فارس نوشت:

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه فعالیت‎ها باید به سمت بخش خصوصی رهنمون شود، گفت: بخش خصوصی باید بازیگر اصلی اقتصاد باشد نه دولت.

 عباس آخوندی امشب در دیدار با تشکل‌های صنفی و حرفه‎ورزان گلستان اظهار داشت: در بخش راه و شهرسازی باید زمینه فعالیت‎ها فراهم شود و همه فعالیت‎ها توسط بخش خصوصی صورت گیرد.

وی افزود: هر قدر که بخش خصوصی قدرت یابد و تولید ثروت کند به همان میزان توسعه و آبادانی استان را رقم خواهد زد و میزان وابستگی به دولت و درآمدهای نفتی کاهش پیدا می‎کند.

جلب جهانگرد، ایرانگرد و گردشگر از اولویت‎های بخش خصوصی باشد

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه گلستان ثروت بالقوه دارد، تصریح کرد: این استان با برخورداری از مزیت‎های نسبی در سطح منطقه، دسترسی به آب، مرزهای خشکی، ریلی، هوایی، جاده و بسیاری از امکانات فوق‎العاده این امکان را باید در جذب گردشگر و منابع از ملل مختلف داشته باشد.

آخوندی با بیان اینکه بخش عمده ترافیک گلستان عبوری است، خاطرنشان کرد: مشتاق کردن عابران به توقف باید از طریق بخش خصوصی پیگیری شود.

وی امکانات جلب جهانگرد، ایرانگرد و گردشگر را از اولویت‎های بخش خصوصی برشمرد و گفت: بخش خصوصی در این حوزه‎ها باید با جدیت ورود کند.

حمایت دولت از انبوه‌سازان مسکن

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه حوزه مهندسی بسیار مهم است، خاطرنشان کرد: در این حوزه دو پدیده بسیار پیچیده وجود دارد تعداد مهندسان فارغ‎التحصیل فوق‎العاده زیاد است اما رقابت این حجم گسترده در سطح بین‎المللی جای اما و اگر دارد.

آخوندی بر ضرورت آموزش و تربیت نیروی انسانی تاکید کرد و افزود: در همه حوزه‎ها مسئله آموزش باید جدی گرفته شود، آموزش‎ها باید حرفه‎محور باشد ما به دنبال آموزش آکادمیک نیستیم بلکه مهندسان ما باید در سطح بین‎المللی قدرت رقابت داشته باشند.

وی با اشاره به وضعیت مسکن گفت: اگر بخش مسکن فعال شود بسیاری از بخش‎ها فعال خواهند شد در بخش مسکن باید از انبوه‎سازان حمایت شود و این مهم در صرفه‎جویی انرژی و افزایش عمر مفید ساختمان بسیار موثر است.

وزیر راه و شهرسازی با تاکید بر اینکه برای تولید انبوه مسکن از انبوه‎سازان حمایت شود، ابراز داشت: همچنین باید از قدرت متقاضیان حمایت کنیم که در هر دو حوزه برنامه‎ای با بانک مرکزی داریم که به زودی جزئیات آن اعلام خواهد شد.

آخوندی با بیان اینکه دفاتر مهندسی بزرگترین ثروت ملی محسوب می‎شوند، گفت: این دفاتر باید مورد حمایت قرار بگیرند چنانچه سال گذشته نیز حمایت خوبی در حوزه وزارتخانه انجام شد و بخش عمده‎ای از مطالبات پرداخت شد.

وی افزود: امسال برای پیمانکاران برنامه خوبی پیش‎بینی شده است و میزان طرح‎های پیمانکاری افزایش می‎یابد تا به رونق بیشتری برسد.

آخوندی با تاکید بر اینکه پیمانکاران به بازارهای داخلی اکتفا نکنند، خاطرنشان کرد: پیمانکارانی که بازار داخلی اکتفا کرده و در صحنه رقابت بین‎المللی ورود نکند نمی‎تواند به رشد و شکوفایی برسد.

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه ارز ملی باید توسط مهندسان تولید شود، گفت: به جامعه حرفه‎ای ایران اعتقاد دارم اگر در این حوزه‎ها فعالیت‎های خوبی صورت بگیرد یقینا اتفاقات خوبی رقم خواهد خورد.

 

2323

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 354026

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • سیدحسین سیدی مطلق A1 ۱۹:۲۸ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۸
    2 0
    با سلام وعرض تشکر ؛ از زمان تشکیل دولت تدبیر وامید ما منتظر اعلام وام بافتهای فرسوده هستیم ایشان فرموده اند افزایش خواهد یافت لیکن کارعملی صورت نگرفته است استدعا دارم وضعیت مردم را درتمام امورات مسکن و بویژه وام بافتهای فرسوده روشن فرمایند بلاتکلیف ماندن مردم زیبنده این دولت نمی باشد با آرزوی سلامتی برای تمامی خدمتگذاران به ملت .