جمهوری اسلامی نوشت:

علیرضا دبیر گفت:آقای محسن هاشمی خودش از مدیر عاملی مترو تهران استعفا داد. در چهار - پنج سال اول دولت نهم و دهم خیلی به آقای قالیباف فشار آوردند که مدیر عامل وقت مترو تهران را عوض کند اما شهردار تهران انصافاً و به حق از آقای محسن هاشمی حمایت کرد تا اینکه خود وی استعفا کرد و شهردار تهران هم پذیرفت.البته از حق نگذریم که آقای محسن هاشمی زحمات زیادی برای مترو تهران کشید.

بخشهایی از مصاحبه او با روزنامه جمهوری اسلامی:
-اعضای شورای سوم در بحث حمل و نقل عمومی از دولت نهم و دهم گله‌مند بودند. همین اتفاقی که چند وقت پیش در بزرگراه آزادگان افتاد و یکی از اتوبوس‌ها واژگون شد که خوب متأسفانه به درگذشت چند تن از شهروندانمان منجر شد به خاطر تحمیل اتوبوس‌های بی‌کیفیت توسط دولت وقت به شهرداری بود. در همان موقع نیز که این اتوبوس‌ها تحویل شهرداری شد خیلی از کارشناسان و اعضای شورای شهر مخالف بودند و تبعات آن تحمیل را هم دیدیم.

-البته عدم تعامل و همکاری دولت با شورای شهر و شهرداری فقط در بخش حمل و نقل عمومی خلاصه نمی‌شد، همین بحث جدایی ری از تهران خیلی تبعات برای شهروندان داشت و خیلی از سرمایه‌گذاران از ری رفتند، یک سال تمامی پروژه‌های عمرانی، فرهنگی و اجتماعی همین‌طور بلاتکلیف ماند. هر روز قیمت ملک در شهرری بالا و پایین می‌رفت و فقط مردم داشتند ضرر می‌کردند.

- من نماینده مردم در شورای سوم بودم و باید از حق و حقوق تمامی شهروندانمان حتی کسانی که من را انتخاب نکرده بودند هم دفاع می‌کردم. اعضای شورای شهر مشکل شخصی با دولت نداشتند، من هم همینطور اما عملکرد دولت طوری بود که حتی برخی مباحث تخصصی را هم شخصی می‌کرد. من هم بیشترین انتقادم به همین موضوع بود.

- اوایل اعضای شورای سوم صبوری به خرج می‌دادند، امیدوار بودند که دولت بالاخره به خاطر شهروندان هم که شده با شهرداری و شورای شهر تعامل برقرار کند اما هر قدر که ما صبوری می‌کردیم و انتظار می‌کشیدیم فاصله بین دولت، شهرداری و شورای شهر بیشتر می‌شد که خوب در بحث جدایی ری از تهران اعتراضات اعضای شورای شهربه دولت علنی شد.

- باید مطالبات مردم را در بحث حمل و نقل عمومی از دولت وقت می‌گرفتیم که خوب زورمان نرسید. در بحث تاکسیرانی کم گذاشتیم، تاکسیرانی و خانواده تاکسیرانان ما باید اوضاعش خیلی بهتر بشود. همچنین کم کاری در بافت فرسوده. که خوب در بافت فرسوده دولت و مجلس هم همکاری لازم را نکردند.


23231

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 356166

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 3 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 10
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۰۷:۱۴ - ۱۳۹۳/۰۲/۳۱
    10 2
    اسکانیا در شرکت عقاب سمنان تولید میشه. اگر بی کیفیت است که در کارخانه را تخته کنید واگر مشکلی ندارد لطفا حوادث را گردن شرکت نیندازید. خود مسافران اتوبوس گفتند که در پیچ راننده به جای کم کردن سرعت، گاز داد و وارد جدول شد و چپ کرد،خب این چه ربطی به سازنده دارد. قضیه مثل پراید شده. پراید بیشترین خودرو در حال حاضر در کشور است. اگر ایمن نیست تولیدش را متوقف کنید ولی اگر فکر می کنید چون پراید سواران بسیارند و احتمال تصادف بالا می رود و همچنین مردم خود قوانین را رعایت نمی کنند و حادثه می آفرینند پس حوادث را گردن پراید نیندازید. والسلام
    • بی نام IR ۱۸:۵۸ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۳
      1 1
      بدنه پراید و اسکانیا تقریبا از قوطی نوشیدنی درست شده است بعد شما می گویید به سازنده چه ربطی دارد؟
  • بی نام A1 ۰۷:۲۵ - ۱۳۹۳/۰۲/۳۱
    12 14
    دلیل خشکسالیه امسالم به دولت قبل برمیگرده راننده خلاف کرده شما هم به عنوان مسئولین شهری نظارت ندارید اونوقت قصور خودتونو به دیگری نسبت میدید
    • کوچولو IR ۰۸:۰۷ - ۱۳۹۳/۰۲/۳۱
      6 7
      وقتی همه دستاوردها و پیشرفتها مربوط به دولتهای 9و10 بوده بایدم خشکسالی برای این دولت باشه "" اگر دین ندارید، لااقل آزاده باشید""
  • بی نام A1 ۰۷:۳۵ - ۱۳۹۳/۰۲/۳۱
    4 6
    از كى تا حالا اتوبوس اسكانيا بى كيفيت شده ؟ چند هزار دستگاه داره در شركت واحد كار ميكنه و تا حالا مشكل نداشته اونى هم كه تصادف كرد مال شركت واحد نبود طرف قرارداد بود و اينكه راننده بى احتياطى كرده بود
    • بی نام IR ۱۸:۵۲ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۳
      3 0
      دم خروس را باور کنیم یا قسم حضرت عباس را؟
    • بی نام IR ۱۸:۵۲ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۳
      1 0
      شب به خیر.
  • کیوان IR ۲۰:۳۶ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۱
    5 0
    اقای دبیر شما دیگه چرا ؟
  • بی نام IR ۱۸:۵۱ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۳
    2 0
    الان یادتان افتاده؟
  • بی نام IR ۱۸:۵۵ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۳
    4 0
    حتی سوختن قرمه سبزی کوکب خانم هم ناشی از عملکردهای دولت پیشین است. شک نداشته باشید.