ایسنا نوشت:

مدیرکل فرودگاه‌های سیستان و بلوچستان جزئیات سانحه هوایی سه روز پیش در فرودگاه زاهدان را تشریح کرد و گفت: کارشناسان سازمان هواپیمایی به‌ منظور بررسی این سانحه وارد فرودگاه زاهدان شدند.

حسن اعرابی‌مقدم گفت: کارشناسان سازمان هواپیمایی کشوری و گروهی از متخصصان شرکت هواپیمایی آسمان جهت بررسی و تهیه گزارش پرواز و علت وقوع این سانحه وارد فرودگاه زاهدان شدند و دلایل وقوع این سانحه هوایی را مورد بررسی قرار دادند.

او گفت: ارائه گزارش‌های جداگانه توسط خلبان، کمک خلبان و خدمه پرواز در اختیار کارشناسان و بازرسان سازمان هواپیمایی کشوری قرار گرفت تا به منظور بررسی دقیق این حادثه مورد ارزیابی قرار گیرد.

اعرابی‌مقدم علت این سانحه را باز نشدن چرخ عقب سمت چپ عنوان کرد و گفت: با اعلام نیاز به فرود اضطراری توسط خلبان این پرواز در کمترین زمان ممکن تمامی نیروهای عملیاتی و امدادی در فرودگاه زاهدان به حالت آماده‌باش درآمدند و اعضای ستاد بحران با حضور در باند فرودگاه در هدایت این عملیات به این مدیریت یاری رساندند.

مدیرکل فرودگاه‌های سیستان و بلوچستان ادامه داد: هواپیمای فوکر 100 با 106 مسافر به همراه خدمه پس از یک ساعت پرواز در آسمان زاهدان و تخلیه کامل سوخت در نهایت به زمین نشست که پس از طی مسافت به طول 1500 متر از باند پروازی خارج و در میان انبوهی از خاک و ماسه متوقف شد.

او گفت: به‌ منظور آماده‌سازی باند جهت ورود و خروج سایر پروازها، این هواپیما با تلاش و نظارت نیروهای مهندسی شرکت هواپیمایی آسمان، پرسنل اداره ایمنی و آتش‌نشانی فرودگاه زاهدان و همکاری اداره‌کل راه و شهرسازی استان با بکارگیری چندین دستگاه جرثقیل پس از هشت ساعت تلاش بی‌وقفه، ساعت یک بامداد یکشنبه در حالی‌که قسمت اعظمی از چرخ‌های آن در خاک فرو رفته بود آزاد و از باند به پارکینگ منتقل شد.

یک فروند هواپیمای مسافری متعلق به شرکت هواپیمایی آسمان که ساعت 12:30 ظهر روز شنبه از مشهد به سمت زاهدان حرکت کرده بود به دلیل نقص فنی مجبور به فرود اضطراری شد.


23231

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 354828

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 14 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 9
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۰۶:۰۷ - ۱۳۹۳/۰۲/۲۳
    134 4
    عجب خلبان هایی ما داریم .افرین
  • بی نام A1 ۰۶:۳۱ - ۱۳۹۳/۰۲/۲۳
    163 8
    تحريم كاغذ پاره است
  • بی نام A1 ۰۷:۱۲ - ۱۳۹۳/۰۲/۲۳
    111 2
    دیگه جرات نمیکنم با هواپیما مسافرت کنمهواپیما های ما بسیار وضعیت خطرناکی دارن.
    • یک رفیق قدیمی IR ۰۷:۵۳ - ۱۳۹۳/۰۲/۲۳
      16 3
      با اسکانیا برو
  • mahan A1 ۰۷:۱۷ - ۱۳۹۳/۰۲/۲۳
    18 44
    همچین میگین کشیده شدانگار1500متروباتمام کف بدنه روباندساییده میشده درصورتی که بیش از1400 مترروبعلت سرعت اولیه روندطبیعی فرودراطی کرده ودرلحظات آخرتوقف باسرعت کم به سمت چپ منحرف شده ودرقسمت خاکی وشنی باندمتوقف شده ضمناازکجای متن خبرفهمیدین توشن وماسه فرودآمدهتیترای خبرژورنالیستی دیگه یکم حرفه ای باش خبرآنلاین
    • حسين CN ۱۴:۵۰ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۶
      7 0
      شما فيلم فرود هواپيما رو ديدي كه اين نظر رو ميدي؟؟؟
  • حسن IR ۰۸:۰۰ - ۱۳۹۳/۰۲/۲۳
    74 1
    خلبان بازنشسته خواهد شد مثل قبلی
  • آزاد A1 ۰۹:۰۹ - ۱۳۹۳/۰۲/۲۳
    6 0
    گنجایش استاندارد فوکر 100 چند نفر مسافره؟
  • hamed IR ۰۱:۴۱ - ۱۳۹۳/۰۲/۲۶
    5 0
    فوکر100 2تیپ داره و بهترینش میتونه تا 200 مسافر رو حمل کنه،2موتور رویلز رویلز بسیار پرقدرت داره و اصولا قدرت موتور و بدنش بسیار بیشتر از وزنی که حمل میکنه طراحی شده و جزء یکی از ایمنترین هواپیماهای زمان خودش و تا امروز هست.شاید اگه ی هواپیمای دیگه مثل توپولوف یا حتی ایرباس جای اون بود با مهارت خلبانم چیزی ازش نمیموند