این پسر جایزه بهترین کتاب سال سیاسی را از آن خود کرد

مهر گزارش داد: جایزه جورج اورول که به بهترین کتاب سیاسی سال اهدا می شود، آلن جانسون را با کتاب «این پسر» به عنوان بهترین کتاب سال انتخاب کرد.

به گزارش تلگراف، آلن جانسون دو روز پس از این که با همین کتاب به عنوان برنده جایزه اونداتیه انتخاب شد، موفق به کسب جایزه 3 هزار پوندی و معتبر جورج اورول هم شد.

«این پسر» که خاطرات آلن جانسون است، جایزه اورول در بخش کتاب را از آن خود کرد. با توجه به اینکه کتاب جانسون روز دوشنبه نیز جایزه انجمن ملی ادبی اونداتیه را که به کتاب هایی تعلق می گیرد که توصیف گر یک مکان باشند به خود اختصاص داده بود، این دومین جایزه‌ای است که او در یک هفته از آن خود می کند.

جایزه اورول به نوشته هایی تقدیم می شود که به آرزوهای اورول مبنی بر خلق آثار نوشته شده در قالب هنر سیاسی نزدیک شوند. برندگان جوایز 3 هزار یورویی در مراسمی در بلومزبری مشخص شدند.

کتاب خاطرات جانسون از بین شش عنوان دیگر، از جمله بیوگرافی مارگارت تاچر نوشته چارلز مور سردبیر سابق تلگراف، که در لیست نهایی جای داشتند به عنوان برنده انتخاب شد.

«این پسر» داستان دوران کودکی این سیاستمدار حزب کار را در دهه های پنجاه و شصت میلادی لندن تعریف می کند.

سو مک گرگور، یکی از اعضای هیات داوران جایزه کتاب، خاطرات جانسون را اینگونه توصیف کرد: داستانی که بدون هیچ گونه نشانی از دلسوزی برای خود نوشته شده است، اما در عین حال شوخ طبعی و جذبه خود را نیز حفظ می کند و نشان می‌‌دهد که بزرگ شدن در دوران بعد از جنگ بریتانیا در یک خانواده بی‌پدر فقیر چطور بوده است. این کتاب عمیقا شخصی است و در سطح ملی حایز اهمیت است و به شدت خواننده را جذب می کند.

جایزه جورج اورول که در بخش بهترین روزنامه نگاری نیز اهدا می شود، در بخش روزنامه نگاری غیث عبد الاحد روزنامه‌نگاری که برای گاردین و لندن ریویو آف بوکز می‌نویسد را به عنوان برنده انتخاب کرد.

شرکت کنندگان در این رقابت باید بریتانیایی یا ایرلندی و یا شهروند آنجا باشند.

گروه داوری بخش کتاب سال 2014 این رقابت متشکل از سو مک گرگور و ترور فیلیپس مجری تلویزیون، رابرت مک کرام معاون سردبیر آبزرور است.

در بخش بهترین کتاب سیاسی سال فهرست اولیه مشتمل بر نام 14 کتاب با بررسی 235 کتاب شرکت کننده انتخاب شد و در فهرست اولیه خود «زن باربر» نوشته گوترا بهادر، «تراژدی آزادی» نوشته فرانک دیکوتر، «جنسیت و سنگر» نوشته شیرین ال فکی، «عمومی» نوشته احمد اراچیدی، «خطرناک ترین جایگاه جهان» نوشته جیمز فرگوسن، «رویای بریتانیایی» نوشته دیوید گودهارت، «معرفت: چیستان دوران کودکی»، «این پسر» نوشته آلن جانسون، «استحکامات سرخ» نوشته کاترین مریدل، «مارگارت تاچر: بیوگرافی معتبر» نوشته چارلز مور، «ادموند بروک» نوشته جسی نورمن، «تله اعتماد» نوشته دیوید رانچیمن، «یک شب در زمستان» نوسته سیمون سباک مونته فیور و «عامل ایکس ایکس» نوشته آلیسون وولف را انتخاب کرد.

بخش روزنامه نگاری نیز با بررسی 167 شرکت کننده با انتخاب روزنامه نگارانی از گاردین، اکونومیست، لندن ایوینینگ استاندارد، فایننشال تایمز، ساندی تایمز، اگزارو نیوز، تایمز، دیلی تلگراف، و بی.بی.سی در مرحله نخست به عنوان نامزد، کلید خورد.

گروه داوری بخش روزنامه‌نگاری سال 2014 متشکل از رابین لوستیگ مجری سابق بی.بی.سی و روزنامه‌نگار و فیلمساز مستند، مایکل پارکز برنده چند جایزه روزنامه‌نگاری پولیتزر و استاد و پل اندرسون سردبیر سابق تریبون بودند.

 

6060

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 356542

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 10 =