یک نماینده مجلس شورای اسلامی تصریح کرد که اکثر نمایندگان قدردان زحمات وزارت ارشاد هستند و از اقدامات و تلاش‌های که به اعتلای فرهنگ وهنر در کشور می‌پردازد و به این عرصه که مورد توجه عامه مردم و خصوصا جوانان است رونق می‌دهد،‌ حمایت می‌کنند.

محمدرضا تابش در حاشیه بازدید از بیست و هفتمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران اظهار داشت: نمایشگاه کتاب پیشخوان فرهنگی کشور است و تنوع مطالب ارائه شده و تعاطی اندیشه‌ها و افکار در جلسات نقد برگزار شده در حاشیه نمایشگاه موجب رشد، خلاقیت و بالندگی می شود. در ادامه گزیده​ای از گفتگوی نماینده مردم اردکان در مجلس شورای اسلامی با ایسنا را می​خوانید:

- حضور مردم خصوصا دانشجویان و نوجوانان در نمایشگاه فوق‌العاده و نشانه پویایی امید به آینده و نشاط در جامعه و حاکی از آن است که نسل جوان ما طالب دانش و اگاهی است و استقبال گسترده از نمایشگاه نشانه توجه مردم به مقوله علم و فرهنگ و اعتماد آنها به حاکمیت و از طرفی انتظاراتی است که از نظام دارند.

- (با اشاره به سخنان ریاست جمهوری در افتتاحیه نمایشگاه کتاب که بهترین ناظران در حوزه فرهنگ را خود اهالی فرهنگ دانست و خواستار واگذاری ممیزی به وجدان افکار عمومی شد): این نگاه است که اعتماد می‌آفریند و اصحاب علم و فرهنگ و هنر را راغب و متعهد می‌سازد. تا خالق آثاری باشند که در شان و تراز ملت ایران و مورد تایید مردم است. مردمی که اسلام،‌ایران و انقلاب اسلامی را دوست دارند و برای علم و فرهنگ و هنر جایگاه والایی قائلند اما اعمال سلیقه‌های تنگ و نگاه امنیتی به این عرصه را بر نمی‌تابند.

- این نگاه نشانه به رسمیت شناختن مردم و احترام به داوری آنها است و اعتماد به مردم پاسخش حضور چشمگیر در همه صحنه‌ها خصوصا نمایشگاه اخیر است که عزم ملی جز با جلب اعتماد مردم در سایه تحقق خواسته‌های آنها و رعایت حقوق و احترامشان شکل نمی‌گیرد.

- عملکرد برادر عزیزمان جناب آقای جنتی در این حوزه باعث آشتی اهل فرهنگ و هنر با حاکمیت شد و اعتماد دو سویه را به حوزه فرهنگ و هنر برگرداند؛ نگاهی بود که به اهل فرهنگ و هنر با دید الحادی و افرادی که دغدغه دین و کشور ندارند، می نگریست. و این نگاه در دوران وزارت دکتر جنتی تغییر پیدا کرد و اعتماد به اصحاب علم و فرهنگ باعث شد تا اهالی فرهنگ از خانه به صحنه آمدندو ان شالله روزبه روز شاهد این نضج گرفتن بیشتر این تفکر باشیم و زمینه‌ای فراهم آید تا کار فرهنگ و هنر به دست اهلش سپرده شود.

- باید همه کمک کنیم که امسال سال رونق فرهنگ باشد.

- ارشاد متولی کار سنگینی است، اما سهم اندک از بودجه دارد و باید بودجه ارشاد تقویت شود و ساختارها به نحوی اصلاح گردد که متولی امر فرهنگ و هنر در کشور اختیار و مسوولیت کافی داشته باشد و از موازی کاری‌ها پرهیز شود و البته پاسخگو هم باشد.

- اکثرا نمایندگان مجلس شورای اسلامی قدردان زحمات وزارت ارشاد هستند و از اقدامات و تلاش‌های که به اعتلای فرهنگ وهنر در کشور می‌پردازد و به این عرصه که مورد توجه عامه مردم و خصوصا جوانان است رونق می‌دهد،‌حمایت می کنند.

- با این همه استقبال مردمی و نگاه انقلاب اسلامی به مقوله فرهنگ محل نمایشگاه به هیچ وجه متناسب با این حجم استقبال و در شان مردم ایران نیست.

- (در پاسخ به سوالی در ارتباط با مستند "من روحانی هستم"): این روش‌ها دیگر در جامعه نخ‌نما شده و مترود است، اصولا کنکاش در مسائلی که سعی دارد حاشیه‌ها را بر متن قالب سازد و هدف آن تخریب وجهه مسوولان است کار غیراخلاقی است و در پیشگاه ملت ایران جایگاهی ندارد.

 

6060

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 354177

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 6 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IT ۲۱:۲۸ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۹
    2 3
    خدا رو شکر