفاع آمریکا، درباره رسیدگی به ظرفیت موشکی ایران بعد از توافق هسته‌ای گفت: ظرفیت موشکی ایران، دفاعی، متعارف و بازدارنده است و مذاکره‌بردار نیست.

سردار سرتیپ پاسدار حسین دهقان تصریح کرد: اگر قرار باشد بعد از توافق هسته‌ای موضوعی در دستور قرار گیرد، انهدام کامل سلاح‌های هسته‌ای، شیمیایی و میکروبی رژیم صهیونیستی برای داشتن خاورمیانه‌ای عاری از سلاح هسته‌ای و بعد امحاء سلاح‌های هسته‌ای و شیمیایی و میکروبی آمریکا به عنوان نخستین به کار گیرنده این سلاح‌های مخوف باید در دستور کار قرار گیرد.

وی تاکید کرد: باید رژیم صهیونیستی همواره نگران قدرت بازدارندگی جمهوری اسلامی ایران باشد؛ چراکه اگر این قدرت بازدارندگی وجود نداشت، آن رژیم غاصب با جنگ و خونریزی خاورمیانه را تحت سیطره خود قرار می‌داد.

وزیر دفاع افزود: برای کشوری مثل آمریکا که ادعای ابرقدرتی دارد، مایه شرمساری است که وزیر دفاع آن اعلام کند اسرائیلی‌ها به ما اجازه دادند برای پیدا کردن راه خروج از موضوع هسته‌ای ایران چاره‌ای بیاندیشیم.

دهقان در پایان اظهار کرد: ما از مذاکره‌کنندگان هسته‌ای کشورمان تقاضا داریم در کنار مذاکره با ۱+۵ تمام تلاش خود را به خلع سلاح کامل هسته‌ای، شیمیایی و میکروبی رژیم صهیونیستی که بزرگترین خطر برای امنیت منطقه و جهان است و همچنین خلع سلاح هسته‌ای آمریکا طبق بند ۶ معاهده NPT معطوف کند.

 

45503

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 356891

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 10 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 5
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۱۳:۵۶ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۴
    13 1
    وقتی اسرائیل عضو ان پی تی نیست عجیب است که وزیر دفاع خواستار اجرای بند شش این معاهده درباره این رژیم شده است هر چند که اگر هم بود بعید می دانم از قوانین آن پیروی می کرد.
  • احسان A1 ۱۴:۲۶ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۴
    27 13
    صلح طلب ها کجایید؟ فکر میکنید بعد از توان موشکی نوبت چیست؟ آیا در گزینه های بعدی اختیار کشت گندم را داریم یا بایستی از خارج تهیه کنیم؟ آیا سیاست لبخند میتواند مانع این زیاده خواهی ها شود؟ شما چه فکر میکنید....
  • بی نام A1 ۱۶:۰۲ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۴
    6 8
    و البته سلاح های روسیه و چین هم باید امحا شوند
  • مهدی IR ۱۶:۰۵ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۴
    23 3
    احسنت سردار دهقان
  • تنها A1 ۲۰:۵۵ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۴
    15 1
    قابل توجه آقای هیگل اگه توافقی در مورد انرژی هسته صورت گرفت بعدار انهدام تل آویو وحیفا حتمادر مورد توان موشکی ایران به نتیجه خواهید رسید