ایرنا نوشت:

وزیر دادگستری تاکید کرد: باید با حسن ظن، انصاف، صداقت و جامع‌نگری در حوزه فرهنگ وارد شویم و مقوله فرهنگ را جایگاهی برای حساب‌کشی و تسویه حساب اجتماعی و رقابت سیاسی قرار ندهیم.

به نقل از روابط عمومی وزارت دادگستری، حجت‌الاسلام و المسلمین مصطفی پورمحمدی در جلسه تفسیر قرآن در جمع کارکنان وزارت دادگستری گفت: دین برای تحول فرهنگی آمده و عامل تحول ذهنی و فرهنگی انسان و یک حقیقت فرهنگی است و پاسخی می‌باشد به نیاز فرهنگی انسان‌ها تا ذهن، نگاه، نیت و رفتار آنان را سامان بخشد.

وی با اشاره به دغدغه رهبر معظم انقلاب در حوزه فرهنگی اظهار داشت: باید معارف دینی را دقیق و عمیق در جامعه بسط و نشر و در همه حوزه‌های فرهنگی، دین را مبنا، ماخذ، حاکم و داور قرار دهیم و در این حوزه گزینشی برخورد نکنیم.

نامبرده در بخشی از سخنان خود ضمن اشاره به اینکه باید بپذیریم نوع رفتارهای اجتماعی در کشورمان اعم از مقوله حجاب و عفاف، اخلاقیات، رفتار عمومی و سبک زندگی و غیره معیوب است، اظهار داشت: البته نباید در این حوزه بدبینانه و با غلو برخورد و یا تسامح کرد.

وزیر دادگستری همچنین با اشاره به اینکه با تمرکز و حساسیت در یک حوزه خاص از فرهنگ، سایر حوزه‌ها مورد غفلت واقع می‌شوند ، گفت: متاسفانه در کشورمان مشکلات اخلاقی، طلاق، مواد مخدر، روابط ناصحیح و ارتکاب برخی منکرات به صورت آزاردهنده‌ای درآمده است.

وی همچنین با اشاره به هزینه سرسام‌آور جبران خسارات ناشی از این مشکلات در سطح جهانی نیز افزود: متاسفانه ما نیز امروز تحت تاثیر این فضای جهانی قرار داریم.

پورمحمدی ضمن اشاره به اینکه حجاب و عفاف مقوله‌ای فرهنگی و نیازمند فرهنگ‌سازی، تربیت، برنامه‌ریزی و دقت است، گفت: نباید تلاش‌های گذشته را در این خصوص نادیده گرفت یا بی‌فایده تلقی کرد و به هنجارشکنان نیز نباید اجازه آلوده‌سازی جامعه را داد.

وی با اشاره به آمارهای موجود در خصوص تاثیر مصرف مواد مخدر در افزایش طلاق، ناهنجاری‌های اجتماعی، سرقت، قتل، شیوع امراض مسری و همچنین آمار بالای زندانیان موادمخدر در کشور گفت: سال گذشته ۴۰۰ لابراتوار تولید مواد مخدر صنعتی در کشور کشف و منهدم شده که آمار تکان دهنده‌ای است.

وی ضمن انتقاد از برخی اشخاص و صاحبان تریبون در محدود کردن مقوله حجاب و عفاف و فرهنگ در حوزه دولت و چند وزارتخانه خاص اظهار داشت: چه اشکال دارد این افراد در سخنان خود و در کنار مخاطب قرار دادن دولت و چند وزارتخانه، صدا و سیما، روحانیون، بازاریان و ستاد امر به معروف و نهی از منکر و سایر مسوولین راهکار و همکاری طلب کنند و مسئولیت آن‌ها را نیز متذکر شوند.

پور محمدی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه آیا امروز مسئولیت وزارت آموزش و پرورش یا وزارت علوم در حوزه فرهنگ و عفاف و حجاب سنگین‌تر است یا صدا و سیما، گفت: باید با حسن ظن، انصاف، صداقت و جامع‌نگری در حوزه فرهنگ وارد شویم و مقوله فرهنگ را جایگاهی برای حساب‌کشی و تسویه حساب اجتماعی و رقابت سیاسی قرار ندهیم.

وی در پایان مقوله فرهنگ دینی و ملی را عزت، اقتدار و هویت ایرانیان دانست و تاکید کرد: باید با پذیرش ضعف‌ها و نقص‌ها و با انصاف و خوش‌بینی در این حوزه وارد شد و با همکاری و همدلی مشکلات را برطرف کنیم.

 

23503

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 355937

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 0 =