شما نظر بدهید/ دولت یازدهم با منتقدان خود چگونه رفتار کند؟

دولت یازدهم کمتر از یک ماه دیگر یک ساله می شود.

دولت روحانی در حالی به آستانه 365 روزگی انتخابش توسط مردم می رسد که «منتقدان» یکی از مسائل این دولت هم بوده است.

دولت های سابق هرکدام شیوه ای برای مواجهه با منتقدان خود داشته اند. به نظر شما دولت یازدهم باید چگونه با «منتقدان» خود رفتار کند. «مذاکرات هسته ای»، «رویکردهای اقتصادی»، «هدفمندسازی یارانه ها» و «سیاست های فرهنگی» از جمله موضوعاتی بوده که منتقدان دولت یازدهم در یک سال اخیر به آن پرداخته اند.

نظرات و پیشنهادات خود را درباره نحوه رفتار دولت با منتقدانش در قسمت کامنت ثبت فرمایید.

/2727

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 355914

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 114
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۱۲:۰۷ - ۱۳۹۳/۰۲/۲۹
    با منطق و محکم
  • بی نام A1 ۱۲:۱۲ - ۱۳۹۳/۰۲/۲۹
    88 48
    به نظر من، تا به حال، رفتار با منتقدان در این دولت به مراتب بهتر از دولت قبل بوده است. اما من توقع سعه صدر و تحمل بیشتر از این دولت دارم مثلا در مورد فیلمی که علیه ریس جمهور ساخته شده. رفتار های شبیه به بی محلی یا بهتر از اون اثبات نادرستی این فیلم به مردم توسط یک فیلم دیگر، به مراتب بهتر از شکایت کردن، توقیف کردن و غیره است.
  • دکترعباس حاتمی IR ۱۲:۱۵ - ۱۳۹۳/۰۲/۲۹
    مقامات دولتی طبق شعارهای آقای روحانی عمل کنندوواردمسائل حاشیه ای نشوند.رسانه هاونخبگان حامی دولت بامخالفان دولت مناظره وگفتگونمایندونظرات آنان رابه دولت منتقل نمایند. به هرحال بایدحامیان ومخالفان دولت درشرایط برابریکدیگررانقدکنند.اگردرنمازجمعه مخالفان دولت حرف می زنندبایدموافقان دولت نیزاین فرصت راداشته باشند.
  • بی نام IR ۱۲:۲۰ - ۱۳۹۳/۰۲/۲۹
    اینطوری : بی سواد , افراطی , طالبان , بی شناسنامه
    • بصیرت A1 ۱۲:۵۹ - ۱۳۹۳/۰۲/۲۹
      من هم باشما موافقم دولت واقع بینانه و با شناخت کامل از آن دسته از منتقدان که نام بردید با انها برخورد می کند. دقیقا خصوصیات آنها بی سواد؛ افراطی ؛ بی شناسنامه ؛ رانت خوار ؛ برادران قاچاقچی ؛ خود جوش و.........را به صراحت بیان می کند و نه تنها دولت بلکه اکثریت ملت هم می دانند که این دسته از منتقدتن دنبال چی هستند.
    • حسين A1 ۱۹:۲۳ - ۱۳۹۳/۰۲/۲۹
      گاز انبري
    • زیبا کلام A1 ۰۴:۰۶ - ۱۳۹۳/۰۲/۳۰
      54 3
      منتقد همیشه و همه جا هست . باید نظرات را شنید و با منطق و قانون بر خورد کرد . همیشه هم انتقاد بد نیست .
    • بی نام IR ۰۴:۱۵ - ۱۳۹۳/۰۲/۳۰
      12 50
      جناب بصیرت شما فقط خوبی
    • بی نام IR ۰۵:۳۶ - ۱۳۹۳/۰۲/۳۰
      26 41
      آقای بصیرت، حالت خوبه؟ مشکلی نداری؟ منتقدان این دولت همگی رانت خوار و قاچاق چی و ... هستند؟ خیلی خوبه اگر اسمت را عوض کنی، ما که در این اظهار نظر شما بصیرت ندیدیم
    • آنلاین A1 ۰۵:۴۶ - ۱۳۹۳/۰۲/۳۰
      34 4
      اگر دولت مطابق نظر شما رفتار کند پس تفاوت این دولت با دولت قبلی چیه؟
    • محمد IR ۰۶:۰۴ - ۱۳۹۳/۰۲/۳۰
      15 4
      منظور ازشناسنامه این است که افرادوگروه ها با نام حقیقی خود اظهار نظر کنند نه به نام ملت ایران وخانواه معظم شهدا وَلاَ تَقْفُ مَا لَيْسَ لَكَ بِهِ عِلْمٌ إِنَّ السَّمْعَ وَالْبَصَرَ وَالْفُؤَادَ كُلُّ أُولـئِكَ كَانَ عَنْهُ مَسْؤُولاً /سوره مبارکه اسرا ایه 36 و از چيزى كه بدان علم ندارى در مرحله اعتقاد و گفتار و عمل پيروى مكن، زيرا گوش و چشم و دل، هر يك مورد سؤال قرار خواهند گرفت از انسان درباره كارهاى آنها و از آنها درباره كارهاى خودشان مى‏پرسند
    • بی بصیرت A1 ۰۶:۴۶ - ۱۳۹۳/۰۲/۳۰
      13 4
      مشکل ما دقیقا خود شما و افرادی مثل شما هستید با رفتارهای افراطی و عکس العملهای شدید و نفی هر کسی که با شما نیست و متفاوت از شما فکر میکنه و عقیده داره.
    • نویسنده متن اصلی در جواب به مخاطبی به نام انلاین IR ۰۷:۱۷ - ۱۳۹۳/۰۲/۳۰
      29 4
      جناب انلاین این دولت الان اینگونه رفتار مینماید و من این موارد را جهت کنایه ابراز نمودم و جالب اینجاست که این طرز برخوردبا منتقدان که من کنایه وار از انها نام بردم توسط مخاطبان خبر انلاین با رای مثبتی که دادند و ابراز نظر هایی شبیه مخاطبی با نام بصریت , که اکثرا طرفدار دولت هستند و همگی ادعای اعتدال و روشنفکری دارند جدی گرفته شده و با استقبال رو برو شده و این نشان دهنده عمق افراطی گری انهاست و جالب تر انکه اینان افراطیگری را به دیگران نسبت میدهند.
    • بی نام A1 ۱۰:۱۰ - ۱۳۹۳/۰۲/۳۰
      5 2
      مطمئناً شما این چند مورد را به کنایه عنوان کرده اید و حتما مخالف بکار گیری این عناوین توسط دولت هستید. ولی من و خیلی ها که به این کامنت مثبت دادیم کنایه را فهمیدیم چون از ته دل چنین القابی را سزا میدانیم
    • نه چپی نه راستی نه وسطی، فقط بالایی A1 ۱۹:۴۰ - ۱۳۹۳/۰۲/۳۰
      1 0
      به نظرم همین که جنابعالی الان داری این نظر رو میدی، نشون دهنده بهتر شدن فضای انتقاده، همین پارسال من به شخصه جرأت اینکه علیه دولت نقدی کنم نداشتم، ولی الان هرکس از هر قشری میاد نظرش رو میگه، و اما نقد کردن این نیست، شما نقدی داری باید حتی الامکان کارشناسی شده باشه، وقتی بنده هنوز این رو نفهمیدم هیچ جای دنیا تورم منفی نداریم یعنی هیچی بطور منظم ارزون نمیشه مگه شک وارد شه، بعد میام میگم چرا دولت تو صد روز اول هیچکار نکرد و هیچی ارزون نشد، میخای بمن بگن باسواد؟ وقتی از اسم بسیج و شهدا و مردم مایه میزارم تا نظر شخصیم رو بگم درسته؟ وقتی به صرف اصلاح طلب بودن و نه عملکرد یک شخص رد صلاحیت میشه افراطی گری نیست؟ حداقل مخالفاش رو خس و خاشاک نمیدونه
  • خزاعي A1 ۱۲:۲۱ - ۱۳۹۳/۰۲/۲۹
    ظاهرا ً دولت تا اين لحظه تصميم به جواب و برخورد مستقيم در چهاچوب قانون نداره و به قول رئيس جمهور وقتش را به مسائل اصلي و مهم ميگذارد ، اما از آنجايي كه منتقدان پارگراف تمام گفته و مطالب خودشان را به اين جمله كه افكار عمومي و مردم و حقوق ملت و ... مزين ميكنند كه قريب به اتفاق آن را ما بي خبريم ، بهتر است كه پس از هر نطق و گفته هاي اينان و حاميانشان در روزنامه و سيما و سايتهايشان را در يك منبع و مرجع مطمئن و معرفي شده به نظر سنجي همين افكار عمومي بگذارند كه آيا واقعا ً مردم ، موارد آنها را تائيد ميكنند و يا اينكه فقط به اسم مردم ازشان سوء استفاده ميشه
  • بی نام A1 ۱۲:۲۴ - ۱۳۹۳/۰۲/۲۹
    71 36
    دولت باید پشت صحنه ی مخربین را رای مردم آشکار کند انتقاد خوب است ولی این افرادی که تخریب می کنند منافعی در دولت محمود داشته اند که داره جمع میشه یا شده و قصد تضعیف دولت را دارند مثل نمایندگان مجلس پایدارچی ها و.... اینها و اسامی مختلسین و مفسدین اقتصادی را اعلام کند و از قوه قضاییه بخواهد ککه سریع و علنی به جرم ها رسیدگی کند این شفاف سازی خربه از دست مخربین خوئاهد گرفت روحانی لطفا با مردم باش تا آخر باهات می مانند
  • عربلو A1 ۱۲:۲۵ - ۱۳۹۳/۰۲/۲۹
    با توجه به فهم و شعور سياسي بالاي مردم بهترين كار به راي و دريافت مستقيم نظرات مردم و بدون هر گونه واسطه اقدام نمايد ، به هر حال مسئولين و مديران نظام از هر حزب و گروه ، هميشه ميگويند كه تلاش و دلسوزيهاي آنان فقط و فقط براي مردم و سربلندي آنهاست ، پس بهتره براي عملكردتان اگر ابايي نداريد مردم را مستقيم در نظرسنجي ها و برآورد كارهايتان قرار دهيد
    • بی نام A1 ۱۳:۱۴ - ۱۳۹۳/۰۲/۲۹
      دولت باید به مردم خواستگاه هر منتقدی رو بگه. یعنی بگن این آقایی که فلان حرف رو می زنه مواضع قبلیش اینا بوده و از این افراد و دولتها تاکنون حمایت کرده.
    • کاکتوس IR ۰۴:۱۲ - ۱۳۹۳/۰۲/۳۰
      8 15
      دولت اگه راست میگه بامنتقدینش خصوصا در مورد مذاکرات هسته ای مناظره تلویزیونی برگذار کنه
  • عباس IR ۱۲:۲۶ - ۱۳۹۳/۰۲/۲۹
    9 35
    پاسخ ندهد، چرا كه جواب ... سكوت محض ...
  • بی نام IR ۱۲:۳۹ - ۱۳۹۳/۰۲/۲۹
    23 31
    لطفا بگذارند همه نقد کنند
  • محمد حسین حسینی IR ۱۲:۴۱ - ۱۳۹۳/۰۲/۲۹
    30 27
    منتقد باید بتواند نظراتش را آزادانه مطرح کند. اگر نظراتش مخل امنیت ملی بود باید بتواند در د ادگاه از آن نظرات دفاع کند و استدلال بیاورد. لطفا بر اساس معیارهای دنیای آزاد رفتار کنید آقای روحانی
  • مهرناز ایرانی IR ۱۲:۴۲ - ۱۳۹۳/۰۲/۲۹
    23 2
    دولت یازدهم ناگزیر است که باب انتقاد را باز نگه دارد. باید همه بتوانند از دولت انتقاد کنند شادی اینگونه در این چند سال مشق نقد کنیم. شخص آقای رئیس جمهور دوست داشتنی هم باید بیشتر سعه صدر داشته باشند
    • فردوس توسی A1 ۰۳:۲۵ - ۱۳۹۳/۰۲/۳۰
      5 2
      باشما موافقم در دام تندروها نباید افتاد
  • بی نام IR ۱۲:۴۳ - ۱۳۹۳/۰۲/۲۹
    54 11
    دولت منتقدان را گرامی بدارد
  • بی نام IR ۱۲:۴۴ - ۱۳۹۳/۰۲/۲۹
    71 37
    منتقد را باید در حصر و بند نگه داشت
  • بی نام IR ۱۲:۴۴ - ۱۳۹۳/۰۲/۲۹
    13 5
    منتقدان باید در کشور جای بالایی داشته باشند. باید به منتقد پول داد تا نقد کند
  • هلیا IR ۱۲:۴۵ - ۱۳۹۳/۰۲/۲۹
    61 22
    با زبان خودشون . وگرنه هر روز جری تر میشوند .
  • بی نام IR ۱۲:۴۹ - ۱۳۹۳/۰۲/۲۹
    40 8
    انتقاد آزادی پس از بیان می خواهد
  • بی نام IR ۱۲:۵۰ - ۱۳۹۳/۰۲/۲۹
    همه حق داشته باشند سخن بگویند و نظراتشان را درباره عملکرد دولت با استدلال بگویند
  • بی نام IR ۱۲:۵۰ - ۱۳۹۳/۰۲/۲۹
    41 10
    نقد یعنی جنگ با استدلال نه هوچی گری. دولت راه را برای نقد باز بگذارد
  • بی نام A1 ۱۲:۵۴ - ۱۳۹۳/۰۲/۲۹
    96 25
    بدون ملاحظه ، مردم رو در جریان تمام اهداف و مسائل پشت پرده مخالفان قرار بدن مخصوصا موضوعات مالی
  • بی نام IR ۱۲:۵۷ - ۱۳۹۳/۰۲/۲۹
    43 19
    افشاگری افشاگری افشاگری درموردخیالات سوءسردمداران آنهاوپشت گرمی های ظاهروپنهانی که این نحله ازآن برخوردارندوبده وبستان هائی که اقتدارگراهاباواسطه مراکزقدرت وثروت بااین جماعت دارندبرای ارعاب حریف یاخسته کردن وازچشم مردم انداختن حریف
  • بی نام RO ۱۲:۵۸ - ۱۳۹۳/۰۲/۲۹
    54 24
    باید دولت با قاطعیت جلوی افراطی ها بایستد ودفاع از حقوق ملت کند .چون اینها کار دولت دشوار کرده است .خلاصه جناب آقای دولت باید بامردم باشی
  • بی نام FI ۱۲:۵۸ - ۱۳۹۳/۰۲/۲۹
    75 39
    بي محابا و بدون كوچكترين ملاحظه اي اسامي و نظرات اونها رو با مردم در ميان بذاره حالا هركي ميخوان باشن
  • بی نام IR ۱۲:۵۹ - ۱۳۹۳/۰۲/۲۹
    21 3
    منتقد یک ایرانی است. آنطوری با منتقدان رفتار کند که وقتی سران دولت یازدهم دوران مسئولیتشان تمام شد اگر با آنها آنگونه برخورد شود ناراحت نشوند
  • سام IR ۱۳:۰۷ - ۱۳۹۳/۰۲/۲۹
    30 5
    در ایران هم باید همان روشی باشد که در جهان آزاد هست . یعنی حق آزادی بیان و قلم و تجمع برای همه فارغ از اینکه موافق و یا مخالف باشند. متاسفانه اقلیتی با تکیه به قدرت فرا دولتی و جریانات تمامیت خواه حاضر به قبول دموکراسی نبوده و باعث تک صدائی در جامعه اند تا جائی که مانع سخنرانی نوه امام هم می شوند این گروه ها شناخته شده اند و دولت هم اینها را میشناسد ولی توان جلوگیری از حرکات غیر قانونی آنها را ندارد
  • منتقد کم سواد IR ۱۳:۱۱ - ۱۳۹۳/۰۲/۲۹
    دولت کار ایجابی و مثبت بکنه و پز بده نه اینکه همش بگه 8سال فلان شد،8سال بهمان شده. تا کی میخواد با نفی دیگران کار خودشو پیش ببره؟1 سال گذشت،چی شد؟
    • بی نام A1 ۰۵:۴۱ - ۱۳۹۳/۰۲/۳۰
      9 6
      یکی از کارای یک سال گذشته این بود که هزینه ی درمان تو بیمارستانا شده ده درصد برای بیمار
  • بی نام IR ۱۳:۲۶ - ۱۳۹۳/۰۲/۲۹
    18 8
    وظیفه داره براشون شناسنامه و مدرک تحصیلی صادر کنه
  • الیمی A1 ۱۳:۲۸ - ۱۳۹۳/۰۲/۲۹
    همین رفتاری که تا به الان داشته عالیه ... از دکتر روحانی می خواهیم به همین شکل ادامه بده...
  • بی نام IR ۱۳:۴۲ - ۱۳۹۳/۰۲/۲۹
    16 0
    انتقاد خیلی چیز خوبی اس هرجند که سوزنده باشد بعضی وقت ها باید درد را با داغ شفا داد دولت فقط و فقط باید پاسخگو باشد همان طور که از دولت های قبل و بعد توقع پاسخگویی و شفاف سازی داشته است
  • بی نام IR ۱۳:۵۰ - ۱۳۹۳/۰۲/۲۹
    مطمئنا يكسري از منتقدان هستن كه بفكر اينده اين مرزو بومند و انتقاداتشون دلسوزانه هست از نظر منم دولت شايد يه خرده تو سياست خارجيش موفق عمل كرده ولي تو كارهاي اجرايي خيلي ناموفق هست و تمام فكر و ذهنشو گذاشته فقط برا 15و يارانه ها من نميدونم اين دولت فردا روز چجوري ميخواد تو مناظره ها به آقاي احمدي نژاد جواب پس بدهنميدونم؟
    • بی نام IR ۲۳:۲۹ - ۱۳۹۳/۰۲/۲۹
      40 9
      جواب به احمدی نژاد برادر آن ... را لولو برد . احمدی نژاد کاری کرد با این ملت و ثروتش که تا سی سال بزور قابل جبران است . دوران بگم بگم های دروغی با احمدی نژاد چال شد .
  • بی نام IR ۱۴:۰۱ - ۱۳۹۳/۰۲/۲۹
    22 3
    دولت باید جواب منتقدین رو به اندازه وزن اجتماعی اونها بده نه بیشتر و نه کمتر. درباره تندروهای بدون پایگاه اجتماعی هم باید با قاطعیت برخورد کنه. نمیشه که یه عده معدود سالهاست در این مملکت همه چیز را با دعوا و قلدر مابی در اختیار داشته باشند.
  • بی نام A1 ۱۴:۰۴ - ۱۳۹۳/۰۲/۲۹
    24 27
    خیلی مماشات میکنه
  • مدیر IR ۱۴:۱۰ - ۱۳۹۳/۰۲/۲۹
    6 48
    دولت بایستی بادادن سبد کالا به احاد مردم ویارانه نقدی راافزایش دهدبه غیر از پنج گروه 1.قضاب 2.مدیران ارشد 3.دکترهای متخصص 4.اساتید دانشگاه 5.ومردم پردرآمدتا بتواند تودهنی به منتقدان بزند.
  • منوچهر A1 ۱۴:۱۲ - ۱۳۹۳/۰۲/۲۹
    37 1
    بااینکه بسیاری از کسانی که امروز درولباس انتقاد ظاهر شدن درواقع خودسرها یا تندروهایی هستن که منافعشون به خطر افتاده و ماهیتشون بر همه معلومه اما باید به جمله زنده باد صدای مخالف من احترام بذاریم و برای یکبار هم شده انتقاد از سیاستمدارها نهادینه بشه. دولت خواه ناخواه باید با سعه صدر پاسخگوی انتقادها بشه و قضاوت رو به افکار عمومی ملت واگذار کنه. هیچکس نباید از تیغ انتقاد مصون باشه. حتی رییس جمهور محبوب و ...
  • بی نام A1 ۱۷:۴۴ - ۱۳۹۳/۰۲/۲۹
    5 1
    دوران خاتمی نشان داد اگر دولت مماشات کنه بازی رو باخته.محکم وقاطع تا هم اونا حساب کار دستشون بیاد وهم طرفدارانش را پشت سرش حفظ کند.
  • بی نام IR ۱۷:۴۹ - ۱۳۹۳/۰۲/۲۹
    5 2
    با آنها مثل خودشان رفتار کند.
  • عباس اعتدال IR ۱۷:۵۱ - ۱۳۹۳/۰۲/۲۹
    3 1
    نقد که از حدبگذرد میشود افراط میشود . افراط که بشه میشه تندرو میشود گروه تروریستی میشود داعش میشود گروه ازاد میشود طالبان
  • من GB ۱۸:۰۳ - ۱۳۹۳/۰۲/۲۹
    3 0
    زنده باد مخالف من
  • بهاره A1 ۱۸:۰۷ - ۱۳۹۳/۰۲/۲۹
    3 1
    اصولگراها نباشند مردم زندگی خواهند کرد به جای انتقادهای بیجا مملکت را اباد کنید کمترانتقاد بیجا کنید کمتر به طرز لباس پوشیدن بازیگر در کن انتقاد کنید کم به هنرمند انتقادکنیدکم به دختران درخیابان به ازادی های مشروع به فیس بوک به توافق ژنو انتقادکنید توافق ژنو را اصولگراها خراب خواهند کرد
  • بی نام A1 ۱۸:۲۰ - ۱۳۹۳/۰۲/۲۹
    0 0
    اصلا توجهی نکند چون این منتقدان همین را می خواهند که دولت درگیر جواب دادن به اینها شود وکار اصلی خود که اداره کشور است باز بماند که آن وقت است که منتقدان شدیدتر دست به انتقاد وتخریب دولت میزنند
  • بی نام IR ۱۸:۲۲ - ۱۳۹۳/۰۲/۲۹
    2 2
    منتقد به معنی دشمن نیست.نباید مثل دشمن باهاشون رفتار کرد.کاری که متاسفانه دولت داره انجام میده
  • بیلگی سایار IR ۱۸:۲۲ - ۱۳۹۳/۰۲/۲۹
    2 1
    با سلام دولت میتواند از نخبگان واقعی. ایران اسلامی استفاده کند مثلا با راه اندازی سایت نظر خواهی جامع با شناسه کاربری کد ملی از ذهن های کشف نشده استفاده کند
  • بی نام IR ۱۸:۴۱ - ۱۳۹۳/۰۲/۲۹
    2 0
    شفاف سازی بکند و قضاوت را به مردم واگذارد البته ای کاش همه این رویه را پیش بگیرند
  • بی نام IR ۱۸:۴۵ - ۱۳۹۳/۰۲/۲۹
    4 0
    دوستان جبهه پایداری، منتقد نیستند بلکه فقط تخریب گر هستند. زیرا در دوران احمدی نژاد اصلا کارشان انتقاد نبود و منافعشان را در آن زمان داشتند. دولت فعلی این گروه را اصلا منتقد نداند
  • مشهدی A1 ۱۸:۴۶ - ۱۳۹۳/۰۲/۲۹
    0 2
    با هرکس باید مثل خودش بود. باید با قدرت وشدت باهاشون برخورد بشه ومثل خودشون ازهر کاری فرو گذار نکرد
  • بی نام A1 ۱۸:۵۳ - ۱۳۹۳/۰۲/۲۹
    2 0
    مسئله این جاست که معلوم نیست که نقد در چه مفهومی قرار است ملاک باشد و اصولا کدام منتقد قرار است چه چیزی را نقد کند با کدام ابزار نقد کند و چرا نقد کند. هر چه هست به فرض موثق و موثر بودن باید نقد در چهارچوب حفظ اصول باشد اصولی که مبنای نقد است مثل نقد به مضمون. یک شخص پیدا شود و به مضمون سخنان کسی دیگه نقد کنه. این می شود نقد نه این که به جای نقد سخنان آبرو و حثیت و شخصیت آن فرد را نابود کنه مسئله این جاست که نقد به مضمون نقد به ساختار نقد به محتوا نقد به شخص حتی نقد به عملکرد نقد به رویه و روش نقد به جایگاه نقد به الگو ده ها عنوان از این دست گم شده یا در هم تنیده شده است به طوری که حاصلش جز سر در گمی و هذیان گویی و انرژی سوزی نیست
  • آرش A1 ۱۸:۵۶ - ۱۳۹۳/۰۲/۲۹
    3 0
    به نظرم این افراد به ظاهر منتقد بیشتر نگران منافع شخصی خود هستند وگرنه در هشت سال گذشته شرایط بدتر بود و آقایان هیچ گونه اعتراضی نداشتند حال که دولت تدبیر وامید راهی جهت خدمت رسانی در شان وجایگاه ملت ایران را پیگیری می نماید اقایان چشم دیدن را نداشته و بدون هیچ گونه جایگاه مردمی به تخریب دولت می پردازند تا دولت را از مسیر اصلی خود منحرف نماید.حال دولت بایستی بعد از یک سال مراعات و مماشات حال بایستی به صورت جدی تر حتی برخورد قضایی با این اقایان برخورد نماید
  • شهروند IR ۱۸:۵۹ - ۱۳۹۳/۰۲/۲۹
    2 0
    به نظرمن چون این انتقادگران تا بحال به هیچ عنوان بدون غرض و منطقی با دولت آقای روحانی برخورد نکرده اند و مرتب هم از کلمه مردم که مردم واقعی واقعا جزءاین گروه بی منطق و مخرب نیستند و مشخص است این گروه حملاتش به دولت از کجاناشی می شود بنابراین بهتر است دولت توسط قوه قضائیه به این گروه که فقط در صدد ایجاد مانع بر سر کاردولت منتخب مردم هستند و در جهت منافع خودشان سنگ به سینه میزنند، شکایت برده و قوه قضائیه هم اگر واقعا میخواهد که دولت امور مهم کشوری را پیش ببرد با این عده بی منطق که طلبکار از نظام و مرئدم و دولت هستند با قاطعیت برخورد کند .
  • بی نام IR ۱۹:۰۶ - ۱۳۹۳/۰۲/۲۹
    4 2
    اکثر این انتقادگران نقد بلد نیستن و فقط میخواهند تخریب کنند و به همین دلیل باید با اینها برخورد قاطعانه کرد کسی که جنبه نقد ندارد مثل همین اراذل و اوباشی هست که تو خیابانها می ریزد البته اینها حتما سرکرده ای دارند و باید به اینها تفهیم کرد که زمانی اگر راس قدرت بودین دوره شان تمام شده و حالا بخاطر منافع جناحی و گروهیشان حق ندارند تخریب کنند متاسفانه در نماز جمعه هم میبینیم بعضی از خطیب های نماز در بوق و کرنما مساله را به همه جهان اعلام میکنند اگر ما منتقد ی هستیم و خدا و مصالح کشور را درنظر داریم و بی غرض هستیم آیا بهتر نیست که هر نوع توجه انتقاد تذکری را بصورت جلسات خصوصی با رئیس دولت درمیان بگذاریم؟همه میدانیم اگین رویه اینها تخریب کننده است نه انتقادی وبایدبرخوردقاطع شود.
  • بی نام RO ۱۹:۱۹ - ۱۳۹۳/۰۲/۲۹
    4 1
    مثل دنیای متمدن.....دنیایی که برای عملکرد انسانها جدا از تعلقات اعتقادی و قومی ارزش قائل است.
  • بی نام A1 ۱۹:۲۶ - ۱۳۹۳/۰۲/۲۹
    0 1
    خیلی سسته دولت...یکماه اخیر بد نبوده...اما کلا همنطور که مطهری گفت منفعل هست دولت...اینجوری اعتبارش و از دست میده...
  • سعید A1 ۱۹:۴۳ - ۱۳۹۳/۰۲/۲۹
    6 5
    به نظر من انتقاد حتی اگه منجر به تخریب این دولت و شکستش هم بشه مفیده. چون اتمام حجت با افرادیه که تا قدرت رو به دست میگیرن شروع به حذف و حصر مخالفان میکنن. حکومت یا در آینده تحمل انتقاد رو خواهد داشت یه به سرنوشت دیگر حکومت هایی که به سمت تکصدایی اقلیت رفتند خواهد رسید.
  • بی نام A1 ۱۹:۵۶ - ۱۳۹۳/۰۲/۲۹
    1 0
    باید بی خیال شان شود به طور کلی کسی که خود را به خواب زده است، نمی شود بیدار کرد
  • بی نام IR ۲۰:۰۲ - ۱۳۹۳/۰۲/۲۹
    1 0
    نادیده گرفتن منتقدان
  • بی نام IR ۲۰:۰۷ - ۱۳۹۳/۰۲/۲۹
    6 1
    تا به حال فقط گروههای خاصی حق تجمع و برگزاری گردهمایی برای سخنرانی و ابراز نظر در رسانه ها را داشته اند . که اتفاقا همگی مخالف دولت بودند . گروههای دیگر مردم نیز به شکل اتحادیه های صنفی ، مدنی ، سیاسی ، فرهنگی .... نیز باید بتوانند مطابق قانون اساسی ، حق ابراز نظر به صورت فردی یا گروهی در رسانه ها را داشته باشند یا در گردهمایی ها ، خود شان به عنوان بخشی از ملت ، نظرشان را بگویند و دیگر با دهان بسته در خانه ننشینند تا عده ی قلیلی ، حرف خودشان را به نام " خواست مردم ، نظر ملت و.... " مطرج کنند و مردم و ملت ، کاری جز حرص خوردن نتوانند انجام دهند. در این صورت دولتی که منتخب اکثریت مردم است با حمایت مردم و توان بیشتر ، به انجام وعده های خود خواهد پرداخت. ونیازی به پاسخگویی به منتقدان هم نیست
  • مسعود A1 ۲۰:۱۷ - ۱۳۹۳/۰۲/۲۹
    4 1
    نقد کردن و پذیرفتن انتقاد از ویژگیهای هر انسان بافرهنگ و دینداری است و در این مسئله نباید شک کرد.اما این فضایی که الان در جامعه سیاسی و اجتماعی ما وجود دارد هیچ شباهتی به نقادی و تذکرات درست و بجا ندارد و میشود گفت که همه مشغول تخریب و تضعیف یکدیگر هستند.دولتی با رای مردم بر سر کار آمده و طبیعتا وعده هایی داده است که باید به آنها عمل کند.اگر کسی نقد یا پیشنهادی دارد خیلی بهتر است که آنرا رسانه ای نکند و در مکانی دوستانه و برادرانه با رییس جمهور و هییت دولت مطرح کند.دولت و شخص رییس جمهور کارهای بسیار مهمتری از پاسخگویی و جبهه گیری در برابر منتقدان بی هدف و دلواپسان بلا تکلیف دارند که باید اول بدانها رسیدگی کنند...وقتی از گردن یکنفر خون می آید که نمیشود نگران بلندی ناخنش باشیم...
  • بی نام IR ۲۰:۲۱ - ۱۳۹۳/۰۲/۲۹
    1 5
    مثل دولت محترم قبلی کارخودشونو انجام بدن و محلی به منتقدا نزارن
  • بی نام A1 ۲۰:۲۷ - ۱۳۹۳/۰۲/۲۹
    1 3
    همانطوری که دولتهای دیگر مخصوصا دولت احمدی نژاد برخورد میکرد
  • بی نام A1 ۲۰:۵۸ - ۱۳۹۳/۰۲/۲۹
    2 0
    کاش همان اندازه که به منتقدین دولت تریبون داده می‌شد به حامیان آن نیز داده میشد.
  • علی IR ۲۱:۰۲ - ۱۳۹۳/۰۲/۲۹
    0 0
    منتقد به کی میگن؟ انتقاد منتقد به خاطر منافع عام هست یا خاص؟ چون منتقدان دولت وابسته به یک جریان خاص که به دنبال حفظ منافع شخصی هستند به نظر من بهترین کاری که ریس دولت می تواند بکند تلاش برای تحقق حقوق عام کضور هشت.یعنی انتقاد به کار هایی که به خاطر منافع مردم باشد بی مورد و دولت نباید به این قبیل انتقاد ها واکنش مثبت نشان دهد ...
  • علیرضا A1 ۲۱:۵۶ - ۱۳۹۳/۰۲/۲۹
    0 1
    بحث اصلی سر اینه که اینا منتقد نیستند..در دل مرض دارن.....مصاحبه استاد اعظم کوشکی رو با روزنامه اعتمادبخونید متوجه میشید اینا مریضن......
  • علی اصغر کوثری A1 ۰۱:۳۶ - ۱۳۹۳/۰۲/۳۰
    1 1
    مشی دولت در سیاست خارجی، فرهنگ و اقتصاد مشی لیبرالیستی است. خوب طرفداران انقلاب اسلامی این مشی را قبول ندارند و انتقاد می کنندو دولت به جای اصرار بر مشی غلط خود به سخن منتقدین توجه کند و مشی خود را عوض کند. البته بر اساس معیارهای لیبرالیستی همه آزادند انتقاد کنند.
  • رادمان IR ۰۳:۱۵ - ۱۳۹۳/۰۲/۳۰
    1 1
    اقلیت مخالفان افراطی دولت از همه ی ظرفیت های قانونی و شبه قانونی و امکانات و تریبون هایی که به طور رانتی و انحصاری در اختیار دارند یک ذره راست را با یک عالمه دروغ و اتهام مخلوط کرده و به دولت نسبت می دهند و هیاهو می کنند و از طرفی با روشهای غیر قانونی جلو تجمع ها و همایش ها ی طرفداران دولت و اکثریت را می گیرند .دولت باید: 1 با متانت تا حالا هم اینطور بوده است پاسخ آنها را بدهد و مردم را در جریان امور بگذارد . 2 درزمان مناسب پشت پرده ی مسائل و منافعی را که به خطر افتاده را شفاف تر برای مردم تشریح نماید . 3 با قاطعیت و اقتدار جلو اعمال غیر قانونی و فشارهای پشت پرده افراطیون ایستادگی کند و شرایط را برای بروز و ظهور اکثریت و طرفداران دولت را فراهم کند .
  • عباس کردبچه IR ۰۳:۱۶ - ۱۳۹۳/۰۲/۳۰
    1 0
    لطفاً مقام محترم ریاست جمهوری ، از جوانان با سواد و. مستعد نیز در کنار افراد بازنشته در ادارات ، سازمانها ، ارگان ها و .............. بارگیری نمایند. همانطور که مستحضرید آینده ایران عزیزمان متعلق به جوانان امروز است.
  • بی نام A1 ۰۳:۲۸ - ۱۳۹۳/۰۲/۳۰
    1 4
    همانطوريكه احمدي نژاد بامخلفانش رفتاركرد
  • داش آكل A1 ۰۳:۲۹ - ۱۳۹۳/۰۲/۳۰
    1 2
    اصل پرسش مشكل داره.بايد مينوشتين با مخربين چه برخوردي بايد كرد؟منتقد وانتقادهدفش سازندگيه ودر هركجا به سود مي انجامد.درحالي كه تخريب ومخرب هدفش خراب كردنه.درانتقاد ،محاسن ومعايب هردورا ميگويددرتخريب فقط معايب گفته ميشه.درانتقاد بازباني علمي ومنطقي ودرتخريب زبان سخيف سرزنش اميزو...درانتقادبايستي از منتقد قدرداني كرد درصورتيكه مخرب سخنش ارزشي نداره .دره جامعه بايد منتقد راگرامي داشت ومخرب راخوار.چراكه مخرب خود خواراست وخار..:
  • بهبد IR ۰۳:۳۵ - ۱۳۹۳/۰۲/۳۰
    1 0
    وقتی 18 میلیون رای پشت آقای روحانی است یعنی اینگه مردم حمایتش می کنند.کسی که قصد توهین یا تخریب دولت را داشته باشد در نقد آن کاملا فاهش اشت.بعضی ها هم بیشتر قصد خودنمایی دارند مثل برادر.... به نظر من دولت اگر با افرادی که با افکار مردم بازی میکنند و تشویش ایجاد می کنند بایستی برخورد قاطع نماید.نه به خاطرش خودش بلکه به خاطر اعصاب و روان مردم.دولت باید از حامیان خود حمایت کند.18 میلیون رای یعنی اکثریت و برخورد با افراد تند رو در قالب اقلیت کاملا واضح و روشن است.سایه مقام معظم رهبری مستدام
  • بی نام IR ۰۳:۳۵ - ۱۳۹۳/۰۲/۳۰
    1 1
    فعلا نصیحت کند
  • بی نام IR ۰۴:۰۰ - ۱۳۹۳/۰۲/۳۰
    2 0
    انتقادی که یک طرفه باشه و جوابی نداشته باشه بجای نخواهد رسید اگر دولت انتقاد پذیر باشه وراه حل پیدا کنه ملت هم حمایت خواهند کرد
  • بی نام RO ۰۴:۰۶ - ۱۳۹۳/۰۲/۳۰
    5 0
    باسلام شفاف و بدون غرض.. والبته با تدبیر
  • فرد IR ۰۴:۱۱ - ۱۳۹۳/۰۲/۳۰
    3 0
    البته كاراجرايي دولت ازمردادشروع شدنه خرداد امكان كاهش قيمتها به راحتي امكان پذيرنيست دولت بايد افزايش قدرت خريد رو ازطريق كارتهاي اعتباري به سبك غرب بالا ببره شركتهايي با اختيارات مسكن هاي استيجاري وارد اين فيلدشوند تابراي اجاره مسكن واعمال سليقه فردي مالكين مرزي بگيردوامكان اخذقراردادهاي مسكن اجاره اي چندساله وجوداشته باشه يارانه درقالبت سوبسيد فقط براي 4 كالاي اصلي پرداخت شودماليات حقوق حذف ومابقي اقلام ماليات مستقيم بگيره اين يعني مصرف بيشتر ماليات بيشتربعضي ازمسائل با كمترصحبت كردن حل ميشه مثل حجاب يك مثلا حداقلي رعايت ميشه اين بايد كافي باشه موضوع حجاب نبايد بولد بشه حتي به بهانه بهتركردن اوضاع غني سازي مجازبراي كشورهاي فاقد اين دانش براي ايران عزيزبسيارارزآورخواهدبود
  • x A1 ۰۴:۱۴ - ۱۳۹۳/۰۲/۳۰
    8 1
    منتقدان دولت اکثرا" اصول گرا و با کارنامه افتضاح دولت های نهم و دهم هستند که انتقاداتشان نه برای دولت نه برای مردم هیچ ارزشی ندارد.برخی از منتقدان هم از روشنفکران و افراد نخبه هستند که باید دولت به آنها توجه داشته باشد.البته متاسفانه تریبونهای رسمی کشور مانند صدا و سیما،روزنامه هایی مانند کیهان و حتی نمازهای جمعه بیشتر در اختیار منتقدین نوع اول است
  • بی نام A1 ۰۴:۱۹ - ۱۳۹۳/۰۲/۳۰
    2 3
    در کمال احترام با آنها مناظره کند نه خدای ناکرده منازعه
  • علی A1 ۰۴:۲۱ - ۱۳۹۳/۰۲/۳۰
    0 1
    آرزوی مدینه فاضله داشتند بر ای ملت ایران عیب نیست
  • آرش A1 ۰۴:۲۵ - ۱۳۹۳/۰۲/۳۰
    5 1
    اول اینکه ثابت بشه منقد ایرانیه و نه عراقی و عرب و طالبان و حزب بعث و جیش العدل و حزب اله لبنان و گمنام و ... خلاصه شناسنامه ایرانی داشته باشه. دوم اینکه معلوم بشه طرف چیکارست ع.ق / م.ل/ ن. ت و الف/ج نباشه ، سوم اینکه اصلا قبلا انتقاد میکرده یا نه به تازگی زبونش تو دولت آقای روحانی باز شده / چهارم اینکه جزو کدوم دسته ، حزب و تشکلات هست / پنجم اینکه آقا بس کنید بگذارید دولت کارش رو بکنه هر چی بردید و خوردید بسه. دیگه اونروزها گذشته مردم هشیار تر از همیشه اند و با این همه رسانه حتی اون ع. ن و ف.ق ها هم باید حساب پس بدن
  • علیرضا IR ۰۴:۴۱ - ۱۳۹۳/۰۲/۳۰
    3 0
    با مغرضین : نگاه عاقل اندر سفیه با مومنین : تعامل و پاسخگو
  • خودمونی IR ۰۴:۵۷ - ۱۳۹۳/۰۲/۳۰
    3 1
    جامعه ای که در برابر نظر مخالف تحمل ندارد واحساسی عمل می کند جامعه مورد نظر اسلام نیست .بدون شک برای حرکت در مسیر مطلوب باید استانه تحمل جامعه بالا برودوهر گروه سیاسی باید بتواند طرف مقابل وحرفهای موجه وغیر موجه را بشنودودر شرایط فعلی بدلیل پایین بودن استانه تحمل بیشتر سعه صدر پیشه کند تا قانون گذاران جامعه ومدیران اجرایی این حوزه بتوانند چارچوبهای لازم ومناسب برای ترسیم حرکت مناسب تدوین نمایند که ضمن رعایت حقوق نقادوهم نقد شونده از ایجاد جامعه خود سانسور ومرده جلو گیری نماید واز میدان داری رجاله های سیاسی ودجال ها جلوگیری نماید.
  • ملت IR ۰۴:۵۸ - ۱۳۹۳/۰۲/۳۰
    2 1
    یک جشن برای طرفداران دولت دریک سالگی دولت درمثلا میدان آزادی برگزار کند تا مغرضان بفهمند که دولت تنها نیست و طرفداران فراوانی دارد و سکوتش از رضایت نیست. مردم را به صحنه بیاورند اینها خودشان بساطشان را جمع میکنند
  • بی نام IR ۰۴:۵۸ - ۱۳۹۳/۰۲/۳۰
    2 3
    انتقاد سازنده : مشاركت ؛ استقبال ؛ همفكري . انتقاد مخرب : قاطع ؛ سخت گيرانه ؛ مطابق قانون ضمنا" ملاك سازنده يا مخرب بودن انتقاد "حفظ منافع ملي است"
  • کارشناس IR ۰۵:۰۱ - ۱۳۹۳/۰۲/۳۰
    3 0
    دولت انتقادپذیر باید حرف های دانشمندان ومتخصصان را بیشترگوش کند. وزمانی برای این بحث ها در رادیو ،تلوزیون ، ومطبوعات قرار داده وپاسخگوی آن باشد .
  • بی نام A1 ۰۵:۱۱ - ۱۳۹۳/۰۲/۳۰
    1 0
    ازادی بیان کامل. شاید که تند رو ها یاد بگیرند.
  • مهرداد IR ۰۵:۱۱ - ۱۳۹۳/۰۲/۳۰
    2 1
    اگر این واقعیت تلخ رو که کشور ایران بخاطر بهانه هایی که به دست دول خارجی داده ،تحریم است را قبول کنیم و زیاد در باره کاغذ پاره بودن آن برای رسیدن به مطامع جناحی صحبت نکنیم ، واضح است که برای حل مشکل دو طرفه باید در قبال امتیاز های گرفته شده ، امتیاز هم داد و پر واضح آن طرفی که به این تعامل بیشتر نیاز دارد ما هستیم خیلی به دادو فریادهای دجالیون دلواپس توجه نکنیم ، پس در چنین فضایی بهتر است دولت با آرامش و با مشورت گرفتن از عقلا و بزرگان نظام همچنان در راستای منافع مردم با تفکر و تعقل و درایت موضوع را به سر انجام برساند . انشاء ا... برچشم بد لعنت ....بگو آمین
    • بی نام IR ۲۳:۲۵ - ۱۳۹۳/۰۲/۳۰
      0 0
      بحث اینه که اونا چیزی به ما نمیدن برادر من به قول رهبر انقلاب موضوع هسته ای تنها بهانه است
  • بی نام A1 ۰۵:۲۲ - ۱۳۹۳/۰۲/۳۰
    8 1
    تجربه اين سالها نشان داده مخالفان دولت از هر ابزاري براي تخريب استفاده مي كنند و اگر با آنها برخورد جدي نشود خيلي راحت باعث از بين رفتن دولت مي شوند بهمين خاطر اول روزنامه هاي مخالف را تعطيل و مسئولينشون رو هم به زندان بيندازد.
  • بی نام A1 ۰۵:۲۲ - ۱۳۹۳/۰۲/۳۰
    4 1
    تخریب منتقدین دولت ،کاره اصلاحطلبان هرموقع به قدرت میرسن همینه.
  • بی نام A1 ۰۵:۵۳ - ۱۳۹۳/۰۲/۳۰
    2 1
    به نظر من دولت با سعه صدر با منتقدان برخورد کرد.اما اگر کسی پا فراتر می گذارد حالشو میگیره
  • بی نام A1 ۰۶:۰۷ - ۱۳۹۳/۰۲/۳۰
    0 2
    دولت چه كاري مي تواند بكند؟ قوه قضاييه برخورد خواهد كرد
  • بی نام A1 ۰۶:۰۹ - ۱۳۹۳/۰۲/۳۰
    1 0
    فقط بگويد اگر شما آزادين كه دلواپس باشيد كسان ديگري هم كه دلواپس چيزهاي ديگر هستند يك بار در جايي مثل خيابان آزادي جمع شوند و از دلواپسيشان بگويند تا به قول دوستي معلوم شود كه سكوتمان از رضايت نيست.
  • بهزاد IR ۰۶:۱۸ - ۱۳۹۳/۰۲/۳۰
    2 3
    فقط سعی کنه موافقانش هم به اندازه مخالفانش اجازه حرف زدن داشته باشن موافقان به راحتی از پس مخالفان بر میان تضمین میکنم
  • بی نام A1 ۰۶:۴۴ - ۱۳۹۳/۰۲/۳۰
    2 0
    باید حساب منتقدان رو از مخالفان جدا کرد . عزیزانی که با نه مردم به آن ها شکست سختی خوردند منتقد نیستند بلکه کلا مخالف سیاست های این دولت هستند و طبیعی هم هست زیراهر قدم که دولت به موفقیت نزدیکتر شود آن ها از قدرت دورتر می شوند .این ها همان افراطی ها هستند که به بهانه انتقاد از دولت نمی خواهند مردم رنگ خوش آرامش را ببینند . دولت به پشتوانه رای مردمی باید آن ها را نادیده گرفته و وقت خودرا نیز در پاسخ دادن به آن ها تلف ننماید .اما عده ای هم هستند که دوست دار دولتند اما ممکن است در برخی موارد بر عملکرد برخی مدیران یا برخی برنامه ها انتقاد داشته باشند دولت باید با سعه صدربه صحبت های آن ها گوش داده و اگر اجرایی است اجرا نماید .
  • علی IR ۰۶:۵۵ - ۱۳۹۳/۰۲/۳۰
    2 0
    نقد خوبه ولی باید دید نقاد چه هدفی دارد بهبود اوضاع کنونی یا سلب آرامش از جامعه ،فکر می کنم بیشتر سلب آرامش است
  • بی نام A1 ۰۶:۵۶ - ۱۳۹۳/۰۲/۳۰
    1 1
    1 تنها منتقد قانونی دولت و عملکرد آن باید مجلس باشد و روزنامه ها و خبرگزاری ها باید به وظیفه اصلی خود که خبررسانی است بپردازند نه تحلیل خبر و آنچه که خودشان فکر می کنند چرا که اگه قرار باشد هر دولتی دم به دقیقه جواب هر کسی رو بدهد که کلا باید کارها رو تعطیل کرد و فقط توضیح داد
  • هالوی متفکر A1 ۰۷:۳۲ - ۱۳۹۳/۰۲/۳۰
    2 3
    کسی که مسئول یک مملکته یا می خواد بشه باید یک یا دوتای ازین علوم رو بدونه :1علم سیاست 2علم قضا 3علم اقتصاد 4 علم مدیریت حالا خداییش الله وکیلی مسئولین حکومتی ما کدومشون حتی به یکیشون نه با مدارک جعلیا واقفند هر ادم عاقلی میدونه که هیچ کدومشون در ثانی در یک نظام حکومتی دیکتاتور نظر معنی ندارد ...دیگر تو بخوام ازین مجمل.
  • رجایی A1 ۰۷:۴۵ - ۱۳۹۳/۰۲/۳۰
    1 7
    تا زمانی که مجموعه دولت خود را خادم ملت نداند و هم و غم خودرا رفاه مردم نداند و از متخصصین واقعی استفاده نکند انتقاد هیچ فایده ای ندارد.انتقاد زمانی خوب است که گوش شنوایی باشد،مجری خوش فکر و با وجدانی پیگیر آن انتقاد باشد.
  • ابی IR ۰۸:۰۱ - ۱۳۹۳/۰۲/۳۰
    2 0
    بهترین راه پاسخ گویی به انتقادات اینه: 11 رفع فیلترینگ از سایت های اجتماعی مثل فیسبوک و ... یعنی ایجاد دهکده ی جهانی و جهان اطلاعات به جای تک صدایی صدا و سیما، رسانه های مکتوب و خبرگزاری هایی که نظر اکثریت ملت رو نمیگن و نظر خودشون رو نظر کل ملت میدونن. 2 آزادی اظهارنظر بدون ترس برای همه و رفع انحصار پیام و تکصدایی از طریق شبکه های اجتماعی برای رساندن پیام ملت به دولتمردان به صورت مستقیم و در نتیجه امکان نظر خواهی آنها از مردم به صورت مستقیم و وزن کشی سیاسی 3 یاد گرفتن فرهنگ حزب گرایی و حرف نزدن به جای ملت. اگر اینطور بشه، دایگان مردم میدونن که نظراتشان چند کیلو است و مردم خودشون با انتخابشون جوابشان را میدهند و دولت هم میتونه بدون صرف وقت و انرژی به برنامه هایش برسه.
  • محمدجواد IR ۰۸:۵۳ - ۱۳۹۳/۰۲/۳۰
    2 0
    رحم کردن بر پلنگ تیز دندان، خیانت است در حق گوسفندان
  • ايراني A1 ۱۷:۱۷ - ۱۳۹۳/۰۲/۳۰
    0 0
    همو طن ايا ما دورغ نميگوئيم ايا ما سر هم ديگر كلاه نمي گذاريم ايا ما به حق حقوق ديگران احترام ميگذاريم ايا ما اين همه پرونده در دادگستري را ما درست نكرده ايم ما خود براي خود چه كرده ايم كه انتظار داريم دولت براي ما بكند هر موقع توانستيم خود و فرهنگ را پالايش كنيم ان موقع است كه دولت مردان خود بخود با ما درست رفتار خواهند كرد
  • بی نام IR ۱۱:۱۲ - ۱۳۹۳/۰۲/۳۱
    0 0
    مناظره کنند .
  • هاشم IR ۱۱:۲۴ - ۱۳۹۳/۰۲/۳۱
    3 0
    سکوت کند چون حرفشان حق است.