۰ نفر
۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۳ - ۰۵:۵۹

شهرام شهیدی در اعتماد نوشت:

دلواپسی مثل قوانین فیزیکی برای خودش فرمول و اندازه و قاعده و قانون دارد. همین طور کشکی و کتره‌یی که نیست. جناب کوثری گفته دلواپسی ما دلواپسی مردم است.‌ای جان بر این گفتار. ما هم همین را می‌گوییم. آنها دلواپس اقدامات دولت هستند ما دلواپس اقدامات آنها و از آنجا که هر دلواپسی آنها باعث بروز دلواپسی در روح و روان ما می‌شود، وجود قوانین و لزوم ثبت آن قانون‌ها اجتناب‌ناپذیر می‌کند. بر این اساس پژوهشگران تاریکخانه با بررسی‌های دقیق و انجام آزمایش، قوانین سه گانه دلواپسی را به شرح زیر و با استناد به قوانین علمی نیوتن تدوین کردند:

قانون اول دلواپسی:
اگر برآیند نیروهای وارد بر یک دلواپس صفر و دلواپس در حالت سکون باشد تا ابد ساکن می‌ماند و اگر دلواپس در حال حرکت باشد تا ابد با همان سرعت و در همان جهت به حرکتش ادامه می‌دهد. به این قانون، قانون اینرسی دلواپسی می‌گویند.

تفسیر: در هشت سال دولت احمدی‌نژاد مجموع نیروهای وارده بر یک دلواپس دوآتیشه دو تنوره صفر بود. لذا دلواپس در حالت فریز شده و سکون باقی مانده بود. با شروع به کار دولت روحانی و گرم شدن روابط سیاسی، اقتصادی با دنیا کم‌کم یخ دلواپسان باز و با اعمال زور کوچکی در جهت اعمال نیرو شروع به حرکت کردند و این حرکت تا وارد آمدن نیرویی در خلاف جهت دلواپسی ادامه خواهد داشت.

قانون دوم دلواپسی:
اگر به یک دلواپس نیروهایی وارد شود شتابی می‌گیرد که با برآیند نیروهای اعمال شده بر دلواپس، نسبت مستقیم دارد و با آن هم جهت است ولی با جرم دلواپس نسبت عکس دارد.

تفسیر: در واقع هرچه وزن و جرم و اندازه دور کمر دلواپس بیشتر باشد حال و حوصله و توان حرکت او بر اثر مقدار نیروی تزریق شده به هر دلواپس سنگین وزن کمتر و به واسطه جرم بیشتر آنها تمایل‌شان به تجمع بدون حرکت و تحصن بیشتر می‌شود.

قانون سوم دلواپسی:
هر عملی را عکس‌العملی است؛ مساوی آن و در جهت خلاف آن. این قانون به قانون کنش و واکنش هم معروف است.

تفسیر: اگر دولت در جهت رفع فیلترینگ کنش دارد واکنش یک دلواپس در جهت اجرای فیلترینگ است. اگر کنش دولت درباره ماست اعلام سفیدی آن است واکنش یک دلواپس باید اعلام سیاهی ماست باشد و قس علیهذا...

نظریه عکس: طبق قانون سوم دلواپسی عمل وارد کردن ضربه بر فک یک شهروند غیردلواپس باعث بروز عکس‌العملی مساوی و در خلاف جهت ضربه وارده شده و در واقع فک یک شهروند هم نیرویی برابر آن به دست دلواپس وارد می‌کند. لذا جای شکایتی باقی نمی‌ماند. دو طرف ماجرا در این حادثه مضروب شده‌اند و به قول قدیمی‌ها این به اون در !
6060

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 356182

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 3 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 10
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • مهدی IR ۰۶:۰۸ - ۱۳۹۳/۰۲/۳۱
    22 7
    کاملا درسته ...این راهع مقابله با دلواپس هاست و بس...
  • بی نام A1 ۰۶:۳۵ - ۱۳۹۳/۰۲/۳۱
    22 5
    20
  • بی نام IR ۰۸:۲۴ - ۱۳۹۳/۰۲/۳۱
    21 6
    جالب بود
  • محمد IR ۰۹:۱۴ - ۱۳۹۳/۰۲/۳۱
    35 6
    قانون گريز از مركز يك دلواپس رو نگفتي
  • محمدرضا A1 ۱۰:۳۹ - ۱۳۹۳/۰۲/۳۱
    69 26
    دلواپس از بين نميرود و به وجود هم نمی آيد فقط از يکیشون به ديگری سرايت ميکند.
  • انسان A1 ۱۵:۲۶ - ۱۳۹۳/۰۲/۳۱
    46 9
    به نظر من این ملت دلواپس از یه سیاره دیگه اومدن دقت کردید حرفاشون رفتارشون اصلا قابل درک نیست؟ به خدا من نمی تونم اینارو درکشون کنم اخه چی می خوان از جون مردم؟ صد رحمت به بعضیا اینا خودشون رو قوم برگزیده خدا در کل کائنات می دونن همین منو میترسونه
  • بی نام A1 ۰۴:۰۸ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۱
    12 4
    طنز عصبانی...
  • حامد A1 ۱۴:۱۷ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۱
    21 2
    خدایا ما را از دلواپس ها دور کن.........آمین
  • بی نام EU ۰۴:۵۶ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۲
    25 0
    عالی بود مخصوصا قانون اول و دوم. ابو علی سینا جمله ای داره میگه: به جماعتی گرفتار شدیم که فکر می کنند خدا فقط آنها را هدایت کرده، نمیدونم این جماعت دلواپس چی از جون ملت می خوان؟ واقعا دنبال چی هستن؟ به این ملت چی دادن که الآن نمیتونن بگیرن خدا شر این جماعت رو از سر ما کم کنه انشاالله.
  • فاطمه تبريزي A1 ۰۷:۱۶ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۳
    0 0
    براي سقوط دلواپسان گرانش زمين صفر در نظر گرفته شود. و براي سقوط دلاوران گرانش زمين را 1000 در نظر بگيريد.