طرح ساماندهی نظام سلامت در حال حاضر مراحل اولیه خود را طی می کند با اینحال خبرهای خوبی از بیمارستانهای دولتی به گوش می رسد و مردم امیدوارند چون درمان در نظام سلامت یکی از معضلات است.

 در این طرح وزارت بهداشت دو هدف مد نظر است یکی رایگان بودن زایمان طبیعی، که این ایده خوبی است. درحال حاضر میزان سزارین در کشور ما بیش از استاندارد جهانی است و این یک فاجعه است. چون علاوه بر هزینه بالا برای مردم، مشکلاتی را هم برای مادر به وجود می آورد. مردم باید به زایمان طبیعی تشویق شوند و این شیوه بسیار خوبی است. با افزایش زایمان طبیعی به استانداردهای جهانی نزدیک می شویم که این گام خوبی در نظام سلامت است.
دومین هدف در این طرح پرداخت 10 درصد هزینه درمان توسط مردم است که همین سبب شده 10 تا 15 درصد مراجعه مردم به بیمارستانهای دولتی افزایش پیدا کند. البته قول داده شده که حقوق پزشکان هم به موقع پرداخت شود و بیمارستانها بیشتر به شهروندان توجه کنند. بنابراین مردم کمتر نگران می شوند و مشکلات حوزه سلامت رفع می شود.
اما آنچه در این طرح مهم است پایداری منابع و تداوم مدیریت این طرح است تا استمرار پیدا کند. با این حال من به این طرح بسیار خوشبین هستم وامیدوارم زمینه رضایتمندی مردم از نظام سلامت به وجود آید و مشکلات هزینه و درمان حل شود. البته باید مردم را باید به سمت پیشگیری هدایت کنیم که همین در حل مشکلات نظام سلامت بسیار راهگشا است.نکته مهمتر این است که در این طرح باید بر روی پزشک عمومی سرمایه گذاری شود چون متاسفانه هنوز در کشور ما طب در حوزه تخصصی دیده می شود.با اینحال معتقدم که این طرح در درازمدت نتیجه می دهد و فعلا برای نمی توان اظهار نظر قطعی کرد.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 354535

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 2 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • یک پزشک IR ۰۸:۵۹ - ۱۳۹۳/۰۲/۳۰
    2 0
    من هم با شما موافقم. در اینگونه طرح ها بایستی اهمیت جایگاه متولیان نظام سلامت در جامعه به خصوص پزشکان عمومی به عنوان اولین سطح خدمات ، مدنظر قرار گیرد.البته به جهت ادامه دار بودن طرح ها پرداخت سازمانهای بیمه گر نیز بایستی عادلانه باشد.
  • تقی A1 ۰۵:۲۵ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۳
    1 0
    باسلام اقای دکتر درست فرمودیدولی کی عمل میشود ؟ زمانی که به بیمارستان دولتی هم مراجعه میکنیدگذرت به هرقسمت بیمارستان بیافتدهرکدام قسمتها برواین مبلغ فیش بگیرزمانی کارت تمام شدکل پرداختی توحساب میکنی خرجت مثل ازاد محاسبه شده پس چه طرح سلامتی ؟طرح بی عمل مثل زنبور بی عسل است