مهر نوشت:

مرحله بررسی سوابق علمی، پژوهشی و مصاحبه تخصصی کنکور نیمه متمرکز دکتری سال 93 برای 27 هزار و 485 نفر از معرفی شدگان این دوره کنکور از فردا 20 اردیبهشت ماه آغاز می شود.
بر اساس برنامه زمان بندی که سازمان سنجش و دانشگاه های مجری دوره دکتری اعلام کرده اند، بررسی افراد بر اساس تعداد رشته ها در زمان های متعددی انجام می گیرد که این برنامه زمانی از 20 اردیبهشت ماه تا 7 تیرماه ارائه شده است.

هزینه بررسی سوابق علمی، پژوهشی و مصاحبه تخصصی از سوی دانشگاه ها اعلام شده است و هر دانشگاهی مبلغ مورد درخواست را در مدارک مورد نیاز به اطلاع معرفی شدگان رسانده است و داوطلبان باید با مراجعه به سایت هر دانشگاه از شرایط آن مطلع شوند.

عدم مراجعه برای شرکت در مرحله بررسی سوابق به منزله انصراف داوطلب است

آن‌دسته از داوطلبانی که در یک و یا چند کد رشته محل تحصیلی (حداکثر 5 کدرشته‌محل) از رشته امتحانی ذیربط در ردیف معرفی‌‌شدگان چند برابر ظرفیت قرار گرفته‌اند، باید با توجه به برنامه زمانی مشخص شده مربوط به هر کدرشته محل و همچنین جداول مندرج در اطلاعیه و با در دست داشتن مدارک اعلام شده برای شرکت در این مرحله (بررسی سوابق علمی ، آموزشی وپژوهشی) و سایر مراحل پذیرش به نشانی مشخص شده در جداول، به موسسات ذیربط مراجعه کنند.

عدم مراجعه برای شرکت در مراحل فوق، به منزله انصراف داوطلب از پذیرش در کدرشته‌محل یا کدرشته‌محلهای انتخابی مربوط تلقی می شود.

به هنگام گزینش نهایی در هر کدرشته محل اعلام شده برای داوطلب در این اطلاعیه، داوطلبانی شرکت داده خواهند شد که نمره مصاحبه آنان توسط موسسه ذیربط به سازمان اعلام شود و داوطلبانی که نمره‌ای برای مصاحبه آنان اعلام نشود از پذیرش در کدرشته آن موسسه حذف خواهند شد.

داوطلبانی که در مرحله بررسی سوابق علمی ، آموزشی و پژوهشی (مصاحبه) شرکت و پس از گزینش نهایی در ردیف پذیرفته شدگان نهایی دوره دکتری سال 93 (اعم از دوره های روزانه، نوبت دوم (شبانه)، پیام نور، غیر انتفاعی و یا پردیس خودگردان) قرار گیرند، مجاز به شرکت در آزمون دکتری سال 1394 نخواهند بود.

داوطلبانی که اسامی آنها در ردیف معرفی‌شدگان برای انجام مصاحبه در دانشگاهها و موسسات آموزش عالی در این مرحله قرار گرفته می‌بایست به منظور تکمیل فرم بررسی صلاحیت‌های عمومی با مراجعه به لینک مربوط که در سایت سازمان قرار دارد حداکثر تا تاریخ 30 اردیبهشت ضمن پرداخت مبلغ 212.000 (دویست و دوازده هزار) ریال بصورت اینترنتی، فرم بررسی صلاحیت عمومی را تکمیل و کد پیگیری دریافت دارند. داوطلبانی که نسبت به تکمیل فرم بررسی صلاحیت‌های عمومی اقدام نکنند از گزینش نهایی حذف خواهند شد.
بر اساس اعلام دکتر حسین توکلی مشاور عالی سازمان سنجش آموزش کشور از تعداد 194 هزار و 296 نفر حاضر در جلسه آزمون در نهایت فهرست اسامی 27 هزار و 485 نفر به عنوان افرادی که مجاز به انتخاب رشته بودند و پس از انتخاب رشته جزء معرفی شدگان قرار گرفتند منتشر شده است. در این دوره آزمون 2.26 برابر ظرفیت پذیرش به عنوان معرفی شدگان برای شرکت در مراحل بررسی سوابق علمی، آموزشی، پژوهشی و مصاحبه تخصصی به دانشگاه ها معرفی شده اند.

ظرفیت پذیرش دوره دکتری سال 93 تعداد 12 هزار و 188 نفر اعلام شده است و به گفته دکتر ابراهیم خدایی رئیس سازمان سنجش آموزش کشور دانشگاهها تا 15 مردادماه فرصت دارند نمرات افراد شرکت کننده در مرحله بررسی سوابق علمی را به سازمان سنجش اعلام کنند.

نتایج نهایی دهه اول شهریورماه 93 اعلام می شود.


17231

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 354074

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 3 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۰۷:۰۷ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۹
    0 0
    جالبش اینجاست بعضی دانشگاهها هنور اطلاعرسانی نکردن. مثل دانشگاه علامه. همه سرگردونن.
  • بی نام A1 ۰۹:۴۴ - ۱۳۹۳/۰۲/۲۰
    1 0
    چقدر سختش کردن یهو دانشجو نگیرین خلاص دیگه ،ما هم مثل بقیه ارشدو گرفتیم ما میشیم میریم اونور که مسئولان هم انقدر تو زحمت نیوفتن