حجت الاسلام معزی پنج‌شنبه 18 اردیبهشت ماه از بیست و هفتمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران بازدید و با «سیدعباس صالحی» معاون امور فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و رئیس نمایشگاه دیدار و گفت‌و‌گو کرد.

به گزارش خبرآنلاین، حجت‌الاسلام و المسلمین «عبدالحسین معزی» در این دیدار با تاکید بر اهمیت توزیع کتاب‌های شیعی در ایران و جهان، اظهار کرد: ما باید برای تولید کتاب‌های خوب در حوزه شیعه، وقت و هزینه بگذاریم، نه اینکه آن را فقط یک بازار ببینیم و از آنچه هست، استفاده کنیم، بلکه این حوزه نیازمند سرمایه‌گذاری‌های طولانی‌مدت برای داشتن نتیجه بهتر است.

وی افزود: از گذشته، توزیع کتاب‌ها در دست مسلمانان نبود. امروز نیز به سختی می‌توان کتاب‌هایی در حوزه اسلام و شیعه را در نقاط مختلف توزیع کرد و برای رفع این مشکل، باید برنامه‌ریزی‌هایی دقیق انجام داد.

به گفته رئیس سابق مرکز اسلامی انگلیس، اندیشمندان و صاحب‌نظران باید آرام‌آرام اندیشه‌های درست شیعه را در جهان مطرح کنند و یکی از روش‌های تشویق مؤلفان در این زمینه، تامین مالی نویسندگان و اعطای حق‌التالیف‌های خوب است.

«محمدرضا وصفی» مدیرکمیته ناشران بین‌الملل نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران نیز در این دیدار، درباره تعامل ناشران ایران و عرب در نمایشگاه کتاب اظهار کرد: برخی از مشکلات میان ناشران ایران و عرب در همین نمایشگاه کتاب رفع شده و این رویداد، به تعامل و تفاهم‌های خوبی میان ناشران منجر شده است.

عرضه نرم‌افزارهای شناخت فرق ضاله

خبر دیگر از نمایشگاه کتاب اینکه، مؤسسه «سروش فرهنگ ولایت» 3 نرم‌افزار جدید را با هدف معرفی و بررسی ویژگی‌های فرق ضاله، در نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران عرضه کرده است.

این نرم‌افزارها که به بررسی تحلیلی گروه‌ها و فرقه‌های ضاله، مرامنامه‌ها، نمادها و پوشش‌های آنها به صورت مجموعه‌ای از تحقیقات مستند در قالب عکس، فیلم، متن و فایل‌های صوتی می‌پردازند در سالن ناشران الکترونیک این دوره از نمایشگاه به مخاطبان عرضه می‌شوند.

نرم‌افزار «سراب» در قالب 50 ساعت فیلم، 500 قطعه عکس و حدود 4 هزار صفحه متن به بررسی و معرفی عرفان‌های نوظهور و فرقه‌های ضاله‌ای نظیر شیطان‌پرستی پرداخته است.

نرم‌افزار «مطالبه» نیز که به بررسی بیداری اسلامی در خاورمیانه اختصاص دارد، از دیگر نرم‌افزارهای ارائه‌شده در غرفه مؤسسه «سروش فرهنگ ولایت» است.

تخفیف ویژه مجمع جهانی اهل بیت(ع)

بنابر گزارش ستاد اطلاع رسانی نمایشگاه، انتشارات مجمع جهانی اهل بیت(ع) کتاب های خود را با تخفیف ویژه به بازدیدکنندگان عرضه می کند. کتاب‌های این انتشارات با 40 تا 50 درصد تخفیف به مخاطبان ارائه می شود.

از تازه‌ترین آثار این انتشارات می توان به قرآن کریم با خط «عثمان طه»، «المحاسن» تالیف «خالد بن برقی»، «فضائل امیرالمؤمنین علی بن ابی طالب(ع)» تالیف «احمدبن حنبل» و نیز «اهل البیت(ع) و القرآن الکریم» تالیف آیت‌الله «محمدهادی معرفت» اشاره کرد. انتشارات مجمع جهانی اهل بیت(ع) تا کنون 1500 عنوان کتاب به 50 زبان چاپ و منتشر کرده است. این انتشارات در بیست و هفتمین نمایشگاه بین المللی کتاب در 3 غرفه در بخش عمومی، بازار جهانی و بخش عربی آثار خود را به مخاطبان ارائه می دهد.

 

6060

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 354013

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 3 =