خانه ملت نوشت:

نماینده نور و محمود آباد در مجلس، با انتقاد از تغییر کاربری زمین‌های کشاورزی شمال کشور و ساخت و ساز ویلا و شهرک در آن گفت:‌ ادامه روند کنونی تغییر زمین‌های کشاورزی تهدید اساسی برای حیات محیط زیست، رشد آمار بیکاری و وابستگی به واردات محصولات کشاورزی است.

عبدالوحید فیاضی از ادامه روند تغییر کاربری اراضی شمال کشور ابراز نگرانی کردو گفت: متاسفانه نفوذ سرمایه‌داران در شمال کشور هر روزه زمین‌های کشاورزی را به ویلا و شهرک‌های مدرن تبدیل می‌کند که مسئولان باید پاسخ‌گوی این فاجعه باشند.

نماینده نور و محمود آباد در مجلس شورای اسلامی، با انتقاد از سکوت مسئولان در برابر تغییر کاربری هزاران هکتار زمین کشاورزی در شمال کشور به ویژه استان مازندان، گفت: تخریب اراضی زراعی، تفکیک و ساخت و ساز در این زمین ها علاوه بر زیانی که به اقتصاد کشور وارد می سازد، سبب نابودی منابع طبیعی، ساخت و سازهای بی رویه و آثار اجتماعی زیان‌باری بی‌شمار نیز می‌شود.

این نماینده مردم در مجلس نهم، با تاکید بر اینکه سکوت مسئولان در برابر ساخت و ساز بر روی زمین‌های زراعی آینده مطلوبی را برای کشور رقم نمی‌‌زند، گفت: مسئولان باید پاسخ گو باشند که با چه منطقی اجازه تغییر کاربری زمین‌های زراعی را به افراد سود‌جو می‌دهند.

فیاضی با بیان اینکه ویلاسازان برای تغییر کاربری اراضی زراعی با هیچ مانعی مواجه نمی‌شوند، گفت: فعالیت بدون مانع ویلا سازان در حالی است، کشاورزان برای تبدیل یک قسمت از زمینشان به خانه‌ای که فرزندشان در آن زندگی کند، با مشکلات عدیده‌ای مواجه هستند.

نماینده مردم محمود‌آباد و نور در مجلس نهم، با بیان اینکه تغییر کاربری اراضی سالیانه بخش عمده ای از اراضی را از چرخه تولید خارج می کند، گفت: دولت و مجلس باید هر چه سریع تر جلوی فاجعه تغییر کاربری زمین‌های کشاورزی را در راستای حمایت از اقتصاد کشور بگیرند.

او با تاکید بر اینکه کشاورزی از حوزه‌های مهم اقتصاد کشور برای دوری از وابستگی به نفت به شمار می‌رود،‌ گفت: سکوت مسئولان در این باره مهر تاییدی بر سبز شدن شهرک در زمین‌های زراعی، رشد آمار بیکاری و وابستگی به واردات محصولات کشاورزی است.

سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی، با ضروری خواندن ورود دولت به وپژه وزارت کشور برای توقف کار شهرک سازی در زمین‌های زراعی شمال کشور، گفت: تغییر کاربری زمین‌های زراعی شمال کشور هیچ عایدی برای مردم استان‌های شمالی کشور نداشته است.


23231

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 355010

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 2 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 12
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۰۷:۳۸ - ۱۳۹۳/۰۲/۲۴
    4 0
    ما که تو نور نزدیک جنگل الیمالات خواستیم از کنار رودخونه رد شیم دیدیم همش ویلا شده مجبور شدیم بزنیم تو آب و از خود رودخونه عبور کنیم
  • بی نام A1 ۰۷:۴۷ - ۱۳۹۳/۰۲/۲۴
    26 2
    تو این هشت ماه رخ داده یا استارتش تو دولت قبل بوده ولی تازه به حرف اومدین شما؟؟؟
    • بی نام A1 ۱۰:۴۴ - ۱۳۹۳/۰۲/۲۴
      7 0
      چند ساله که وضع اینطوره،
    • مجتبی A1 ۲۰:۳۶ - ۱۳۹۳/۰۲/۲۶
      0 0
      نامه هایی که خودتان برای جهاد کشاورزی و فرمانداری ارسال می کنید . کی باید جواب بده . داخل نامه می نویسیدلطفا مساعدت فرمائید.برای تعقیر کاربری خودتان چرا این کار را انجام می دهید.
  • بی نام IR ۰۸:۴۴ - ۱۳۹۳/۰۲/۲۴
    2 1
    تو اصفهان هم نزديك باغ بهادران بشدت دارن اينكارو ميكنن
  • بی نام A1 ۰۹:۰۹ - ۱۳۹۳/۰۲/۲۴
    3 4
    خود مردم شمال هم دوست دارند پول دارشدن كوتاه مدت
  • خدادادی A1 ۰۹:۳۹ - ۱۳۹۳/۰۲/۲۴
    8 3
    هیچ عایدی بری مردم شمال کشور نداشته یا دیگه عایدی نداره؟ زمینهاشونو برای خرید ماشین مدل بالا فروختند حالا غر میزنند که ... اون موقع که همشهری های شما داشتند زمین میفروختند باید جلوشونو میگرفتید . ده یاری های خودتون مجوز ساخت میدند نه دولت کاملا مشخص بود بعد از فروش و کسب درامد شمالیها حالا اعتراض هاشون شروع شده فکر نمیکردند اینطوری بشه متاسفام آقای نماینده
  • بی نام IR ۰۹:۵۰ - ۱۳۹۳/۰۲/۲۴
    5 0
    شما برای تسهیلات و گردشگری و جذب گردشگر و امکانات رفاهی به مسافران هم احیانن کاری کرده اید ؟؟
  • بی نام IR ۰۹:۵۱ - ۱۳۹۳/۰۲/۲۴
    12 0
    وقت به خير تا حالا كجا بودي؟ جنگل، زمينهاي كشاورزي و شاليزارها يادش به خير.
  • بی نام IR ۱۰:۴۲ - ۱۳۹۳/۰۲/۲۴
    4 0
    جناب نماينده بفرمايند چكار بايد كرد
  • بی نام A1 ۱۵:۲۵ - ۱۳۹۳/۰۲/۲۴
    3 0
    این که چیزی نیست تو گردنه حیران جنگل رو دارن تخریب می کنن به جاش معدن شن و ماسه می سازن.
  • بی نام IR ۰۶:۲۸ - ۱۳۹۳/۰۲/۲۸
    0 2
    والا این مجوز ها رو شمالی ها فقط به بومیای همونجا میدن آنها هم چون کشاورزی براشون سودی نداره خیلی شیک و قشنگ زمین رو مسکونی کرده و میفروشند.