۰ نفر
۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۳ - ۰۸:۱۸

نسخه ترمیم‌شده فیلم جریان‌ساز «به خاطر یک مشت دلار» ساخته سرجو لئونه در شب اختتامیه شصت و هفتمین دوره جشنواره فیلم کن روی پرده می‌رود.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، وبسایت جشنواره فیلم کن سه‌شنبه با اعلام این خبر افزود کوئنتین تارانتینو «به خاطر یک مشت دلار» را معرفی خواهد کرد.

برگزارکنندگان جشنواره گفتند: «جشنواره فیلم کن برای تجلیل از پنجاهمین سال تولد وسترن اسپاگتی در 1964، فیلم «به خاطر یک مشت دلار» به کارگردانی سرجو لئونه با بازی کلینت ایستوود و جان ماریا وولونته را که همان سال ساخته شد، به نمایش می‌گذارد.»

وبسایت جشنواره افزود: «کوئنتین تارانتینو، طرفدار پروپاقرص لئونه که همیشه آشکارا از تاثیر استادان ایتالیایی وسترن اسپاگتی بر کار خود گفته، مجری این رویداد است.»

نسخه ترمیم‌شده «به خاطر یک مشت دلار» 24 مه (3 خرداد) پس از برگزاری مراسم اختتامیه به نمایش درمی‌آید. تصویر و صدای این نسخه به صورت دیجیتال ترمیم شده است.

«به خاطر یک مشت دلار» یکی از 22 فیلم بلند داستانی بخش کلاسیک‌های کن این دوره جشنواره است که اسامی آن‌ها اخیرا اعلام شد. «پاریس تگزاس» ویم وندرس، «داستان رنج‌آور جوانی» ناگیسا اوشیما و «آخرین مترو» فرانسوا تروفو، از دیگر فیلم‌هایی هستند که در این بخش به نمایش درمی‌آیند.

شصت و هفتمین دوره جشنواره فیلم کن از چهارشنبه 14 مه (24 اردیبهشت) شروع می‌شود و تا 25 مه (4 خرداد) ادامه دارد.

رویترز / 14 مه / ترجمه: علی افتخاری

5858

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 355037

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 7 =