رضایت رئیس شورای شهر تهران از نمایشگاه کتاب امسال / کتاب‌ها به شهر آفتاب می‌روند

احمد مسجدجامعی، رییس شورای شهر تهران، امروز بعد از دیدار با سیدعباس صالحی، معاون فرهنگی وزیر ارشاد، از نمایشگاه کتاب بازدید کرد.

به گزارش ستاد اطلاع‎رسانی بیست و هفتمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران، «احمد مسجد جامعی» ظهر دوشنبه در نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران حضور یافت و پس از دیدار با «سیدعباس صالحی» معاون امور فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و رییس نمایشگاه، از بخش‌های مختلف این نمایشگاه دیدار کرد.

او گفت: «زمانی نیاز بود نمایشگاه کتاب بیشتر به امور فروش بپردازد، اما اقتضای زمانه آن است که نمایشگاه کتاب مکانی برای بحث و گفت‌وگو باشد که این مورد در نمایشگاه امسال بیشتر محقق شده است.»

مسجدجامعی در دیدار با رییس نمایشگاه کتاب درباره راهکارهایی برای بهتر برگزار شدن نمایشگاه کتاب اظهار داشت: «ما در دوره‎های قبل، سندی را تصویب کردیم که براساس آن وظایف شهرداری در قبال نمایشگاه مشخص شده بود. این سند مبتنی بر اصولی بود که وظایف شهرداری در زمینه تبلیغات شهری درباره نمایشگاه، نورپردازی و حمل و نقل را مشخص می‌کرد.»

رئیس شورای اسلامی شهر همچنین گفت: «در آن سند، همکاری با نهادهایی مانند ادارات پست، اورژانس  و هلال احمر در زمینه برگزاری نمایشگاه مطرح شده بود.»

مسجد جامعی پیشنهاد کرد که در زمینه گمرک نیز رایزنی‌های لازم انجام شود تا وضعیت کتاب‌های خارجی و ارسال کتاب به خارج از کشور بهتر انجام شود.

مسجد جامعی همچنین ، درباره خصوصی‌سازی نمایشگاه کتاب هم به ستاد اطلاع رسانی نمایشگاه کتاب گفت: «سپردن امور اجرایی نمایشگاه به بخش خصوصی کار بسیار درستی است و تجربه این موضوع که امور نمایشگاه به دست ناشران و بخش خصوصی سپرده شود، در دوره‎های پیش نیز وجود دارد.»

وی اظهار امیدواری کرد که این کار در دوره‌های بعد انجام و قواعد و قوانین آن نیز برای دوره‎های بعد مشخص شود.

وزیر پیشین فرهنگ و ارشاد اسلامی همچنین درباره افزایش جنبه نمایشگاهی نمایشگاه کتاب نیز اظهار کرد: «این کار اقتضای زمانه است. زمانی نیاز بود نمایشگاه کتاب عرصه ارائه کتاب باشد، اما با گسترش فضاهای مجازی و ارائه آثار به شکل غیرکاغذی و دسترسی به محیط‌های مجازی، این کارکرد مقداری کم‌رنگ شد. از سوی دیگر، همین رو آوردن به استفاده از فضای مجازی موجب انزوای افراد نیز شده است. به همین دلیل، ایجاد فضاهای گفت‏وگو هم بیشتر مورد نیاز است و هم طالب بیشتری دارد.»

مسجد جامعی درباره همکاری شهرداری‎ها برای ایجاد امکانات فروش کتاب در شهر نیز اظهار داشت: «این شرایط حمایتی برای حوزه فرهنگ و هنر ضروری است، اما اینکه شیوه و صورت آن چگونه باشد باید مورد بحث و بررسی قرار گیرد تا به چارچوبی برسیم که بخش خصوصی در آن محوریت داشته باشد.»

رییس شورای اسلامی شهر تهران همچنین در جمع خبرنگاران، درباره ایجاد مکان مشخصی برای نمایشگاه کتاب اظهار کرد: «از زمان ریاست جمهوری آقای هاشمی رفسنجانی، بحث اختصاص محلی ویژه برای برپایی نمایشگاه‌های فرهنگی مطرح شده بود. در آن زمان، زمینی را نیز در محله جهان کودک برای این کار پیش‌بینی کرده بودند. در زمان دیگری هم تپه‌های عباس‌آباد را برای این کار انتخاب کردند که البته این محل می‌تواند برای نمایشگاه‌های فصلی مناسب باشد، هرچند برای نمایشگاه‌های دائمی نیاز به برنامه‌ریزی‌های بیشتری وجود دارد.»

او در ادامه با اشاره به انتخاب درست «شهر آفتاب» برای استقرار دائمی نمایشگاه کتاب تهران گفت: «شهر آفتاب از نظر مکان‌یابی درست انتخاب شده است.»

مسجد جامعی ادامه داد: «در یک سال اخیر، پیگیری‌های جدی برای بهره‌برداری از «شهر آفتاب» انجام شده است و امیدواریم نمایشگاه کتاب سال آینده آنجا برپا شود.»

او در پایان گفت: «با برپایی نمایشگاه کتاب در «شهر آفتاب»، می‌توان از امکانات مرقد مطهر امام خمینی(ره) و نزدیکی این مکان به فرودگاه نیز استفاده کرد.»

57۲۴۴

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 353425

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 5 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۱۶:۰۹ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۵
    8 0
    خیلی دوره ... اول فکر حمل و نقل رو بکنند بعد اجرایی کنن همین مصلاشم مشکل کمبود وسایل نقلیه هست دیگه اونجا هم اگه این وضعیت باشه وسط شهرم که نیست که آدم بالاخره یه جوری خودشو برسونه خونه گرمای هوا هم مزید بر علته